Könyörtelenül bánt a melbourne-i időjárás a Forma–1 idei újoncaival. Eleve csak másfél napjuk volt felkészülni az idényre a téli teszteken, de az első versenyüknek esős pályán kellett nekivágniuk, úgy, hogy egy részük még sosem ment F1-es autóval ilyen viszonyok között. Isack Hadjar már szombaton az időmérő edzés után megjegyezte: nulla tapasztalata van a vizes pályán, így nem tehet mást, mint, hogy az ösztöneire hagyatkozik, és próbál okos lenni.
E taktikát még csak követni sem volt lehetősége: éppen, hogy útnak indították a mezőnyt a felvezetőkörre, ő máris a falban volt. A második kanyarban egy felfestésen indult meg a Racing Bulls hátulja, a franciának pedig esélye sem volt megfogni. Háttal a falnak csapódott, letört a hátsó szárnya, így el sem rajtolhatott az első versenyén. A hivatalos debütálására ezzel Kínában kerül sor, a jövő héten.

Hadjar érzelmes figura, és ez most ki is derült. Miután kiszállt az autójából, sisakja alatt minden bizonnyal sírt. Aztán egy biztonsági ember kíséretében visszaballagott a boxutcába, lehajtott fejjel, megtörten.
„A bemelegítő körön rosszabbak voltak a körülmények. Igazán rosszak voltak a körülmények. Csak próbáltam tapadásra bírni az autót. Tudtam, hogy rossz a tapadás. Ahogy kezdtük a bemelegítő kört, azt gondoltam, jobbak a körülmények, de egyáltalán nem volt tapadás. Elmértem a kigyorsítást, hibáztam, ennyi” – mondta az ORF-nek az újonc.
Az F1 riporterének hozzátette:
„Általában lépésről lépésre szoktam haladni, nem szoktam próbálkozni a létező legjobb bemelegítő körrel… A kör elején próbálod melegíteni a gumikat, de én túlzásba vittem. Ez a lehető legapróbb hiba, amit el lehet követni, de az autó menthetetlen, csak utas vagy. Borzalmas érzés.”

A versenyzőparádén Hadjar még nagy példaképével, Lewis Hamiltonnal készítette el a gyerekkori szelfijük frissített változatát – a drámája után pedig a hétszeres világbajnok apja, Anthony Hamilton lépett oda hozzá, karolta át, és mondott neki pár biztató szót.
„Azt mondta, hogy „Fel a fejjel”. Ő tudja, mik a nehéz idők. Szerintem tudja, milyen érzés lehet, amikor egy újonc a falban köt ki az első körben. Próbált vigasztalni, és ez nagyon szép gesztus volt tőle. Mindenesetre ez most nagyon kemény. Igazán sajnálom a csapatot!”
– mondta a vigasztaló gesztusról.
„Ez egy szégyenmenet volt, az biztos. Ez életen legrosszabb pillanata. Egy olyan ember, mint Hamilton édesapja, pontosan tudja, mit jelentenek a nehéz pillanatok. Próbált vigasztalni. Nagyon-nagyon nehéz ez most nekem.”

Hadjart Anthony Hamilton mellett az vigasztalhatja még, hogy az esős pálya nem csak rajta fogott ki. A rajt után a másik újonc, Jack Doohan is falnak csapódott egy megforgás után, a rutinos Carlos Sainz pedig már a biztonsági autó idején ment falnak a célegyenesre fordító kanyarban.
. „Nem, ez egyáltalán nem vigasztal” – mondta Hadjar. „Nem választottam megfelelő megközelítést, és ennyi. Mind tudtuk, hogy nehéz körülmények uralkodnak, és ez bárkivel megtörténhet. De nem akartam, hogy ilyen korán történjem velem.”
Hozzátette, egy lehetőségtől is elesett a mostani korai búcsúval. „Most lemaradok a tapasztalatszerzésről, ráadásul az első versenyemen, vizes pályán. Bárcsak vezethetnék most!” – mondta.