Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

„Borzalmas érzés volt” – nehéz dolguk volt, négy újonc is kiesett

„Borzalmas érzés volt” – nehéz dolguk volt, négy újonc is kiesett

RaceFans
Nehezebb feladatot nem is kaphattak volna a 2025-ös szezon újoncai annál, amit Ausztráliában kellett megoldaniuk: a szezonnyitót változó körülmények között rendezték egy utcai pályán. A célig a hat fiatal közül csak ketten jutottak el.

A melbourne-i Albert Park akkor is kemény próbatétel elé állítja a versenyzőket – legyen szó rutinos pilótákról, vagy most debütáló fiatalokról –, főleg a 2022-es átalakítás óta, ami még gyorsabbá, egyes vélemények szerint veszélyesebbé is tette az aszfaltcsíkot.

A 2025-ös futamon ráadásul esős körülmények között kellett „talpon maradniuk” a versenyzőknek. Mondani sem kell, az újoncokra még nehezebb feladat várt, hiszen nemhogy esős, alapvető F1-es rutinnal is alig rendelkeznek. És ha ez még nem lenne elég, a mezőny tagjai közül legtöbben magával az autóval is most ismerkednek még, hiszen a szezon legelején járunk.

Isack Hadjar (Fotó: XPB)

A futamon a hat újonc közül négyen nem jutottak el a célig: a versenyt Andrea Kimi Antonelli fejezte be, ráadásul meggyőző teljesítményt nyújtva, a negyedik helyen célba érve. Mellette Oliver Bearmant intett még le a kockás zászló (annak ellenére, hogy neki alig volt edzésidő a neve mellett).

A kiesők közül ketten már az első kör előtt feladták a küzdelmet. Isack Hadjar a felvezető körön csúszott ki, Jack Doohan pedig a rajt után szenvedett balesetet. „Általában lépésről lépésre haladok” – kezdte a francia. „A legjobb bemelegítő kört akartuk teljesíteni. Ilyen próbáljuk felmelegíteni a gumikat, és én ezt túlzásba vittem. A legkisebb hiba, és mégis, az autó menthetetlen. Már csak utas vagy, és ez borzalmas érzés” – tette hozzá, jelezve, mennyire nehéz volt a helyzet a kezdés előtt is.

Jack Doohan (Fotó: XPB)

Az első körben kieső Doohan megjegyezte, az ő balesete „olyan tényezők kombinációjának” volt az eredménye, „amelyeket csapatként, az Alpine-nal együtt” vizsgál majd át, és a fő cél most az, hogy közösen tanuljanak belőle és biztosítsák, hogy ez többé ne forduljon elő. „Kemény módja ez a tanulásnak. De már megemésztettem a történteket és magam mögött hagytam őket” – emelte ki.

A futam vizes pályán indult, majd az ív fokozatosan felszáradt. Az utolsó harmadban aztán újabb nehezítés jött, az eső újra hevesebbé vált, a mezőnynek vissza kellett váltania a köztes abroncsokra. Ekkor többen megcsúsztak, hibáztak. A csere után esett ki a Sauber újonca, Gabriel Bortoleto is, aki szombaton még azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a hat fiatal közül egyedül ő tudta legyőzni a rutinosabb márkatársat az időmérőn.

Gabriel Bortoleto (Fotó: XPB)

Vasárnapi ütközéséért röviden, tömören vállalta a felelősséget. „Sajnos hozzáértem a kerékvetőhöz és a falban kötöttem ki” – mondta. „A futam nem úgy ért véget, mint terveztük és ez nagy kár, mert a kiesésig egészen jól mentek a dolgok. Tudtuk, hogy ezek között a körülmények között bármi megtörténhet, ez is. Mindent beleadtunk, de túl keményen nyomtuk.”

Liam Lawson, a fiatalok közül a legrutinosabb (neve mellett viszont neki is csak 11 futam állt a kezdés előtt) a következő körben esett ki. Ő száraz gumikon volt a pályán, kockázatot vállalva. „Őszintén, rizikót vállaltunk és reméltük, hogy a pálya állapota majd javul, szárazabb lesz az aszfalt. Tudtuk, hogy a harmadik szektor rossz, de azt hittük az első szárazabb, ezért folytattuk. Sajnos szakadt az eső… annyira vizes volt a pálya, hogy elveszítettem az autót. Próbáltam a pályán maradni, de nem volt ideális a helyzet” – emlékezett vissza az új-zélandi.

Liam Lawson (Fotó: XPB)
Borítókép: Liam Lawson (Fotó: XPB)

További tartalmak