Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Elszúrt időmérő, eltaktikázott verseny – a Ferrari főnöke elismerte, hibáztak

Elszúrt időmérő, eltaktikázott verseny – a Ferrari főnöke elismerte, hibáztak

Motorsport
A téli felhajtás után az Ausztrál Nagydíj visszarántotta a valóságba a Ferrari F1-es csapatát. Frédéric Vasseur csapatfőnök nem keresett mentséget, elismerte, az időmérőjüket és a versenyüket is elszúrták.

Az év első nagydíjhétvégéjén nem tudott megfelelni a magas elvárásoknak a Ferrari F1-es csapata. Lewis Hamilton érkezése óta a bajnoki cím és a hosszú nyeretlenség megtörése a téma a vörös csapat háza táján, ám Ausztráliában a vártnál gyengébb teljesítményt nyújtott a Scuderia. Vasárnap Charles Leclerc-t a 8., Lewis Hamiltont a 10. helyen intették le.

Autójuk ennél azért gyorsabb volt, ám a hajrában jött esőben a Ferrari eltaktikázta magát. Ők tartották kint versenyzőiket a legtovább, amikor a 44. körtől egyre erősödni kezdett az eső. Hamilton számára ez átmenetileg vezető pozíciót ért a slick gumikon, ám a köztes esőgumi felrakásának halogatása a végén több helyezésébe került. Így kötöttek ki többek között Lance Stroll és Nico Hülkenberg mögött, akik addig a pontig nem is voltak velük versenyben.

A Ferrari nem volt egyedül azzal, hogy kitartott a slick gumikon. Pierre Gasly vagy Esteban Ocon mellett többek között Max Verstappent is kint tartotta a Red Bull, mondván, csak rövid esőzés várható, és csak a pálya utolsó szakaszán lesz igazán vizes az aszfalt. Míg a bikások két teljesített kör után belátták, hogy az előrejelzés megtévesztette őket, a Leclerc és Hamilton még egyszer körbement, mielőtt a boxba kanyarodott volna.

Charles Leclerc és Lewis Hamilton (Fotó: Ferrar/DPPI)

Frédéric Vasseur csapatfőnök elismerte, egész hétvégén nem úgy teljesítettek, ahogy várható lett volna, a versenyen pedig elrontották a stratégiát. „Az eredmény rossz, nem ezért jöttünk” – mondta a szakember a Canal+ csatornának. „Először is: az időmérőn nem raktunk össze mindent. A tempónk szerintem sokkal jobb volt, mint az eredményünk.”

„Ma pedig nem volt könnyű a stratégiával. Rossz döntést hoztunk a végén. Mondjuk ki: ugyanúgy próbáltunk kint maradni, mint Max, túlélni a slickeken, amikor esni kezdett, mert azt gondoltuk – tévesen –, hogy ez az eső nem tart majd sokáig. Ha bejött volna, szép lett volna, de nem jött be! Ennyi. Vesztettünk. Nem szabad hibáztatnunk senkit, inkább rá kell jönnünk, mi siklott félre a döntéshozás rendszerében. A kockáztatás jó volt, de egy körrel korábban kellett volna kiállnunk, úgy, mint Max”

– ismerte el Vasseur.

Az olasz Sky tévének adott interjúban ugyanakkor védte is csapatát. „Mindenképpen végezhettünk volna jobb munkát a stratégiával, de utólag mindig könnyű. Amikor esett a hajrában, Max helyesen döntött, hogy egy körrel korábban áll ki. Antonelli és Russell két körrel korábban állt ki, a legjobb választás viszont Maxé volt, és ez most már világos” – utalt arra, hogy elszámolni mindkét irányba lehetett az időzítést.

Miután a rövid élen haladás után Hamilton a 9. helyre tért vissza a kerékcseréjéről, számonkérte csapatán, hogy nem ezt mondták neki előzetesen. Elismerte, a verseny alatt nem kapott elég információt, és a pályán szembesült csak azzal, hogy sokkal komolyabb az eső, mint előzetesen mondták neki. Vasseur szerint a kommunikációjukon is javítaniuk kell – és ígérte, a csapatnál új Hamiltonnál már Kínában lesz is változás.

Frédéric Vasseur (Fotó: XPB)

Vasseur elismerte, péntekről szombatra romlott a Ferrari teljesítménye. Azt nem erősítette meg, hogy az autó beállításainak átalakítása miatt. A vasárnapi gyengélkedést eközben a stratégiájuknak és a körülményeknek tudta be. „A tempónk talán egy szinten állt a Mercedesével” – jelentette ki.

„Nehéz bármi pozitívumot magunkkal vinni erről a versenyről. Szombaton az időmérőn nem tudtunk összerakni mindent, ma a stratégiánk nem működött, de már a következő versenyre összpontosítunk. A szezon még hosszú. Nem hiszem, hogy mindent elrontottunk ezen a hétvégén, de jövő héten próbálunk javítani. A jó hír az, hogy a hétvége elején erős volt a tempónk, még a versenyszimuláción is. Sokkal jobb volt, mint amit ma láttunk.”

Az erőviszonyokat így értékelte: „Nem más a helyzet, mint a hétvége kezdetén. A McLaren az élen áll, ahogy talán Bahreinben is volt. Mögöttük nagyon szoros a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari között. Ezen a hétvégén inkább a stratégia számított, és az, hogy nem tudtunk visszakapaszkodni. A tempónk a hétvége elején jó volt, és szerintem az volt a leginkább reprezentatív.”

Borítókép: 16 LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-25, 44 HAMILTON Lewis (gbr), Scuderia Ferrari SF-25, action during the Formula 1 Louis Vuitton Australian Grand Prix 2025, 1st round of the 2025 FIA Formula One World Championship from March 14 to 16, 2025 on the Albert Park Grand Prix Circuit, in Melbourne, Australia - Photo Antonin Vincent / DPPI

További tartalmak