Még el sem indult a szezon, a Forma–1-es csapatok máris vitázni kezdtek a rugalmas szárnyakról. Alighogy az FIA a télen szigorítások bevezetéséről tájékoztatta őket, a bahreini teszteken máris újabb gyanú fogalmazódott meg. A Red Bull nyíltan beszélt arról, hogy egyes ellenfelek, így a McLaren és a Ferrari a szabályok téli pontosítása ellenére továbbra is bizonyos fajtájú „mini DRS-t” használnak, vagyis a hátsó légterelő lapjainak rugalmasságával játszva menet közben tudják változtatni a szárny légellenállását.
Az FIA e panaszokra reagálva Ausztráliában elrendelte, hogy csapatoknak kis pöttyöket kell ragasztania a hátsó szárny megadott pontjaira, az autójukra pedig fel kell szerelniük a szárnyra irányított nagy felbontású kamerákat, hogy menet közben is tanulmányozhassák, kinek hogyan viselkedik a szárnya.
A melbourne-i hétvégén valamennyi autó hátsó szárnya megfelelt a rugalmassági teszteken, ám a videós analízis így is mutatott annyi nyugtalanító jelet, hogy az FIA úgy érezze, azonnali hatállyal további szigorításokat is be kell vezetnie.
A szövetség hétfőn tájékoztatta a csapatokat arról, hogy a hétvégi Kínai Nagydíjtól az eddiginél szigorúbb követelményeknek kell megfelelniük a hátsó szárnyukkal. A főlapjának két szélét az eddigi gyakorlat szerint 75 kilogrammal terhelték a statikus teszt során, és így a lap alatti hézag mérete (az a rész, ami nagyobbra nyílik a DRS felnyitásával) legfeljebb 2 milliméterrel módosulhatott. Az új, szigorított eljárásnál az FIA ugyanilyen terhelés mellett már csak 0,5 milliméter változást engedélyez.
Tekintettel arra, hogy a csapatoknak nincs idejük reagálni, az FIA erre a hétvégére 0,25 milliméteres toleranciaszintet alkalmaz, vagyis ha egy szárnylap ennyivel mégis nagyobb mértékben hajlik, azt most még elfogadja.

Az FIA a szigorítás kapcsán kiadott közleményében külön kiemelte, hogy mind a 10 csapat szárnya szabályosnak bizonyult Ausztráliában.
„Ahogy azt korábban kommunikáltuk, a 2024-es szezon vége és a 2025-ös szezon kezdete között az FIA élt a technikai szabályzat 3.15.1-es pontja által biztosított azon jogával, hogy vagy új, vagy szigorúbb terheléses hajlékonysági teszteket vezessen be az első szárnyon (a kilencedik futamtól, a Spanyol Nagydíjtól kezdve), a felső hátsó szárnyon és a gerendaszárnyon. Az FIA ezenfelül kérte a csapatokat, hogy az Ausztrál Nagydíjon használjanak kamerákat a szabadedzéseken, hogy megfigyeljük a menet közbeni eldeformálódást.”
„Miközben kielemezte a hátsó szárnyak deformálódásáról készült felvételeket, és Melbourne-ben az FIA garázsában hajlékonysági teszteket is végezett, az FIA arra a következtetésre jutott, hogy elegendő ok áll fenn ahhoz, hogy a következő Kínai Nagydíjtól szigorított tesztet vezessen be a felső hátsó szárnyon.”
„A 2025-ben bevezetett 3.15.17-es pontban az áll, hogy ha 75 kilogramm vertikális terhelés alá kerül a hátsó szárny főlapjának két széle, a főlap és a szárnylap közötti rés nem módosulhat 2 milliméternél nagyobb mértékben. A sanghaji nagydíjtól kezdve ezt a határértéket 0,5 milliméterre csökkentjük. A Sanghajig hátralévő kevés idő miatt 0,25 milliméteres toleranciaértéket fogunk bevezetni az új határértékhez.”
„A csapatokat március 17-én hétfőn értesítettük a módosított tesztről. Az FIA szeretné továbbá megerősíteni, hogy a melbourne-i eseményen valamennyi autót tesztelte a 3.15.17-es pontra, és mind szabályosnak bizonyult, így valamennyi Melbourne-ben versenyző autót szabályosnak minősítette” – állt az FIA közleményében.