Egyetlen métert sem teljesített az év első F1-es versenyén, ám Isack Hadjar így is beszédtémát szolgáltatott a vasárnapi Ausztrál Nagydíjon. A Racing Bulls újonca olyan lendülettel rugaszkodott neki a bemelegítő körnek, hogy a falban kötött ki. Túl gyorsan és agresszíven próbált hőt vinni a hátsó gumikba az első kanyarból történő kigyorsításakor, megpördült, és háttal a gumifalnak csapódott, így már a rajt előtt kiesett.
Hadjar ezt követően percekig szoborként állt a pálya szélén, a könnyeivel küszködve, majd sisakkal a fején, lehajtott fejjel bandukolt vissza a boxutcába.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko kissé színpadiasnak érezte a Hadjar által később „szégyenmenetnek” nevezett pillanatokat.
„Ez egy könnyekkel teli műsor volt. Egy kicsit kínos…”
– jegyezte meg Marko mosolyogva.

E megjegyzésével nem mindenki értett egyet. A korábbi versenyző, Ralf Schumacher szerint érthető, hogy a franciát elragadták az érzelmek a debütálóversenyének tulajdonképpeni meghiúsulása miatt. „Én nem feltétlenül sírtam volna, de természetes, ha egy fiatal versenyzőt ezt így megérint. Az első versenye volt, addig nagyszerű teljesítményt nyújtott, és úgy érezte, cserbenhagyta a csapatát. Természetes, hogy szomorú. És ilyenkor az ember kicsit nyilván fél is – főleg a Red Bullnál, ismerve Dr. Marko szigorát. Szóval nem tudom, kínos volt-e ez a könnyezés” – vette védelmébe Hadjart a Motorsport-Totalnak nyilatkozó német.
A Racing Bulls vezetősége is kevésbé volt szőrösszívű versenyzőjével. Peter Bayer is Hadjar védelmére sietett.
„Bárkivel megeshet ilyesmi ilyen körülménye között. Egy apró, minimális hiba, és máris vége”
– mondta az osztrák a Sky csatornának.
Bayer kiemelte, a pálya felfestései külön veszélyforrást jelentettek az esőben. „Erről még beszéltek is a versenyzői eligazításon. Azt hiszem, Lewis (Hamilton) vagy Max (Verstappen) – már nem emlékszem pontosan – tette szóvá, hogy ezek a vonalak nem segítenek. És főleg azon a szakaszon, ahol ha esik, csúszóssá válhatnak. Valószínűleg ez lett a végzete” – mondta a csapatvezető.

Hiába fogott ki a vizes pálya később több társán is, Hadjar nem érezte úgy, hogy ez felmentené őt. „Azt mondanám, nem volt megfelelő a hozzáállásom. Természetesen mind tudjuk, hogy a nehéz körülmények kifoghatnak rajtunk, de nem gondoltam volna, hogy rajtam ilyen korán kifognak.”
„Egyszerűen szégyellem magam, és mérhetetlenül sajnálom a csapatot. A szezon ennyire korai szakaszán összetörtem az autót – megszakad a szívem. Emellett értékes tapasztalattól is elestem: az első versenytől, a vizes pályától.”
„Voltak már hasonló mélypontjaim, de ez itt most különösen fájó. A Forma–1-be vezető utam egyáltalán nem volt egyszerű, eléggé brutális volt. Azt mondanám, alapvetően vastag a bőröm, de ez itt most igazán fáj” – mondta a francia.

Bayer szerint Hadjar hamar túl fogja tenni magát a kudarcon. „Hál’ Istennek a jövő héten már jön is az újabb verseny” – hívta fel a figyelmet.
Hadjar jelezte is: „Már nagyon várom Sanghajt. Szerintem elég gyorsak vagyunk, szóval alig várom, hogy jövő héten újra pályára hajthassak.”