George Russelltől az utóbbi években nem szokatlan, hogy már a szezon első versenye előtt kihirdeti az adott bajnokság győztesét – idén sem volt másképp. Lando Norrisék nagy időmérős fölénye után a Mercedes versenyzője kijelentette: olyan előnyben van a McLaren, amit normál körülmények között lehetetlenség lesz ledolgozni az idény során. Russell megjegyezte: ellenfelük akár már most leállíthatja az idei autó fejlesztését, és átállhat 2026-ra, annyira kényelmes helyzetben van.
Ugyanez fordítva is igaz lehetne: ha a Mercedes ennyire reménytelennek érzi a McLaren utolérését, akár már most áthelyezhetné a hangsúlyt a jövő évi szabályváltozásokra… Toto Wolff csapatfőnöknek azonban még csak eszébe sem jut ilyen drasztikus lépés.
„Ez nagy előny, lenyűgöző. Emlékeztet a mi időnkre, amikor csak el akartuk tűnni a távolban. De sosem szabad feladni. Még csak az első versenyen vagyunk túl. A harmadik és ötödik helyen értünk célba (a negyedik, a szerk.). Ha azt nézzük, mit érdemeltünk volna, akkor a negyedik-ötödik hely lenne, ugyanakkor ott vagyunk, ahol vagyunk, és ezért sem lehet soha levenni a gázról a lábadat.”
„Ki fogjuk elemezni, hogyan kezelhetnénk jobbak a gumikat. Nem arról van szó, hogy hiányzik húsz pontnyi leszorítóerő. Tulajdonképpen a mechanikus oldalon múlik: meg kell néznünk, hogyan tarthatnánk tökéletes tartományban. Szóval semmi sem változik a 2026 és az idei év közötti dilemma szempontjából az első hétvége után. Higgadtnak kell maradni, és folytatni kell a fejlesztést” – szögezte le Wolff.

Az osztrák nem véletlenül említette a gumikat és a mechanikus oldalt. A Red Bullhoz hasonlóan a Mercedes is felhívta rá a figyelmet, hogy a McLaren a gumihasználat terén van nagy előnyben velük szemben. Gyorsan működésre bírják az abroncsokat, és alig koptatják őket, miközben keményen nyomhatják a gázt.
„Egyszerűen jól bánnak a gumikkal. Ha igénybe veszed a gumikat, egy-két körig bírod, aztán kicsúsznak a tartományból, megsütöd őket. Náluk a jelek szerint olyan széles a tartomány, hogy csak nyomják és nyomják, mintha nem is lenne holnap.”
„Jó lett volna harcba szállni a McLarenekkel és Verstappennel normál körülmények között. Hátrányban vagyunk a gumik tartományban tartása terén. Ők sokkal jobban csinálják és gyorsabban elérik, míg nálunk látható a kopás mértéke, mert egyszerűen túlmelegszenek. Ezért is örültem volna, ha kicsivel közelebb lennénk hozzájuk, de ez a realitás” – mondta Wolff.

A Mercedest különösen bánthatja a hátránya annak tükrében, hogy a McLaren az ő erőforrásukat használja. Létezik egy azonos alap, ami rávilágít arra, hogy a többi területen nagy a csillagosok hiányossága.
„Külön ligában voltak. Ezt szurkolóként biztosan jó látni, de nekünk ellenfélként egyszerűen be kell vetnünk a teljes fegyverarzenálunkat, hogy utolérhessük őket, mert amikor megindulnak, elmennek, és képtelenség tartani őket.”
„Én hajlamos vagyok mindig félig üresnek látni a poharat, és be kell valljam, hogy a McLaren tempója egyszerűen nagyon erős. Rá kell jönnünk, hogyan képesek kezelni a gumikat, hogyan tudnak többet kihozni ebből. Jobban kell csinálnunk. Ha önerőből akarunk küzdeni a futamgyőzelmekért és a bajnoki címekért, akkor mindenképpen kell még találnunk valamit” – jelentette ki Wolff.
Hogy miért nem szabad feladniuk, arra a bajnoki pontállás is jó példa. Noha a Mercedes önerőből talán dobogóra sem állhatott volna Melbourne-ben, mert csak a harmadik leggyorsabb csapat volt, George Russell 3. és Andrea Kimi Antonelli 4. helyezésével 27 pontjuk van, akárcsak a McLarennek, vagyis a nyers erejüktől függetlenül egálból várják a folytatást a konstruktőrök között.