Beigazolódott, amit Max Verstappen a szezonkezdés előtt jósolt: nem volt esélyük a McLaren legyőzésére Ausztráliában. A holland a vasárnapi második helyezése után kijelentette, vélhetően Kínában is hasonló lesz a helyzet. A négyszeres világbajnok megállapította: Melbourne-ben csak addig tudta tartani a lépést Lando Norrisszal, amíg túl nem melegedtek a gumik a Red Bullján. A McLarennek nem voltak efféle nehézségei.
Helmut Marko tanácsadó szerint pillanatnyilag ez jelenti a legnagyobb különbséget a két csapat között. „Elégedettek vagyunk a második hellyel. Láttuk, amit már eleve tudtunk: a gumikopás egyértelműen nagyobb mértékű. Hat-nyolc körig képesek vagyunk tartani a lépést, aztán jobban kopik a gumink. Ennél több kell ahhoz, hogy a Max-faktor érvényesülhessen” – állapította meg az ORF csatornának nyilatkozó osztrák a futam után.
„A biztonsági autóval elégedettek voltunk. A végén láthattuk: pár körig elég jó a tempó. Ezen dolgoznunk kell: az autónk nem veheti igénybe ennyire a gumikat. Általában vagy korán melegíted fel a gumikat, és aztán nem bírják olyan sokáig, de a McLarennél ma megvolt mindkettő: gyorsan melegítették, és még kiegyensúlyozottak is voltak.”
Marko előrebocsátotta, már dolgoznak a problémán, és azt is jelezte, mikorra érkezhetnek az ennek megoldását célzó fejlesztéseik.
„Ahogy mondtam: a gumikat gyorsabban kell melegítenünk, és el kell érnünk, hogy tovább bírják. Emellett könnyebben kiegyensúlyozható autóra van szükségünk. Ez Kínáig természetesen nem fog menni. Három-öt versenyt várni kell. Készülünk egy fejlesztéssel, de idő kell hozzá”
– bocsátotta előre.

A Viaplaynek eközben megerősítette, eleve úgy vágtak neki az évnek, hogy számoltak a kezdeti hátrányukkal. „A bahreini tesztekből tudtuk, hogy a McLarenek jóval gyorsabbak nálunk. Azt mondanám, csökkentettük ezt a lemaradást, fél másodpercről két-három tizedre. Hat-nyolc körig tudjuk követni őket, aztán jön a gumikopás. Ez a fő gond, de van még pár további is. Ismerjük ezeket, keményen dolgoznak rajta. Három-öt verseny múlva remélhetőleg kezelésbe tudjuk venni ezeket, hogy az autónkat a McLaren szintjére hozzuk” – fogalmazott.
Mindez magyarázat arra, miért emlegette a hétvégén Christian Horner csapatfőnök is több alkalommal, hogy a jelenlegi autójuk remek alap a továbbfejlesztéshez. „Elég nagy változtatásokat hajtottunk végre a beállításokon Bahreinben. Tudatosan próbálgattunk extrém irányokat, hogy felmérjük a paramétereinket, és tudjuk, milyen lehetőségeink vannak a versenyekre. Az autó sokkal nyugodtabb, mint az RB20-as volt, és szerintem erős alap a szezon alatti fejlesztéshez. Nincsenek olyan csúnya megcsúszások, mint az RB20-assal. Ez jó alapot jelent az autó későbbi fejlesztéséhez” – mondta a brit a verseny után.
Ami a Marko által említett időintervallumot illeti, a Red Bull a jelek szerint még nem tudja, elkészül-e az új csomaggal a Kínát követő szünetben. Két héttel Sanghaj után a Japán Nagydíj következik, ami egy triplahétvége első állomása. Azt követően Bahrein és Szaúd-Arábia következik, majd egy újabb szünet Miami előtt.
A holland Telegraaf megjegyezte, a Red Bullnak kapóra jöhet, hogy az FIA hétfőn bejelentette, a mostani kínai hétvégétől szigorít a hátsó szárnyak rugalmassági tesztjén. A hátsó szárnyakkal való trükközés miatt ők panaszkodtak a tesztek alatt, így alighanem előnyt várnak attól, hogy ellenfeleiknek módosítaniuk kell.