Egyelőre nem tudott pontokkal hozzájárulni Liam Lawson a Red Bull idei konstruktőri törekvéseihez. Az Ausztrál Nagydíj hétvégéje amolyan rémálom volt az idén előléptetett versenyző számára. Pénteken neki is nehézségei voltak az autóval, ahogy csapattársának, Max Verstappennek, szombaton lényegében a teljes harmadik szabadedzést ki kellett hagynia egy turbóprobléma miatt, az időmérő edzése pedig ezek után már a Q1-gyel véget ért. Lawson az utolsó gyorskörén hibázott, így esélye sem volt javítani, igaz, a részidői alapján nagy a valószínűsége, hogy a körének befejezésével sem jutott volna tovább.
A Red Bull a vasárnapi esős versenyre új hátsó szárnyat adott Lawsonnak, remélve, hogy a növelt leszorítóerőből profitálni tud vizes körülmények között. Ez a váltás azonban nem sült el jól: a Red Bullja túl lassúnak bizonyult az előzésekhez, akkora segítséget pedig nem jelentett esőben, hogy ne hibázott volna a hajrában újra vizesebb pályán, és ne tette volna a falba az RB21-et.
„Reméltük, hogy a verseny nagy része esős lesz, de a pálya jobban felszáradt, mint gondoltuk, és nagyon szenvedtünk az első gumik túlmelegedésével az első etapon” – magyarázta Lawson. „Slickekre váltottunk, és a tempó pár körig rendben is volt, de a végén jobban esett, mint gondoltuk. Először azt hittük, csak a harmadik szektorban fog esni, és a pálya többi részét túl fogjuk élni, de aztán mindenütt esett, és nem tudtam a pályán tartani az autót” – utalt arra, hogy őt is kint tartották pár körig, amikor a 44. körben megérkezett az eső.
Hozzátette, a csapattal közösen hoztak döntést arról, hogy kint marad. „Kockáztatni akartunk, és együtt megtettük. Bocsánatot kértem, hogy a falba tettem” – mondta Lawson.

Mindez egyelőre kevés a Red Bull második versenyzőjétől, ám a csapat főnökei türelmesek az új-zélandival. Helmut Marko tanácsadó szerint még nem jött el az átfogóbb értékelés ideje.
„Meg akarta mutatni, hogy mire képes, és sajnos nem jól sült el. Most hagyjuk, hogy lehiggadjon kicsit, és megnézzük, hogyan fejlődik az első három-öt versenyen”
– adott időt Lawsonnak.
Christian Horner már az időmérő edzés után jelezte, versenyzőjük számára komoly hendikep, hogy még sosem versenyzett az ausztrál pályán, és a hétvégéje sem alakult ideálisan. A futam kapcsán is védelmébe vette Lawsont. „Nehéz hétvége volt ez számára. Változtattunk az autónk, növeltük a leszorítóerőt, és ezen a pályán nagyon nehéz előzni. Kockáztattunk azzal, hogy a pályán tartottuk, mert nem volt pontszerző helyen, és azt gondoltuk, elvetjük a kockát, hátha bejön. De pont akkor történt mindez, amikor jobban esni kezdett. Nem lehet hibáztatni a megforgásáért” – mondta Horner.
„A fényt az alagút végén szerintem az jelentheti számára, hogy száraz gumikon a verseny második leggyorsabb körért futotta. Ő egy 1:22,9-es kört ment, Max egy 1:23,0-est, Lando pedig egy egy 1:22,1-est. Ha tehát van valami pozitívum, amibe kapaszkodhat, az a száraz pályás tempója, ami nem volt túl rossz. Az a gond, hogy kihagyta a harmadik szabadedzést, és onnantól lépéshátrányban volt, és csak nőtt a nyomás.”
„A következő héten sprintverseny jön egy olyan pályán, amin még sosem versenyzett. De őt kemény fából faragták. A mostani hétvége nem mutatta meg, mire képes valójában” – hangsúlyozta Horner, akinek csapatát a türelmetlen kritikusok máris számonkérték, hogy miért nem inkább a Melbourne-ben jól teljesítő Cunoda Jukit választották Lawson helyett.