A hátsó szárnyakkal kapcsolatos viták már a 2025-ös szezonnyitó előtt elkezdődtek, az FIA pedig már a télen várható szigorításokról tájékoztatta a csapatokat. Az ügy Ausztráliában is állandó téma volt, miután a Red Bull jelezte, egyes ellenfelek kijátszhatják a jelenlegi előírásokat.
Állítják, egyes csapatok – a McLarenre és a Ferrarira gyanakodnak – a hátsó légterelő lapjainak rugalmasságával játszva menet közben tudják változtatni a szárny légellenállását. Az FIA a múlt hét végén ugyan nem talált szabálysértést a technikai vizsgálatok során, de jelezte, a soron következő Kínai Nagydíj előtt szigorít a szárnyakra vonatkozó hajlékonysági vizsgálaton.
A szárny főlapjának széleit eddig 75 kilogrammal terhelték a mérések alatt, és a lap alatti hézag mérete legfeljebb 2 milliméterrel módosulhatott. Az új, szigorított eljárásnál az FIA azonos terhelés mellett 0,5 milliméteres változást engedélyez.
Elsőre egy toleranciaszintet is megjelöltek, mivel a változást azonnali hatállyal vezetik be és tisztában vannak vele, hogy a csapatoknak nem volt idejük arra, hogy reagáljanak a bejelentésre. A szövetség most 0,25 milliméteres toleranciaszintet alkalmaz, vagyis ha egy szárnylap ennyivel mégis nagyobb mértékben hajlik, azt most még elfogadja.

Adja magát a kérdés, mindez változtat-e az erőviszonyokon. Többekhez hasonlóan a korábbi versenyző és versenybíró, Johnny Herbert úgy érzi, igen. Szerinte a McLaren ezzel a módosítással veszíthet előnyéből.
„A McLaren esetében ez már a tavalyi szezonban is téma volt” – mutatott rá. „Korábban is vizsgálták már, de úgy gondolom, hogy az ausztráliai mérések után azt mondták, adunk nektek 20 millimétert és most még semmit sem kaptok. Semmit sem lehet teljesen merevvé tenni, ez lehetetlen. De szigoríthatják az elérhető teljesítménynövekedést” – tette hozzá.
„Változhat valami a show szempontjából? Változhat, mert előfordulhat, hogy az egyik csapat több hasznot húz a megoldásból, mint a többiek. Szóval a többiek megpróbálják bezárni a kiskaput, hogy az a csapat, most a McLaren, előnybe kerüljön” – magyarázta.
„Ez egy teljesen tipikus szituáció. A többi csapat megpróbálja megakadályozni, hogy valaki előnybe kerüljön velük szemben és pont. Ez a helyes dolog? Nekem nincs problémám azzal, hogy szigorítanak. A McLaren olyasmit csinál, amit a többiek nem, vagy feszegeti a határokat? Nem… ez csak egy része annak, amiről az F1 szól. Csak jobb munkát végeztek” – dicsérte a konstruktőri címvédőt.