A hosszú téli hónapok után Ausztráliában kezdetét vette a 2025-ös versenyszezon, mégpedig egy igencsak fordulatos, szinte folyamatosan változó körülmények között (a futam vizes pályán indult, majd miután az ideális ív felszáradt, az eső újra eleredt) zajló megmérettetéssel.
Ami a folytatást illeti, a mezőny szünet nélkül folytatja a küzdelmet a hétvégén rendezendő Kínai Nagydíjjal, Sanghajban pedig az előrejelzések szerint barátságosabb idő fogadja majd a királykategória mezőnyét. Teljesen viszont egyelőre nem lehet kizárni, hogy az eső ismét beleszól majd az események alakításába.
A Forma–1 hivatalos oldalán publikált előrejelzések alapján ugyanis a napos pénteki és szombati edzésnap után változhatnak a körülmények. Vasárnapra felhős időt jósolnak, hűvösebb hőmérsékletet és egyelőre 40 százaléknyi esélyt adnak annak, hogy esni fog az eső.

Bárhogy is lesz, egy tényező már most utalhat arra, hogy Kínában is mozgalmas hétvégét láthatunk, a versenyhétvége előtt ugyanis újraaszfaltozták a pályát. Az új aszfaltréteg az FIA oldalának jelentése szerint simább, ez pedig komoly hatással lehet a gumikra és a tapadási szintekre. Mivel az újraaszfaltozás után több az ismeretlen, valószínűleg mindez a taktikára is hat.
Ráadásul Kínában sprinthétvégét rendeznek, vagyis a mezőnynek mindössze egy szabadedzés áll a rendelkezésére az új aszfalt megismerésére azelőtt, hogy a pénteki kvalifikációval kezdetét veszi a hétvége éles része.
Arra, hogy ez komoly kihívást jelenthet, már a Ferrari csapatvezetője, Frédéric Vasseur is rámutatott a csapat hivatalos előzetesében. A már említett eső pedig csak plusz kihívás elé állíthatja a mezőnyt, abban az esetben ugyanis, ha leszakad az ég, ismét teljesen új (az edzéseken ugyanis nem várható vizes pálya) körülmények között kell megtalálni a határokat.