Sokszor kissé elveszettnek tűnt Lewis Hamilton a Ferrarival teljesített első versenyén. Saját bevallása szerint egy merő szenvedés volt a melbourne-i vasárnap délutánja. Az autóval birkóznia kellett, rossz volt az egyensúly, lassú a tempó. Így kötött ki végül a 10. helyen és szerzett csupán egyetlen pontot.
„Az egyetlen pozitívum, hogy túl vagyunk rajta” – viccelődött Hamilton Kínában, amikor az előző hétvége jó oldaláról kérdezték. „Voltak jó előjelek a szabadedzésen. Akkor igazán jó volt az autó. És az is pozitív, hogy tanultunk. Tanulunk a hibáinkból, az autóról, arról, hogyan alakíthattuk volna az autót. Próbáljuk alkalmazni ezt ezen a hétvégén, és meglátjuk, mi történik.”
Hamilton már Melbourne-ben jelezte, Kínára kérni fog pár módosítást a beállításoknál. Elmondása szerint a Ferrari is változtatott a szemléletmódján a mostani hétvégére, ám emellett ő is próbál önállóbb és rámenősebb lenni.
„A csapat most másfajta beállítást választ a hétvégére. Ausztráliában volt az első versenyünk, és nagyon más volt, mint a teszt. Én csak megfigyelőként néztem a folyamatokat. Kínában viszont aktívabb leszek, és javaslatokat fogok tenni a beállításokra”
– bocsátotta előre.
„Dolgozunk a beállításokon, hogy többet ki tudjunk hozni az autóból. Nagyon sokat tanultunk a múlt hétvégéből arról, hogyan szeret működni az autó, és hogyan nem. Próbálkozunk. Nem tudom. Bármelyik pályára is megyünk, úgy kell kérdeznem őket, milyen volt tavaly, mik voltak a problémáik korábban. Ezzel az autóval egyszerűen más, mint az elmúlt években volt, és csak próbálom kitalálni. Csak egy szabadedzésünk lesz, szóval próbálom előre megtippelni, és előállni egy beállítással, ami a lehető legközelebb van a tökéleteshez.”

Hamilton hangsúlyozta, a melbourne-i eredmény nem küldte őket padlóra. „Még átnézünk dolgokat. Nagyszerű megbeszéléseket folytattunk Freddel, aki nagyon aktívan részt vesz ebben. Leültünk, és megbeszéltük, mit szeretnénk másképp megközelíteni. Még tanulom, hogy hogyan szeret dolgozni Fred és a csapat, hogyan reagálnak bizonyos dolgokra, amiket mondok, és próbálok pozitív energiát hozva együttműködni velük, valamint sokat beszélni.”
„Ez csak egy verseny volt. Nyilván én sem ilyen eredményt vártam. A nyers teljesítményünk nem volt valami nagyszerű. Nem gondolnám, hogy az autó ennyire lenne gyors, egyszerűen csak nem hoztunk ki belőle többet. A vasárnapi verseny pedig katasztrofális volt. Mindannyiunknak fájt.”
„Nem hagyhatod, hogy egyetlen verseny lelombozzon, nem szállhatsz ki egy futam után, egy vereség után. Vissza kell térned, küzdened kell, és mi ebben vagyunk a legjobbak.”
„A mostani hétvége előtt tehát optimistának kell lennünk, emelt fővel kell dolgoznunk, keményebben. Jó autónk van, jó csomagunk, és ezer különböző dolog lehet kihatással a versenyhétvégékre. Hozhattunk volna más döntést a stratégiával a múlt hétvégén. Ha két körrel korábban álltam volna ki, jobb helyen érhettünk volna célba, és az emberek most másról beszélnének. De még akkor is hiányzott volna a tempó. Minden nézőpont kérdése. Rómát sem egy nap alatt építették. Próbálunk építkezni a tesztek alapjaira. Nagyon sokat tanultunk a múlt hétvégén. Erre használjuk ezt a vereséget. A lényeg, hogy hogyan fordítjuk meg hétvégéről hétvégére, emelt fővel folytatva tovább a munkát. Nem az számít, hogy esel el, hanem az, hogyan állsz talpra” – hangsúlyozta a hétszeres világbajnok.

Kiemelte, az autóban otthon érzi magát, eggyé vált vele, bizonyos dolgok megszokásához és a kapcsolatok építéséhez viszont időre van szüksége.
A melbourne-i forma kapcsán hangsúlyozta, érzésük szerint nyomon vannak. „Nem, nem a hasmagasság volt” – reagált a visszaesésük okáról folyó találgatásokra, miszerint péntekhez képest meg kellett emelniük az autójukat, nehogy szabálytalanná váljon a padlólemezük. „Több dolog együttese. Szerintem nagyjából értjük, hol fordulhattunk rossz irányba. A pénteki első és második szabadedzés jó volt, a harmadik edzés rendben volt az időmérő előtt. Most más szemléletmóddal vágunk neki a hétvégének. Az egyértelmű, hogy az autóban nagyobb potenciál rejlik.”