Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Hamilton: Verstappentől sokkal durvább rádiózásokat hallunk – azzal miért nem foglalkoznak?

Hamilton: Verstappentől sokkal durvább rádiózásokat hallunk – azzal miért nem foglalkoznak?

F1, Autosport, Autoracer
Kritikák céltáblájává vált a Ferrari a Lewis Hamiltonnal folytatott melbourne-i kommunikációjával. A hétszeres világbajnok Max Verstappennel példálózva védte magukat…

Finoman szólva is akadozott a gépezet a Ferrarinál a múlt heti Ausztrál Nagydíjon. Lewis Hamilton egy újonc bizonytalanságával versenyezte végig az eső miatt nehéz melbourne-i délutánt. Futamát a versenymérnökével vívott verbális küzdelme tette sajátossá. Hamiltonnak többször is csendre kellett intenie Riccardo Adamit, aki próbálta őt hasznosnak tűnő technikai tanácsokkal ellátni.

Miközben a kapcsolatuk kezdetén nem szokatlan, hogy Hamilton és Adami még nem ért szót igazán, a Ferrarit általában véve is kritizálták az elmúlt napokban a sajátos kommunikációja miatt. Charles Leclerc és a versenymérnöke közötti beszélgetés igazi mémtéma lett a verseny után. Azzal, hogy a monacói a futamon jelezte, víz ömlött a pilótafülkéjébe, és mérnöke megállapította, hogy az bizonyára víz lehet, nemcsak a Leclerc által említett bölcsességek tárába kerültek be…

Hamilton a Kínai Nagydíj csütörtöki sajtónapján igyekezet védelmébe venni a Ferrarit és mérnökét – azzal, hogy a szerinte kommunikáció terén sokkal rosszabb Max Verstappenre terelte a figyelmet…

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

„Ezt most mindenki felfújja. Ez oda-vissza ment. Nagyon udvarias voltam. Azt mondtam, kérlek, bízd rám! Nem azt mondtam, hogy b**** meg! Nem káromkodtam. Azon a ponton igazán szenvedtem az autóval, és több dologra kellett figyelnem. Csak most ismerkedünk egymással. Korábban két világbajnokkal is dolgozott, és nincs közöttünk probléma” – tisztázta Hamilton.

A brit szerint az emberek kettős mércével mérnek, mert felkapták a mostani beszélgetéseiket, miközben ennél durvább párbeszédek is elhangzottak versenyzők és mérnökök között a múltban. „Nem értem, miért ilyen negatív mindenki ennek kapcsán. Udvarias voltam, és azt mondtam, kérlek.”

„Menjenek, és hallgassák meg más versenyzők és mérnökök beszélgetéseit! Sokkal rosszabbak. Ahogyan Max az évek során a mérnökével beszélt, az a bántalmazás, amit szegény fickónak el kell viselnie… és arról sosem írnak, csak az én legapróbb vitámról a mérnökömmel.”

„Tényleg még csak ismerkedünk, szóval utána azt mondtam: »Hé, pajtás, nincs szükségem ennyi információra, de ha szeretnél ennyit adni, akkor inkább itt add.« Így érzek az autóban, és ezekben a pillanatokban nincs szükségem információkra. Erről szól ez. Nincsenek problémák, mosolyogva beszéltük meg, és továbbléptünk” – tette egyértelművé Hamilton.

A kérdés kapcsán, ő milyennek képzeli az ideális versenyző, mérnök kommunikációt, Hamilton elmagyarázta, nincs konkrét recept. „Nincs ideális. Minden versenyző eltérő információkat vár. George például szereti, ha sok információt kap. Versenyeztem vele, tudom. Én nem szeretem ezt a sok információt. Néha túlterhelnek vele.”

„A Bono és köztem lévő kapcsolat kiépítése évekbe telt. Nagyon sok időnkbe telt, mire megismertük egymást. Dolgozott más versenyzőkkel korábban, akiknek másfajta információkra volt szükségük. Lépésről lépésre haladunk, próbálkozunk, kipróbálunk különböző dolgokat, és aztán összeáll.”

„Riccardo nagyon jól kijövünk egymással, de ez volt az első versenyünk együtt. Először kerültünk ilyen felfokozott helyzetbe, és több mint kilencven százalékban teljesen jól kezeltük ezt. Utána csak megbeszéltük: erre szükségem van, arra nincs. Azt mondtuk, semmi gond, legközelebb másképp fogjuk csinálni. Ez így megy” – mondta Hamilton, aki 12 évig dolgozott együtt a mercedeses versenymérnökével, Peter Bonningtonnal.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Ami Verstappent és a Gianpiero Lambiasét ért „bántalmazásokat” illeti, Hamilton alighanem a múlt évi Magyar Nagydíjon hallott kirohanásokra és szitkozódásokra utalt. Az akkoriban egyébként hasonlóan felkapott téma volt a médiában, mint most Hamilton beszélgetései.

A Ferrari versenyzője egy hete 10.-ként zárta a futamot, és sokat bajlódott az autójával. Kínában változtatni fog a beállításokon és próbál proaktívabb lenni. „Másképp fogjuk beállítani az autót erre a hétvégére. Még mindig csak megfigyelőként nézem, hogyan működik a csapat. Ez volt az első hétvégém, amikor láttam, hogyan működnek egy versenyhétvége alatt, és ez más, mint a teszteken. Láttam, hogyan állítják be az autót, milyen változtatásokat hajtanak végre a hétvége alatt.”

„Egyre otthonosabban érzem magam, és egyre többet tudok meg az autóról, így egyre több döntést hozhatok majd. Kimondhatom, hogy ezt a beállítást akarom módosítani. Már ezen a hétvégén is fogunk erről beszélni, és kicsit jobban fogok hagyatkozni a saját tapasztalataimra.”

„Semmiképpen sem azt kaptuk Melbourne-ben, amit vártunk, de ez nem ok arra, hogy feladjuk. Egy kis apróság is nagy különbséget jelentett volna az eredményben. Továbblépünk. Motiváltak vagyunk, és biztosra veszem, hogy nem Ausztrália fogja meghatározni a szezonunkat” – fogalmazott a brit.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak