Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Munkagép a pályán – a versenyzők szerint most nem történt semmi drámai

Munkagép a pályán – a versenyzők szerint most nem történt semmi drámai

Crash
A versenyzők szerint nem volt probléma azzal, hogy Melbourne-ben, a biztonsági autós fázis során egy munkagép is a pályán volt, elmondásuk szerint ugyanis a helyzet ezúttal teljes mértékben „kontroll alatt” volt.

Folyamatosan változó körülmények között, kaotikus versennyel indult a 2025-ös szezon: az Ausztrál Nagydíj során több ütközést és incidenst is láthattunk, ezekben pedig újoncok és rutinos versenyzők egyaránt érintettek voltak.

Adottságai miatt (egy szűk, betonfalakkal körbevett utcai helyszínről beszélünk) a melbourne-i aszfaltcsík esetében a sérült autók mentéséhez a munkagépeknek gyakran a pályára kell hajtaniuk.

Ezt láthattuk a múlt vasárnapi viadalon is, számos szurkoló pedig szóvá is tette, a versenyirányítás óvatosabb is lehetett volna, hiszen az egyik biztonsági autós fázis során a pilótáknak „meg kellett előzniük” egy munkagépet.

Ez pedig Jules Bianchi 2014-es tragikus balesete óta rossz emlékeket ébreszt, a hasonló helyzeteket pedig az FIA is szigorúan kezeli. A potenciálisan veszélyes helyzetek ellen a pilóták is gyakran felszólalnak.

Ezúttal viszont nem észleltek problémát. Max Verstappen már a leintés után kemény ítéletet mondott. „Ha a biztonsági autó mögött ütközöl vele, akkor tényleg hülye vagy” – jelentette ki. A győztes Lando Norris is hasonlóan fogalmazott. „Akkor nem is kéne az F1-ben lenned” – mondta.

Fernando Alonso (Fotó: XPB)

Egy héttel később, a Kínai Nagydíj sajtónapján Fernando Alonso is arról beszélt, a melbourne-i helyzetet nem találta kiugróan veszélyesnek. „Nehéz kommentálni a helyzetet, mert nem ismerem a pontos részleteket. Melbourne-ben nem könnyű autót menteni, egy ponton a pályára kell hajtani” – kezdte a kétszeres világbajnok.

„Most más rendszer van érvényben. A sárga zászlós zónákban még a biztonsági autó mögött is jobban tartani kell a lassabb köridőket. A sérült autókat valahogy el kell távolítani a pályáról, a sebességet pedig tartani kell. Értem a kérdést, de nem történt semmi őrült, a helyzet kontroll alatt volt” – emelte ki.

A Sauber újonca, Gabriel Bortoleto is egyetért. „A dupla sárga zászlós területen valóban a deltát kell követni és ilyenkor nagyon-nagyon lassan megyünk. A versenybírák pedig valószínűleg figyelnek a helyzetre és arra, hogy a múltban történtek ne ismétlődjenek meg” – mondta.

Hasonló megjegyzést tett a Haas pilótája, Oliver Bearman is. „Mindennel egyetértek, ami elhangzott. Azzal a sebességgel, amivel akkor haladtunk, minden rendben volt. De értem a kérdést” – jelezte.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak