Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Norris: Nem a McLaren a célpontja az FIA szigorításának

Norris: Nem a McLaren a célpontja az FIA szigorításának

F1
Tagadja Lando Norris, hogy a McLarent bármilyen mértékben is érintené az FIA hétvégi szigorítása. A brit szorosabb csatát és erősebb Ferrarit vár Sanghajban.

Azonnali hatállyal szigorított az FIA a rugalmas hátsó szárnyakat vizsgáló tesztjein. A hét elején tájékoztatták a csapatokat arról, hogy az eddigi 2 helyett Kínától már csak 0,5 milliméteres maximális elhajlást engedélyeznek a felső vízszintes szárnylap két szélére helyezett 75 kilogrammos terhelés mellett. A szövetség egy hete Melbourne-ben nagy felbontású kamerák segítségével tanulmányozta az egyes autók hátsó szárnyának menet közbeni viselkedését, és a látottak alapján szükségét érezte a szigorítás azonnali bevezetésének.

Kínában még annyi engedményt kapnak a csapatok, hogy legfeljebb 0,25 milliméteres eltérést elnéz nekik a szövetség. A Japán Nagydíjtól viszont már szigorúan betartatják az új 0,5 milliméteres határértéket.

A hírek szerint a Red Bull már a teszteken panaszt tett az FIA-nál. A McLaren, a Ferrari, a Haas és az Alpine hátsó szárnyát ítélték gyanúsnak. Mások szerint a Mercedesé is egyértelműen feszegette a határokat Melbourne-ben.

Bár ebből azt gondolhatnánk, hogy az intézkedés visszavetheti a bajnokságot vezető McLarent, Lando Norris Sanghajban jelezte, ő a legkevésbé sem aggódik emiatt, mert semmilyen beavatkozásra nem volt szükség náluk.

„Nem. Nem kell semmin sem változtatnunk, minden rendben. Valójában mások talán túlságosan jók voltak, és mi nem feszegettük eléggé a határokat. Ha már a múlt héten életbe lépett volna ez a technikai direktíva, mi akkor is rendben lettünk volna”

– jelentette ki Norris.

Szerinte nem ők voltak a módosítás célpontjai. „A jelek szerint nem ellenünk irányult, hanem más csapatok ellen. Ez azt jelenti, hogy talán egy kicsit jobban kell nyomnunk…” – mosolygott.

 

Norris: Kizárt, hogy a Ferrari csak ennyit tud…

A McLaren az eddigiek alapján komoly előnyben van a riválisokkal szemben. Az időmérő edzést 3-4 tizedmásodperces előnnyel nyerték múlt szombaton, a versenyen pedig volt olyan időszak, amikor a harmadik Max Verstappentől csaknem 20 másodperccel elhúztak.

A Red Bull és a Mercedes a gumikezelésben látja a McLaren nagy előnyét. Mindketten csodálkoznak azon, hogyan melegíthetik fel ennyire gyorsan az abroncsokat, és tarthatják őket mégis hosszabb ideig életben, mint a többiek. Máris megy a találgatás arról, vajon milyen trükköt alkalmaznak.

Norris rámutatott, az előnyük Melbourne-ben nagyobb volt, mint amire számítottak.

„Az időmérős különbség egyértelműen meglepett. Számítottunk rá, hogy gyorsak leszünk, hogy legyőzhetjük őket, de a Ferraritól azt vártuk, hogy lényegesen gyorsabbak lesznek ennél. Hét-nyolc tizedre voltak tőlünk – kizárt, hogy hét-nyolc tizedre legyenek! Nem volt olyan edzés, amin ekkorának tűnt a hátrányuk. Minden versenyszimulációjuk jobb volt ennél. A pénteki hosszú etapos tempójuk talán még jobb is volt a miénknél.”

„Kissé meglepődtünk. Biztosan őket is sokkolta ez a nagy hátrányuk. Nem tudom, miért volt. De ez megmutatja, mennyire nehéz. Könnyű jól menni, aztán meg nem. És láthattuk, mennyire gyors volt Max a végén, valamint az első hat-hét körben. Max a végén ugyanolyan gyors volt, mint mi.”

Lando Norris (Fotó: XPB)

 

Gumititok? A versenyzőkön is múlik!

A gumikezelés terén meglévő előnyükben Norris szerint a versenyzőknek is nagy szerepük van. „Van egy szakasz, amikor értened kell a gumikat, nem nyomhatod annyira, mert jó egyensúlyban lévő autót akarsz ilyen körülmények között, nem olyat, aminek az eleje vagy a hátulja jelenti a korlátját. Ebben nagyon erősek voltunk a verseny közepén. Emellett Oscarral tudjuk, hogyan kell jól használni a gumikat. Ebben segít, ha jó csapattársad van, akitől tanulhatsz. A többi csapatnál nincs meg ez, nincs két csapattárs, akik ennyire hagyatkozhatnak egymásra. Mi mindketten itt vagyunk már egy ideje a McLarennél, és sokat tanultunk egymástól. Szóval nemcsak az autón múlik, hanem a versenyzőkön is, akik összedolgoznak” – emelte ki.

A kínai hétvége kapcsán elmondta, a múlt heti győzelmét nem ünnepelte sokáig, máris a folytatásra összpontosít.

„Remélem, hogy jobbak is lehetünk, hogy könnyebb is lehet. Nagyszerű versenyt futottunk, a verseny közepén tizenöt másodperc is volt az előnyünk az ellenfeleinkkel szemben, és inkább csak a biztonsági autó hozta vissza őket a versenybe.”

„Bizakodóak vagyunk. Ez egy új verseny, egy új hétvége, nem mondanám, hogy hisszük, hogy pontosan úgy mennek majd a dolgok, mint legutóbb. Kicsit nagyobb ellenállásra számítok a Ferrari részéről ezen a hétvégén. A Red Bullról láttuk, mennyire gyors. Úgy vélem, ha minden tökéletesen megy, az időmérőn előnyben vagyunk. De az biztos, hogy nem nagy a hátrányuk” – jelentette ki.

Borítókép: Lando Norris (Fotó: XPB)

További tartalmak