Russellnek korábban is voltak már hasonló, az izgalmas versenyeket váró F1-es közönség szempontjából aggodalomra okot adó nyilatkozatai. 2023-ban például az első futam után kijelentette, a Red Bull az összes versenyt megnyerheti, akkora előnyben van.
Az akkor bátornak tűnő tipp kis híján bejött, a bikások ugyanis minden idők egyik legdominánsabb szezonját futották két évvel ezelőtt: a Szingapúri Nagydíj kivételével valóban minden viadal az ő sikerüket hozta (Szingapúrban az akkor még a Ferrarival versenyző Carlos Sainz nyert) és óriási fölénnyel hódították el az egyéni valamint a konstruktőri címet is.
A Mercedes versenyzője idén is tett már hangzatos kijelentéseket: már a tesztek alatt jelezte, a McLaren a favorit, az ausztrál hétvégén pedig arról beszélt, a narancsosoknak akkora előnyük van, hogy már átállhatnak a 2026-os autó fejlesztésére.
Véleménye azóta sem változott, sőt most már arról beszél, dominanciát is hozhat a 2025-ös év. „Úgy gondolom, az autójukkal minden versenyt meg lehet nyerni” – idézi szavait a Race. „Annak az autónak minden versenyt meg kell nyernie, de nem hiszem, hogy minden versenyt meg fognak nyerni a szezon során. Majd meglátjuk.”
„Az előnyük nagyobb, mint a Red Bullé volt, bármikor. De amikor Max a 2023-as autóban ült, szinte minden körben megbízható volt, minden egyes Q3-as körön, végig az időmérő során. Sosem volt kérdéses (mennyire magabiztos)” – magyarázta.

„Remélem, olyan pozícióban leszünk, hogy kihasználjuk a lehetőségeinket, ahogyan Melbourne-ben is tettük, ahol kettős győzelmet kellett volna szerezniük” – folytatta, utalva arra, hogy a futam utolsó harmadának esőkáosza miatt az addig a második helyen haladó Oscar Piastri kicsúszott és ezzel a McLaren elveszítette a kettős diadal lehetőségét.
Ami a McLaren előnyét illeti, Russell szerint az elsősorban a gumikezelésből fakad. „Nyilvánvaló, hogy valamit jobban csinálnak. Gyorsabbak, amikor felmelegítik a gumikat. Ezt láttuk a bahreini teszten és Melbourne-ben is a harmadik szektorban, ahol az időmérőn négy tizeddel gyorsabbak voltak.”
„Az autójuk ugyanolyan, mint az, amivel az első és a második szektort teljesítették. A különbsége az jelentette, hogy a gumik már bemelegedtek. Van még tér a fejlődésre, de nem érezzük, hogy ezen a téren sokat lehetne javulni. Ez egy szigorúan ellenőrzött terület. Szóval biztos, hogy van valami szép trükkjük. A különbség óriási” – emelte ki.
A McLarennel kapcsolatban gyakran felmerül, hátsó szárnyaik is előnyhöz juttathatják őket, a hétvégi szigorítás pedig éppen ezért negatívan hathat rájuk. Russell nem hisz ebben. „Ha ez a direktíva van érvényben Melbourne-ben, akkor is nyertek volna, olyan messze voltak” – mondta.
Ami a „gyenge pontokat” illeti, Russell szerint a hideg idő talán a riválisok malmára hajthatja majd a vizet, de a McLaren a legtöbb helyszínen profitálhat trükkjéből. „Ha hideg van, kínlódhatnak. Tavaly Vegasban sem voltak sehol. Az ilyen kiugró pályákon lehet, hogy küzdeni fognak. De biztos van valami, amivel készülnek erre, mert tudják, hogy ilyenkor nehezebb lesz a dolguk.”