Albon remekül kezdte a 2025-ös évet, amelynek startja előtt többen arra számítottak, az új csapattárs, Carlos Sainz el fogja homályosítani őt. Ehhez képest a melbourne-i hétvégén végig, Kínában pedig a sprintidőmérő alatt is ő volt lépéselőnyben.
A thai azt követően, hogy a múlt hét végén egy ötödik pozícióval kezdte az évet, a sanghaji sprintkvalifikáción a kilencedik rajthelyet szerezte meg. Vagyis az induláskor mindössze egy pozíció választja majd el attól, hogy a pontzónában legyen (a szombati, rövidebb versenyeken „csak” nyolcan kapnak bajnoki egységeket).
„Nagyon boldog vagyok, de úgy gondolom, még lesz dolgunk ezzel az autóval” – fogalmazott az időmérő után. „Még nem igazán illik a pályához, szóval végre kell majd hajtanunk néhány változtatást. Nehéz kitalálni, mi legyen a gumikkal. Elég érzékenyek.”

„A hosszú kanyarok megnehezítik a gumikezelést. Nehéz megfelelő működési tartományba hozni őket. Folyamatosan dolgozunk, egyik napról a másikra haladunk és szombaton megpróbálunk erősebben visszavágni” – magyarázta a thai, aki biztosra veszi, hogy a sprintverseny a gumikezelésről szól majd, a Pirelli abroncsai pedig akár meg is kavarhatják a kártyákat.
„A hólyagosodás komoly beszédtéma lesz, főleg az első abroncsok esetében. Ezekkel kevés üzemanyaggal is nehezen bírtunk, de magas terhelés mellett kicsúszhat az irányítás a kezeink közül” – fogalmazott, majd jelezte, a gumikkal való spórolás miatt a futam akár eseménytelenné is válhat.
„Szerintem ez a verseny arról szól majd, hogy menedzselni próbáljuk a gumikat. Sajnos. Lehet, hogy az első néhány körben eléggé unalmasnak tűnik majd, és aztán a vége felé láthatunk néhány akciót, láthatunk egy kis versenyt” – jegyezte meg nem túl biztatóan Albon, kinek csapata ellen egyelőre vizsgálat is zajlik egy meglehetősen bizarr ügy miatt.