Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Dühében új szintre lépett Cunoda: „Élete formájában” – mondja Marko

Dühében új szintre lépett Cunoda: „Élete formájában” – mondja Marko

F1, Servus TV, Sky Sport, Motorsport-Total
Újabb Q3-as eredménnyel erősítette meg Cunoda Juki, hogy rá akar cáfolni a Red Bull döntéshozóira, és meg akarja mutatni nekik, hogy rászolgálna az első csapat ülésére. Főnökei szerint a téli csalódás elszántabbá tette, és szintet lépett.

Ez már kettőből kettő! Cunoda Juki a melbourne-i időmérő után a kínai sprintidőmérőn is a legjobb 10-be vezette a Racing Bulls csapatát. Ott a nyolcadik rajtpozíciót szerezte meg, miközben csak a négy élcsapat versenyzői előzték meg. A hátránya Lewis Hamiltonnal szemben 0,9 másodperc volt, a hetedik Andrea Kimi Antonellitől pedig kevesebb (0,04 mp) választotta el, mint a kilencedik Alexander Albontól (0,08 mp).

A japán ezzel megerősítette saját és csapata ausztráliai erős formáját, egy olyan pályán, melyen tavaly még sokat küszködtek.  „Én már teljesen elfelejtettem a legutóbbi versenyt, ez egy új hét számomra, és úgy jöttem ide, hogy ez egy új pálya” – tette egyértelművé Cunoda, hogy sem a múltkori időmérős siker, sem a verseny kudarca (stratégiai baki miatt pontot sem szerzett) nincs hatással rá.

„Nyilván elégedett vagyok az eredménnyel. Pár dolgot még így is csinálhattunk volna jobban, például a beállításokkal, hogy száz százalékot hozhassak ki az autóból. Ennek utána fogunk járni. Mindenesetre nagyon örülök. Isackért kár, de remek szélárnyékot adott nekem a Q2-ben. Szóval remek csapatmunka is volt”

– utalt a csapattársára.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója kiemelte: „Hadjarnak volt egy kis hibája, és a Racing Bulls kitűnően használta ezt, mert szélárnyékot adott, amivel Juki tovább tudott jutni.”

Cunoda Juki (Fotó: Red Bull)

 

Marko: Cunoda élete formájában

Marko, aki tavaly év végén Christian Hornerrel inkább Liam Lawsont látta Max Verstappen ideális új csapattársának, most elismerően beszélt Cunodáról, és megállapította: a 2024-es látványos javulása után idén újabb szintet lépett.

„Juki tavalyhoz képest is nagyot ugrott előre. Emberként és versenyzőként is. Menedzsmentet is váltott, és most abszolút élete formájában van”

– mondta ki elégedetten az osztrák a Servus TV-nek.

A Racing Bulls csak megerősítheti ezt.

Cunoda Juki (Fotó: Red Bull)

 

A téli csalódás után egy új Juki tért vissza

Laurent Mekies csapatfőnök a Motorsport-Totalnak arról beszélt, hogy Cunoda előnyt kovácsolt a téli csalódásból, és csak feltüzelte őt, hogy nem léptették elő. Ez a teljesítményére és a hozzáállására is jó hatással van. Ahogy az új szerepe is a csapatnál: az újonc Hadjar mellett ő a vezér, és igyekszik is akként dolgozni. „Bizonyára csalódottan utazott Japánba a télen. Mind ezt tettük volna a helyében. És ez látható is volt, jogosan. A nagy kérdés az volt, hogyan dolgozza fel ezt az egészet, és milyen szemléletmóddal tér vissza. Amikor visszajött Európába, egyből érzékeltük, hogy rendkívül jó formában van. Már az első faenzai heteiben így volt: a szimulátorban, a különböző Red Bull-os rendezvényeken. Lenyűgöző volt a magatartása” – mesélte Mekies.

„Nagyon motivált, összeszedett, elmerül a részletekben, és mérhetetlen akaratereje van, még keményebben dolgozik, mint korábban. Aztán jött a bahreini teszt, és abban a három napban láttuk őt, és azt mondtuk: ez egy új Juki! Ez volt a következtetésünk házon belül.”

A csapatfőnök megerősítette, a tavalyit idén további javulás követte. „De nemcsak arról volt szó, amiket a teszten a rádióban mondott, és nem csak a visszajelzéseiről. Összességében fejlődött: gyorsabb lett az autóban, kiegyensúlyozottabb, technikai szempontból precízebb.”

Laurent Mekies (Fotó: Red Bull)

„A feladatunk olyan közeget teremteni, amiben még jobban ki tudja aknázni a benne rejlő potenciált.”

„Bahrein után egyből láttuk, hogy olyan dolgokat csinál, amiket korábban nem. A visszajelzései, a vezetési stílusa, az, ahogyan a csapat vezérévé vált. Melbourne aztán ennek a folytatása volt. Kiváló hétvégét teljesített, a pályán és azon kívül is. Rendkívül motivált, és a csapatot a hétvége során a nehéz helyzetekben is lelkesíti. A pályán emellett javult a gyorsasága, a kontrollja, a visszajelzései.”

És előrelépés történt a kommunikáció terén is Mekies szerint sokat elmond, hogy Cunoda a feszült pillanatokban már nem szitkozódik és dühöng. „Nyomás mellett a legmagasabb szinten teljesít. És van, hogy káromkodás helyett minket próbál biztatni. Ez sokat elmond róla” – hívta fel a figyelmet.

 

Megcélozzák a pontszerzést

Miközben Cunoda újra a top 10-ben, Isack Hadjar ezúttal is lemaradt a Q3-ról, a 15. helyen végzett, miután elszúrta a Q2-es egyetlen gyorskörét. Az első kanyarban hibázott. „Reggel óta birkóztunk az autóval. Mindenki szenved itt. Keményen bánik a gumikkal a bejáratnál, és túlmelegszik a kanyar során. Tudtam, hogy a Q2-ben csak egy köröm lesz, de túlzásba vittem. Tudtam, hogy a továbbjutáshoz jó körnek kell lennie, de egy kicsit túl sok volt” – mondta a francia. „A Q2 igazán erős volt. Jól éreztem magam. Mindenképpen előreléptünk a tavalyihoz képest. Elég közel vagyunk a legjobbakhoz. Kár érte.”

Mekies védelmébe vette az újoncukat. „Isack jól kezdett, aztán a Q2-ben úgy döntöttünk, csak egy gyorskört megyünk, és ez egy ilyen fiatal versenyző számára nyilván nehéz. De ilyen agresszíven mentünk neki ennek az időmérőnek. Gyorsak voltunk, és jónak tűnik a helyzet” – értékelt.

Isack Hadjar (Fotó: Red Bull)

Hadjar hibája kapcsán hozzátette: „Csak egy gyorskört adtunk neki. Ilyenkor kockáztatsz, és elkövetett egy kis hibát. De megmutatta, hogy alapvetően gyors, megvan a tempója ahhoz, hogy jó eredményt érjen el. Még sosem ment ezen a pályán.”

Mekies elégedett az eddigi eredményükkel. „Jó időmérő volt. A Q3 nagyon más volt, mint Melbourne-ben. Az autó is másképp teljesít itt, mint Melbourne-ben. Nem igazán tudtuk, de a jelek szerint ott vagyunk. A középmezőny nagyon sűrű. Az ötödik és a tizedik hely között mindenki versenyben van a bajnokságban. Még sok munkánk lesz, a hétvége még hosszú, de ez jó eredmény.”

A csapatfőnök reméli, Cunodának lesz esélye tartani a pontszerző pozícióját, és legyőzi a közvetlen riválisokat. „A nyolcadik hely jó, a középmezőnybeli ellenfeleink elől rajtolunk, ez jó. A legjobb négyet legyőzni nehéz lenne, de a mi versenyünk mögöttük van. Törekednünk kell rá, hogy hazahozzuk azt a nyolcadik helyért járó egy pontot.”

Hadjar eközben jelezte, ő a fő eseményekre hangol. „Igen, továbbra is a holnapra gyakorlunk, hiszen a fő időmérő holnap lesz. Rá kell jönnünk, mi ment félre, de a jelek szerint erős autónk van.”

Borítókép: Cunoda Juki (Fotó: Red Bull)

További tartalmak