Tizennégy perc volt hátra a Kínai Nagydíj első és egyetlen szabadedzéséből, amikor az Alpine újonca, Jack Doohan félrehúzódott, és csapatrádióján közölte, versenygépéből „eltűnt az erő”. Kiesése akkor piros zászlós fázist váltott ki.
Az Alpine-t gyorsan elszállították a helyszínről és az edzés hamar folytatódhatott, a csapat szerelőire viszont kemény munka várt a sprintidőmérő előtt.
A gép átvizsgálását követően ugyanis kiderült, hogy a hidraulikai problémát – ami a megálláshoz vezetett – az MGU-K meghibásodása okozta. Emiatt úgy döntöttek, még a pénteki kvalifikációt megelőzően kicserélik az erőforrást.

A csapat néhány óra leforgása alatt új belső égésű motort, turbófeltöltőt, MGU-H-t, MGU-K-t és kipufogót épített az autóba.
A csere hasznosnak bizonyult, Doohan ugyanis jól teljesített az időmérőn – legalábbis a belső mércét nézve, rutinosabb márkatársát, Pierre Gaslyt ugyanis sikerült maga mögé utasítania. Igaz, az Alpine versenyzői csak a tizenhatodik és a tizenhetedik rajthelyet szerezték meg.
Ezzel a lépéssel Doohan lett a harmadik, akinek 2025-ben erőforrást cseréltek az autójában Oliver Bearman (még Ausztráliában) és Cunoda Juki (a kínai hétvége előtt) után.