Öt nappal az Ausztrál Nagydíj leintése után máris felbőgtek az F1-es erőforrások Sanghajban, a 2025-ös szezon első sprinthétvégéjének alkalmával.
A formátumnak köszönhetően, ahogyan azt már megszokhattuk, felértékelődött az első edzés, a csapatoknak ugyanis ezt az egy órát leszámítva nem volt több lehetőségük a pályamunkára a sprintkvalifikáció előtt.
Nem meglepő tehát, hogy a csapatok rögtön munkához láttak: nyolc perc elteltével már mind a húsz versenyzőnek volt legalább egy mért köre.
Ami a tabellát illeti, az eredmények gyorsan változtak, így a listavezető személye is: először George Russell állt az élre, majd egy kétperces időintervallum során Carlos Sainz, Pierre Gasly, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Max Verstappen és a melbourne-i győztes, Lando Norris.
Tőle a csapattárs, Oscar Piastri vette át az elsőséget egy rövid időre, majd ismét Hamilton, utána pedig a korábbi márkatárs, Russell volt a leggyorsabb.

A Mercedes versenyzőjének előnye az első etap végén öt tized volt Leclerc-rel és majd’ nyolc Hamiltonnal szemben. A negyedik helyen Andrea Kimi Antonelli állt, Russell csapattársa, majd Verstappen, Piastri és Norris jött – egyedül ők voltak még másodpercen belül az élen állóhoz képest.
A legjobb tízbe a két Williams fért még be, valamint Cunoda Juki a Racing Bullsszal – a középmezőny tagjai közül egykörön Ausztráliában is ők tűntek a leginkább magabiztosnak.
Amikor az autók visszatértek a pályára, a mezőny nagyja a versenybeállításokkal kísérletezett, és miközben erősödött a szél, több megcsúszást is láthattunk olyan rutinos pilótáktól is, mint Hamilton, Norris vagy Leclerc.
Antonelli eközben a bal elsők gyors kopására panaszkodott, amire a Mercedes egy megnyugtatónak szánt válasszal felelt: jelezték, úgy látják, ez mindenki számára problémát okoz és okozhat majd a hétvége során.
Az eredménylista ekkor csak egy ponton módosult: Piastri feljött a harmadik helyre, „elválasztva” a Ferrari versenyzőit.
Tizenhárom perccel az edzés leintése előtt aztán, amikor a legtöbben már lezárták a második etapot, hirtelen mindenkinek a garázsba kellett hajtania, Jack Doohan alatt ugyanis megállt az Alpine (hirtelen „elszállt az erő” az autóból) és az edzést piros zászlóval megszakították.

Amikor a versenyzők megkapták a zöld jelzést, az edzésből kilenc perc volt még hátra, papíron tehát egy-két lágy gumis kör még belefért a gyakorlás végén.
A piros oldalfalú abroncsokon Norris futotta meg a leggyorsabb kört és ezzel az övé lett az edzés legjobb időeredménye is. A McLaren versenyzője magabiztos, négy tizedes előnnyel zárt.
A lágy gumikon Leclerc jött fel a második helyre, míg Piastri a harmadik, Hamilton pedig a negyedik leggyorsabb kört autózta rajtuk. Russell ötödikként zárt, ő azonban nem javított időeredményén, vagyis a legtöbb riválissal ellentétben a közepeseken elért körével rangsorolták.
Hatodikként kisebb meglepetésre Nico Hülkenberg végzett, a legjobb tízbe pedig Albon, Fernando Alonso, Antonelli és Cunoda fért még be.
Az élcsapatok közül papíron a Red Bullé volt a legrosszabb eredmény, Verstappen azonban nem fejezte be utolsó, lágy gumis körét így a közepeseken elért eredményével végzett a tizenhatodik pozícióban. A csapattárs, Liam Lawson bár feltette a lágyakat, csak tizennyolcadik lett.
Ezzel véget ért a felkészülés, a Kínai Nagydíj programja az első éles eseménnyel, a sprintkvalifikációval folytatódik, amit az M4 Sport élőben közvetít 8:25-től!
A szabadedzés végeredménye: