Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

A falból a Q3-ba: Hadjar lett a legjobb újonc – Marko is kalapot emelt előtte

A falból a Q3-ba: Hadjar lett a legjobb újonc – Marko is kalapot emelt előtte

Sky Sports, Sky Sport, Servus TV, Motorsport
Egy hete a könnyeivel küszködött, mert már a rajt előtt kiesett, most a Q3-ba jutott a Racing Bullsszal, legyőzve Cunoda Jukit, és bosszankodott, hogy nem végzett előrébb. Isack Hadjar Helmut Marko elismerését is kivívta.

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után is volt némi bizonytalanság a Racing Bullsban Kína előtt. Egy éve nem ment nekik a sanghaji pályán, és mivel az nagyon eltér a melbourne-itől, nem tudták, mire lesznek képesek. A szombati napjuk elég egyértelmű válasszal szolgált: Cunoda Juki a 6. helyen ért célba a sprintfutamon, aztán az időmérő edzésen Isack Hadjar a 7., csapattársa a 9. helyen végzett.

Hadjar először győzte le Cunodát, és először volt a résztvevője egy Q3-nak. Utóbbitól már múlt héten és a pénteki sprintidőmérőn sem volt olyan messze. Hadjar csak 0,4 másodperccel maradt el a pole-szerző Oscar Piastritól, és úgy érezte, akár a Ferrari legyőzésére is lett volna esélye…

„Őszintén szólva vegyesek az érzéseim” – okozott meglepetést kijelentésével. „A Q1-ben igazán nagyon jó volt az egyensúly, de a Q2-ben és a Q3-ban nem találtam meg ugyanezt, és kicsit többet birkóztam az autóval. Szóval még jobbnak kell lennem, hogy még jobb eredményt érhessek el.”

„A legjobbnak a Q1-ben éreztem az autót. A Q2-ben a szél kicsit változott. Nem igazán találtam meg ugyanazt az egyensúlyt, szóval kicsit többet küzdöttem az autóval, és tudtam, hogy veszítek. Szerintem jobb köridő is benne volt, nyerhettem volna még pozíciót.”

Hadjar így is a mezőny legjobb újonca lett, ráadásul csak az élcsapatok versenyzői győzték le.

Isack Hadjar (Fotó: Red Bull)

Amikor arról kérdezték, büszke-e a teljesítményére, Hadjar szerényen pontosított. „Nagyon büszke vagyok a csapatra. El sem hiszem, mennyire jól teljesít az autó! A Q1-ben egyből jól ment, egyből esélyes volt. Nagyon örülök ennek.”

A Racing Bulls stabilan ott van a középmezőny elején. „Melbourne-ben egyből jól ment. A többiekhez képest is versenyképesnek tűnt az autó, de a bahreinihez képest nem érzem nagyon másnak. Talán jól titkoltuk a teszteken, nem tudom, de a csomagunk ugyanaz, szóval nincs magyarázat arra, mitől jobb ennyivel az autó. Az eredmények igazolják, hogy komoly potenciál van benne, de a pályafutásom ezen szakaszában a kör összerakása a Q3 végén a lehető legnehezebb feladat, szóval ezen még dolgoznom kell” – mondta az újonc.

Hadjar azt a tényt is szerényen kezelte, hogy legyőzte Cunodát. „Elkövetett egy hibát” – mondta, majd jelezte, a japán nagy segítség neki. „Számíthatsz rá, hogy mindig teljesít, ezért jó viszonyítási pont. Mindig hajt és küzdelemre kényszerít, arra, hogy jobbá váljak.”

 

Ha stimmel az eredmény, Marko mókás figura…

Hadjar egy hete még sajátos módon került a figyelem középpontjába: a bemelegítő körön egy kanyar után összetörte az autóját, majd könnyeivel küszködve ballagott vissza a csapatához. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko nem titkolta, kicsit sok volt neki a műsor. A szakember most egészen más véleményt fogalmazott meg Hadjarról…

„Nagyon-nagyon örvendetes, hogy így teljesít. Nem ismeri a pályát, hibátlan volt, és ez igazán kellemes meglepetés. Juki is nagyon közel van hozzá, de ő már az ötödik évében van. Isack újként érkezik, nem ismeri a pályát, és bumm, megfutja az időket”

– mondta elégedetten Marko a Servus TV-nek.

Isack Hadjar (Fotó: Red Bull)

Hadjart megkérdezték, hogyan szedte össze magát a melbourne-i baki után. „Nem változtattam semmin. Tudtam, hogy megtörténhet, voltak már nehéz pillanataim. Csak vártam, hogy Sanghajba jöhessek és vezethessek” – mondta a brit Sky Sportsnak.

Arról már a csatorna német riporterének beszélt, Markóval hogyan is zajlott az a bizonyos hétfői telefonbeszélgetés…

„Én már hozzászoktam. Tizenhat éves korom óta hozzászoktam ezekhez a hívásokhoz. Tudom, hogyan beszéljek vele, nem félek, őszintén beszélünk egymással. És nincs ezzel gond. Amíg az ember teljesít, addig ő egy egészen mókás figura”

– hívta fel rá a figyelmet.

A felvetésre, Marko azért igazán kemény karakter is, Hadjar még védelmébe is vette felettesét. „Nem, nem volt kemény. Felfelé váltottam a fehér vonalon, ilyen esős körülmények között – ez mindenkivel megeshet. Buta hiba volt, de tudja, mire vagyok képes, és ezért is hozott a Forma–1-be.”

És az F1-es élet egyelőre igazán tetszik neki. „Fárasztó, de nagyon élvezem! Meg sem álltunk, sok kört mentem. És valahányszor pályára hajtok, hihetetlennek találom, mire képesek ezek az autók.”

 

Realistán is pontszerzés a cél

Sok kört reményei szerint vasárnap is teljesíthet. Hivatalosan a kínai lesz az első F1-es versenye. „Ha sikerül olyan jól rajtolnom, mint Jukinak, akkor szerintem jó esélyem lehet rá, hogy valahol itt maradjak. A cél a pontszerzés. A nagy fiúk között vagyunk, és ez jó érzés. A rajtnál a gondot az első méterek jelentik. Délelőtt nem volt valami jó, volt pár gondom vele. De tudom, miben javulhatok” – mondta a futamról.

Isack Hadjar és Cunoda Juki (Fotó: Red Bull)

A gumikezelés szerinte a sprinten jól ment neki. Arra viszont nem számít, hogy beleszólhat a nagyok dolgába. „Ezek a fickók reálisan nézve utolérhetetlenek számunkra. Ha viszont sikerül jól összeraknom a rajtot, megszerezhetem az első pontjaimat. Ez a célom.”

Hogy lehet-e ő a legjobb újonc vasárnap is, abban már nem olyan biztos. Andrea Kimi Antonelli mellőle fog indulni a 8. helyről. „Szerintem ez nem lehetséges. Ha megvan a tempóelőnye a hosszú etapon, elém vághat, fordított elévágást csinálhat. Minden tőlem telhetőt megteszek, de a nyolcadik hely is rendben van” – tette egyértelművé.

Marko reméli, hogy ő és Cunoda Juki is a legjobb tízbe kerül vasárnap. „A pontszerzés mindkettejüknél benne van. Ausztráliában balszerencsés versenyük volt a korai kiesés és a rossz boxstratégia miatt, amivel Juki négy-öt pozíciót vesztett. Szóval most csináljuk jól!” – mondta a tanácsadó.

Borítókép: Isack Hadjar (Fotó: Red Bull)

További tartalmak