Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

„Az F1 a teljesítményről szól” – Marko nem zárja ki a versenyzőcserét, Cunoda már Japánban beugrana!

„Az F1 a teljesítményről szól” – Marko nem zárja ki a versenyzőcserét, Cunoda már Japánban beugrana!

Sky Sport, ESPN, The Race
Helmut Marko jelezte, nem zárható ki az év közbeni versenyzőcsere a Red Bullnál. Cunoda Juki már az ajtóban várja, hogy szólítsák…

Előre tudta a Red Bull, hogy a mindössze 11 futamos rutinnal rendelkező Liam Lawsonnak kell némi idő, hogy belerázódjon, a Forma–1 viszont nem egy türelmes világ. A média már Lawson melbourne-i szenvedése láttán rázendített a könyörtelen kérdésre, helyes volt-e az új-zélandit választani, most pedig, hogy Kínában mindkét időmérő edzésen az utolsó helyen végzett, csak még nagyobb a nyomás rajta.

A Red Bull azért váltotta le Sergio Pérezt a múlt év végén, mert túl sokszor maradt el túl nagy különbséggel Max Verstappentől. Lawson eddig talán még alul is múlta ezt a szintet. Bár lehet azt mondani, hogy ő egy hosszabb távú befektetés a csapat részéről, ám kérdés, lesz-e elég idejük és türelmük kivárni, hogy megtérüljön.

Helmut Markónak már a Kínai Nagydíj időmérő edzése után nekiszegezte a kellemetlen kérdéseket a német Sky Sport. „Nem ezt vártuk, de higgadt körülmények között meg fogjuk beszélni. Közelítsünk a jó oldalról: a Racing Bullsnál Hadjar a második versenyén, egy pályán, amin sosem versenyzett még, hihetetlen időket autózik, és nem követ el hibákat. A napsütés és az árnyék nagyon közel vannak egymáshoz… Meglátjuk, hogy mi lesz” – próbálta elterelni a figyelmet Lawsonról az osztrák.

Liam Lawson (Fotó: Red Bull)

Jött viszont az újabb kérdés Lawson sorsáról. „Nyugodtan kiértékeljük ezt. Van pár versenyző jó ajánlólevéllel. Persze nem azt mondom, hogy nyomulnak. Szóval jó helyzetben vagyunk” – fogalmazott.

A konkrét kérdésre, kizárható-e, hogy versenyzőt váltanak év közben, Marko nem cáfolt:

„A Forma–1 a teljesítményről szól. Végső soron csak az számít.”

Lawson maga sem próbál mentségeket találni, tudja, hogy javulnia kell, mégpedig sürgősen. „A Red Bullnál vagyok, a tizennegyedik helyen végezni nem igazán elfogadható” – utalt a sprintfutamos eredményére.

Marko már pénteken jelezte, egyelőre próbálnak türelmesek lenni Lawsonnal, aki korábban sem Ausztráliában, sem Kínában nem versenyzett még. A következő versenyt viszont Szuzukában rendezik – az lesz az első pálya, amit Lawson már jól ismer a Super Formulából. Teljesítményének és lehetőségeinek kiértékelésében kulcsfontosságú lehet, hogyan teljesít ott.

 

Cunoda már Szuzukában beugrana

Lawson helyzetét tovább nehezíti, hogy a Racing Bulls két versenyzője eközben szárnyal. Cunoda Juki eddig mindhárom idei időmérőn a Q3-ba került, és szombaton Kínában Isack Hadjar is villant azzal, hogy a top 10-be jutott és legyőzte rutinos csapattársát.

Cunoda már tavaly is reális opció volt a Red Bull előtt, de a hullámzásai és pszichológiai megingásai miatt nem igazán volt esélye a vezetőknél. Idén eddig bizonyította: nemcsak gyors, egyre érettebb is. Marko pénteken megállapította: „Juki élete formájában van.”

Cunoda Juki (Fotó: Red Bull)

Az időmérőt 9.-ként záró Cunodát szombaton megkérdezték, készen állna-e arra, hogy a szezon közben átvegye Lawson helyét a Red Bull első csapatánál.

„Igen, miért ne? Mindig!” – felelte, majd a kérdésre, akár már Japánban átülne-e, hozzátette: „Japánban? Igen, száz százalék! Az autó gyorsabb.”

Cunodát ezen a ponton a Racing Bulls sajtósa odébb tessékelte, így további kérdésekre nem nyílt lehetőség a témában. Hogy ő mit gondol a helyzetről, azt persze már a múlt év végén világosan kifejtette. Már akkor is igazságtalannak érezte a Red Bull döntését – azt pedig nemrég egy interjúban is jelezte, hogy még mindig nem tett le az előléptetésről.

A Red Bull ülése egyelőre persze még Lawsoné, és amíg így van, rajta múlik, mit kezd vele. „Ez nehéz. Nehéz vezetni, nehéz tartományba hozni. Szeretném azt mondani, hogy idő kell, és jönni fog, de nem igazán van időm erre. Szóval meg kell oldanom. Az autó karaktere miatt van, amiatt, ahogyan vezetni kell. De ha Max képes vezetni, akkor nekem is úrrá kell lennem rajta” – állapította meg Lawson.

Borítókép: Liam Lawson (Fotó: Red Bull)

További tartalmak