Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Hamilton: Próbálok kitalálni egy haditervet a győzelemhez

Hamilton: Próbálok kitalálni egy haditervet a győzelemhez

F1, Motorsport, The Race
A Ferrari a jelek szerint a versenyért hozott áldozatot a szombati kínai időmérő edzésen. Miközben Lewis Hamilton egy győztes haditerven agyal, Charles Leclerc figyelmeztette a buktatókra.

Csalódást keltő volt a Ferrari számára Lewis Hamilton szombati sprintgyőzelme után, hogy az időmérő edzésen már nem harcolhattak a pole pozícióért, és két versenyzőjük az 5. és 6. rajtkockát szerezte meg a vasárnapi Kínai Nagydíjra. Míg a pénteki sprintidőmérőn meggyőző volt a tempójuk, ezúttal kevésé, az autójukat nehezebb volt vezetni, Charles Leclerc szerint egyszerűen lassúak voltak.

„Mindenki jobbra számított ezen az edzésen” – ismerte el Frédéric Vasseur csapatfőnök. „Tény, hogy a Q2-t túl nagy hátrányból kezdtük. A Q1 elején jó volt a körünk használt gumikon, de aztán szenvedtünk kicsit, ezért a Q3-ban visszatértünk az eredeti tervhez, csak egy kicsit késő volt ahhoz, hogy két jó kört is fussunk. De mindenkinek nehéz volt, minden edzésrészben többször váltottunk gumit, és ez érezhető volt a köridőkön. Mindent kézben kell tartanunk, mert idén ez lesz a kulcs.”

Vasseur kiemelte, a versenyen nem az időmérőt meghatározó gyorsaság fog dönteni. Szavaiból kiderül, a Ferrari a sprintet követő módosításokkal már elsősorban a versenyre és a gumikezelés javítására fókuszált.

„Nem szeretnék belemenni ebbe, hogy aztán ezrével jöjjenek a kommentárok, de tény, hogy délelőtt kicsit nagyobb volt a gumikopás, mint amire bárki számított. Egyeseknél nagyobb, másoknál kevésbé, de összességében nagymértékű. A vasárnapi verseny inkább fog szólni a gumikezelésről, mint a gyorsaságról”

– mondta a csapatfőnök.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Míg ő ködösített, Lewis Hamilton megerősítette, hogy a versenyt részesítették előnyben. „Remélem, hogy lehet előzni. Azért változtattunk, hogy jobb legyen a teljesítményünk a versenyen, de egy körön ettől egyértelműen nehezebb volt. Jó pálya ez a versenyzés szempontjából, nem csak egy ív van, de délelőtt láthattuk, mennyire nehéz követni a másikat.”

Hamilton a 19 körös sprintet nagy fölénnyel nyerte a jó gumikezelésének köszönhetően. Ez az oka annak, hogy az 5. rajthelye ellenére is meg meri célozni a győzelmet.

„Úgy érzem, tudom úgy kezelni a gumikat, mint a sprinten, de más helyzetben vagyunk. Viszont optimistán várom a holnapot. Az ideális az lenne, ha jól sikerülne a rajt, és legalább egy helyet javítanánk. Este próbálok kitalálni egy haditervet a győzelemhez, aztán próbáljuk megvalósítani. Így vágok neki”

– bocsátotta előre.

Annak kapcsán, hogy a Ferrari az időmérőn már nem tűnt olyan versenyképesnek, mint a sprintidőmérőn és a sprintfutamon, Hamilton kiemelte, emiatt nem kell túlzottan aggódniuk. „Lesznek hullámzások. Ma délután sem számítottunk az ötödik és hatodik helyre, legalábbis én nem azt vártam, hogy itt kötök ki. De a szezon során ez benne van. Higgadtnak kell maradnunk, és mindent bele kell adnunk holnap.”

Lewis Hamilton (Fotó: Ferrari)

 

Leclerc: Ezzel én óvatos lennék

Miközben Leclerc elismerte, hogy Hamilton remekül bánik a gumikkal, figyelmeztette is csapattársát a haditervének lehetséges buktatóira. Rámutatott: teljesen más a mezőnyben óvni a gumikat, mint az élen.

„Ezzel én óvatos lennék. Úgy érzem, a zavaros levegő és a szabad út között óriási a különbség ezeknél az autóknál. Lewis hihetetlenül versenyez, és mindig nézem az adatait, hogy tanulhassak belőlük valamit, de ilyen körülmények között sokkal nehezebb.”

Kínában persze van különbség Leclerc és Hamilton között: a brit egyértelmű fölényben van házon belül. A monacói úgy érzi, a korábbi szenvedése után az időmérőre jobb formába került. „Ma jobban ment, ha azt is figyelembe veszem, hogy ezen a pályán mindig szenvedtem. Úgy érzem, a legjobbat hoztam ki belőle, ennyire voltam képes. Egyszerűen nem vagyunk elég gyorsak.”

A Hamiltontól elszenvedett vereséget nem próbálta magyarázni. „Ez csak arra motivál, hogy jobb legyek, hogy megragadjam a lehetőségeket. Most tisztán csak jobb munkát végzett, nincs erről mit mondani.”

Végül hozzátette, abban ő is bízik, hogy a Ferrari jobb gumikezeléssel és stratégiával felülkerekedhet az ellenfeleken. „Remélem, hogy hosszabb etapokon és hosszabb versenyek előnyt kovácsolhatunk a gumikopásból. A délelőtt tapasztalt zavaros levegőben viszont nagyon-nagyon nehéz lesz előzni a pályán. Nehéz lesz javítani. A stratégiával viszont talán sikerül a megfelelő időben a megfelelő helyre kerülnünk, hogy ne legyünk sokat zavaros levegőben, és akkor talán meglephetjük magunkat is.”

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak