A második helyen intették le Oscar Piastrit a Kínai Nagydíj sprintfutamán. A verseny első fele türelemjáték volt az ausztrál számára: DRS-távolságon kívül várta, hogy előtte Max Verstappennek és Lewis Hamiltonnak gumikezelési problémái adódjanak. A mclarenesnek a címvédőt sikerült is levadásznia, ám előzése túl későn jött ahhoz, hogy zavart keltsen Hamiltonnál is.
„Türelmes voltam. Nem volt egyértelmű, mennyire lesz rossz a gumihelyzet a végén. Végül pont olyan rossz volt, mint vártam. Vártam a pillanatomra, és reméltem, hogy a végén mindkettejüknek lesz problémája. Max egyértelműen szenvedni is kezdett, de Lewisnak nagy hasznára volt, hogy előtte szabad volt az út. Ez meghatározta, hogy mire lehettem képes ma. De szerintem ez egy jó eredmény” – nyilatkozta Piastri.
Hamilton nagy fölényben volt a végén, közel 7 másodperces előnnyel ért célba Piastri előtt. A kétszeres futamgyőztes szerint ezt nagyrészt a pole-jának köszönhette: nem kellett zavaros levegőben autóznia, ami jót tett a gumiknak.
„Eggyel rosszabb helyezés ez, mint szerettem volna, de ha a sprint kivitelezését nézem, pontosan így akartam csinálni. Ez magabiztossá tesz a vasárnap kapcsán. Nagy segítség lesz, ha összejön a tiszta levegő az élen, emiatt muszáj lesz mindent kihozni az időmérőből. Elégedett vagyok a mai nap alakulásával”
– mondta Piastri.
Az időmérő megnyerésére lát esélyt. „Sokat tanultam, és meglett az eredmény. Nem voltunk elég gyorsak Lewis ellen, de van pár ötletünk délutánra, és reméljük, jobb lesz a folytatás. Remélhetőleg holnap nem lesz ennyi forgalom előttünk. Az autónkban benne van a tempó, de egyértelműen kemény ellenfelekkel van dolgunk. A Ferrari elég gyors, szóval muszáj lesz a legjobb formánkat hoznunk.”

Andrea Stella csapatfőnök a futam után elismerte, van lemaradásuk, de bízik benne, hogy javíthatnak. Szerinte nem bizonyultak elég hatásosnak a gumik tartósítására irányuló módszereik.
„El kell ismerni, hogy a Ferrari és Lewis egyelőre nagyon gyors. Megérdemelték a tegnapi pole pozíciót, és a mai győzelmet is. Szép volt tőlük! De ez nem meglepetés. Az a meglepetés, hogy Ausztráliában úgy alulteljesítettek.”
„A Ferrari ma tempófölényben volt velünk szemben, igaz, a versenyben az élen jobban tudod kímélni a gumikat, ez nagy előny. Az időmérő fontos lesz a verseny szempontjából.”
„A sprint tanulsága számunkra, hogy határozottan bajlódunk az első gumikopással, különösen Lando, aki előtt nagyobb volt a forgalom. Valamiért nem működik azon módszer, amit a gumik szemcsésedése ellen próbáltunk alkalmazni. Lando szempontjából ez tanulságos. Nem igazán lep meg, hogy ennyire kiegyenlített a küzdelem. Valahogy gyorsulnunk kell a versenyre” – állapította meg az olasz.
Lando Norris a 8. helyen ért célba, miután az első körben kicsúszott és visszaesett.