Ahogy Melbourne-ben, úgy most is közrefogják a mezőny nagy részét. Míg Max Verstappen az egyik Red Bull-lal ott áll a második rajtsorban, Liam Lawson az utolsó rajtkockából várja csak a Kínai Nagydíjat. Az új-zélandi versenyzője az idei három időmérő edzés egyikén sem tudott továbbjutni a Q1-ből, és mindhárom alkalommal bő fél másodperccel elmaradt a csapattársától.
A sajtó máris arról találgat, hogy Lawsont akár szezon közben leválthatja a Red Bull. Akad jelentkező a helyére: Cunoda Juki eddig meggyőző teljesítményt nyújt a Racing Bullsnál, Sanghajban ráadásul újonc csapattársa, Isack Hadjar is bejutott a Q3-ba, legyőzve őt.
Míg Lawson 16 hellyel áll hátrébb a rajtrácson, mint Verstappen, Hadjar csak 3 rajtkockával, és csupán 0,3 másodperccel futott gyengébb kört a hollandnál – de Cunoda is 11 pozícióval előrébb van a B-csapat autójával, mint a másik Red Bull-os.
Az olasz Sky Sport feltette a kérdést Verstappennek, mit szól hozzá, hogy testvércsapatuk versenyzői jobban szorongatják őt, mint az ugyanolyan autóban ülő Lawson. Sejtelmes válasszal szolgált.
„Nos, nagyon jól megy nekik. Közel vannak hozzám. Talán ez is elmond valamit… Igen… (lefelé néz, majd mosolyog). Nem tudom.”
Hogy pontosan mit akart sugallni a gesztusaival, az nem egyértelmű. A német F1-Insider nemrég azt írta, Verstappen állítólag nem elégedett azzal, hogy a Red Bull Lawsonra cserélte le Sergio Pérezt, mivel az új-zélandi tapasztalatlan, így sokban nem tud hozzájárulni az autójuk fejlesztéséhez, holott most minden segítségre nagy szükség lenne.

Verstappen holland Telegraafnak adott nyilatkozata viszont inkább azt sugallja, hogy Verstappen inkább az RB21-essel elégedetlen, amiből Lawsonnak ilyen nehezére esik kihozni a jobb teljesítményt.
„Ha megnézzük a két versenyző közötti különbségeket más csapatoknál, mind közelebb vannak egymáshoz. Ez is azt mutatja, hogy az autóval rendkívül nehéz. Ha Liamet a Racing Bullsba ültetnék, gyorsabban menne. Komolyan így gondolom. Azt az autót könnyebb vezetni, mint a miénket. A Liammel való beszélgetéseinkből is érzem ezt.”
„Nem gondolnám, hogy tavaly olyan nagy volt a különbség közte és Juki között. Máskülönben nem választották volna őt a Red Bullhoz” – fejtegette a négyszeres világbajnok.
Amennyiben úgy gondolja, hogy az autójuk a legnagyobb probléma, az rossz hír Red Bull-szempontból: jó formában lévő Cunoda ide vagy oda, nincs rá garancia, hogy a japánból nem csinál „rossz versenyzőt” a problémás autó…