Pocsék hosszú etapot teljesített Max Verstappen a Red Bull-lal pénteken a Kínai Nagydíj egyetlen szabadedzésén. Aggódott is a csapat. Aztán a sprintidőmérőn nem várt eredményt szállított nekik a bajnokuk: Helmut Markóék a gyengélkedésük után abban sem voltak biztosak, hogy lesz helyük a legjobb hatban, erre övék lett a második rajtkocka.
A tanácsadó ezek után remélte, hogy az autójuk jelentős átalakítása a sprintversenyen is meghozza gyümölcsét, és jobb lesz a gumikezelésük, mint a szabadedzésen. A sprint első fele még táplálta ezt a reményt, hiszen Verstappen egy ponton DRS-távolságba férkőzött Lewis Hamiltonhoz. Aztán az abroncsai a turbulenciában hamar meg is adták magukat. Mivel Oscar Piastri közben ott volt a sarkában, Verstappen nem vehetett vissza, így a helyzet egyre súlyosabb lett, és az ausztrál DRS-es előzése után csak a harmadik hely jutott neki.

A pontszerzés szempontjából ez nem volt rossz – de Verstappent legfeljebb csak ez tehette elégedetté. „Ha innen nézzük, jó volt. Próbálkoznom kellett, mert mögöttem Oscar is jött, és próbáltam DRS-en kívül tartani. Az utolsó nyolc körön nem volt meg a tempóm ahhoz, hogy a tartani tudjam a lépést a többiekkel. Csak próbáltam túlélni” – mondta Verstappen.
„Ez nem csalódás, még így is jobb eredmény, mint ahol a tempónk alapján végeznünk kellett volna. Szerencsére mögöttünk harcoltak egy kicsit, ami segítség volt. Már az első körben látszott, hogy Lewis előttem szépen spórol. Oscar hátulról nyomást gyakorolt rám, és próbáltam előtte maradni, nem akartam könnyen adni magam. Túl nagy a gumikopás, nem tudjuk úgy óvni a gumikat, mint mások. Egyszerűen nem vagyunk egy szinten.”
Ezzel egyetértett Helmut Marko tanácsadó is. „Max ma kihozta belőle a maximumot. Már az elején figyelt a gumikra, de öt-hat kör után vége volt, az elsők teljesen megadták magukat. Szerencsénk volt, hogy Russell Leclerc-rel harcolt, különben a harmadik hely is kérdéses lett volna” – mondta a Servus TV-nek.

A Red Bull most próbál változtatni az autóján, hogy kíméletesebben bánjon az első gumikkal. Marko szerint az időmérős pozíció a nehéz előzés miatt meghatározhatja a vasárnapi versenye alakulását is.
Verstappen hozzátette: „Nehéz volt életben tartani a gumikat. Próbálunk javulni. Most megnézzük az adatokat, hogy kiderítsük, hogyan tehetnénk jobbá az autót, de összességében csak hiányzik a tempó, és amikor jobban kell nyomnod, természetesen megölöd a gumikat, ami nehézzé teszi.”