Bármilyen haditervet is agyalt ki Lewis Hamilton szombat este a Ferrarival, nem működött. A sprintfutam megnyerése után úgy érezte, még az 5. helyről is lehet keresnivalója autója jobb gumikezelésével, ám az előző napokéhoz képest hűvösebb időjárás mellett megrendezett versenyen elveszett a Scuderia korábbi fegyvere.
Hamilton helyzete házon belül is fordult. Charles Leclerc még sérült első szárnnyal is gyorsabbnak bizonyult, és úgy érezte, ép autóval talán még a McLarenek dolgát is megnehezíthette volna. Kollégája eközben csak szenvedett: nem volt elég gyors, és a gumik sem bírták elég sokáig az autóján. A két versenyző között a kontraszt olyan nagy volt, hogy a Ferrari az első kiállás után, a 21. körben arra kérte a hétszeres világbajnokot, engedje el Leclerc-t. Ezt némi vonakodás után meg is tette.
A kemény gumik nem bírták, Hamilton plusz kiállásra kényszerült csapattársához képest, amivel Max Verstappennel szemben is veszített egy pozíciót, így a 6. helyen intették le. Aztán pedig kizárták a padlólemezének túlzott kopása miatt, így nulla ponttal távozott a vasárnapi versenyről.
Az elrontott beállítások
Bár a második kerékcseréje nem hozta meg a remélt hatást, Hamilton szerint nem volt gond a Ferrari stratégiai döntésével. „Nem, én örülök, hogy megpróbáltuk. Örülök, hogy próbálkoztunk valamivel” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Kiemelte, a plusz kiállása után azért sem volt esélye visszazárkózni Verstappenre, mert a Red Bull megtáltosodott a kemény gumin. „Sokat tanultunk. A kerékcsere túl sokáig tart itt, túl sok másodpercet kell visszahozni. És Max a végén gyors volt, hasonló tempót ment, mint én, akinek sokkal frissebb volt a gumija. Nem volt nagyszerű.”
A fő gond szerinte az volt, hogy elrontották a sprinten még remek autóját.
„Szenvedtem, nem volt meg a teljesítmény. A sprinten alapvetően nagyon erős autónk volt, de változtattunk az autón, mert próbáltunk előrébb lépni vele, és lényegében rosszabbá tettük. Az időmérőn rosszabb lett, és a versenyen még rosszabb. Kár érte, de nagyon-nagyon nehéz lépést tartani az élen lévőkkel.”
A sprint megnyerése után Hamilton azt mondta, Melbourne-höz képest az egyik nagy változást az jelentette Kínában, hogy már nemcsak kívülállóként figyelte a mérnökök munkáját, hanem aktívan részt vett a beállítások megválasztásában. Ausztrália után ő maga mondta meg a mérnökének, milyen beállításokkal szeretne nekivágni a következő hétvégének.

A mostani verseny után Hamilton utalást tett arra, hogy a szombati sprint után a csapata ismét olyasmit lépett, amit ő tulajdonképpen rájuk hagyott.
„Charles tesztelt valamit Bahreinben, és bár én nem teszteltem ezt, most mindketten ebbe az irányba mentünk, és rossz volt… (nevet) Szóval már tudom, hogy nem fogom még egyszer ezt tenni”
– mondta.
Újabb tanulság a tarsolyban. Egy újabb jel arra, hogy a tapasztalat és a határozott iránymutatás hiányában nehéz még boldogulnia.
Érzékeny téma lett a hasmagasság…
Hamiltont előtte arról kérdezték, a hasmagasság újbóli emelése vetette-e vissza őket ismét a sprintfutam után.
„Ki mondta ezt? Nem tudom, ki mondta, hogy megemeltük az autót…” – kérte ki magának az olasz Sky riporterének feltételezését. „Nem, főleg más változtatásokat hajtottunk végre. És ezt is, de nem olyan jelentősen, csak kis mértékben. A részletekkel viszont együtt sokkal rosszabb lett.”
Érdekesség, hogy Hamilton már a sanghaji hétvége előtt is határozottan cáfolta az olasz sajtó azon beszámolóját, miszerint a Ferrari péntekről szombatra bekövetkezett visszaesése mögött a hasmagasság emelése állt. A beszámolók akkor arról szóltak, hogy a szimulátor vezette félre a csapatot, és azért kellett változtatniuk az ígéretes szabadedzések után, mert túlságosan kopott a padlólemezük, és féltek, hogy a versenyen ez szabálytalanná teheti az autót. Emelt hasmagassággal viszont már kevésbé működött az aerodinamika.
Hamiltont Sanghajban a padlólemez túlzott kopása miatt zárták ki a versenyből, amiről a csapat elismerte, kicsit elkalkulálták magukat. Bármennyire is tagadja tehát Hamilton, hogy a hasmagasság komoly téma náluk, a mellékelt ábra mást mutat…