Kettős pontszerzést ünnepelt a Haas csapata a vasárnapi Kínai Nagydíjon. A három kizárás után Esteban Ocon az 5., Oliver Bearman a 8. helyen zárt, és ezzel máris 14 pontot gyűjtött az Ausztráliában még reménytelennek tűnő csapatuknak. Az amerikaiak máris a 6. helyre ugrottak a konstruktőri tabellán.
Mindkét Haas-versenyző agresszív taktikával verekedte magát a pontszerzők közé – de nem csak ilyen szempontból voltak agresszívek. A kerékcseréje után Esteban Ocon pozíciót vesztett, amit nem sokkal később egy igazán merész előzéssel tett jóvá. A francia a hosszú egyenes közepén vágott ki Andrea Kimi Antonelli szélárnyékából, és amikor az olasz újonc jobbra húzta a kormányt, hogy védekezzen, nem meghátrált, hanem két kerékkel a fűre hajtva szó szerint áterőltette magát.
„Raliztam egy kicsit”
– mondta mosolyogva Ocon, aki igen elégedett volt az előzésével.
YESS LET’S GOOO!!! What a race and feels so good to get our first points of the season! Incredible team effort to bounce back from where we were just a week ago 💪🏼💪🏼 and mega drive from Ollie to get into the points too 👏🏼 let’s keep pushingggg @HaasF1Team pic.twitter.com/qwoxXUSG1K
— Esteban Ocon (@OconEsteban) March 23, 2025
A jelenet egyébként a társak figyelmét is felkeltette. A három dobogós a díjátadó előtt hüledezett, amikor Ocon előzésének visszajátszását nézte, majd Lando Norris megjegyezte: ez Rubens Barrichello és Michael Schumacher 2010-es hungaroringi esetére emlékeztette őt a boxfallal…
A megbánt „csaó”…
Bearman csak a verseny után világosodott meg, hogy az a nagy porfelhő a csapattársának köszönhetően szállt fel. Ő akkoriban javában el volt foglalva a maga csatáival. Míg Ocon az egy kiállásos stratégiáját vitte sikerre, ő az alternatív taktikát: kemény gumin rajtolt. Pechjére a verseny közepén a hasonló stratégiát választó Lance Strollba ütközött, és fennakadt rajta. Miután többedszeri próbálkozásra is képtelen volt megelőzni a kanadait, kérte a csapatát, hogy tegyenek valamit. A boxba hívták, közepes gumit adtak neki. Ő akkor még azt hitte, hogy lesz hátra egy kiállása, ezért bosszankodott, mert kemény keveréket akart. Később rájött, hogy egy kiállásra váltottak. Onnantól igyekezett előnyt kovácsolni a közepes Pirellikből.

Ezt látványosan meg is tette. Előbb Liam Lawsont, majd Jack Doohant ültette be a hintába a hajtűkanyarban, aztán rafinált előzéseket mutatott be Carlos Sainz és Pierre Gasly ellen is az első kanyarnál. A sikeres manővereinek annyira örült, hogy kétszer is átköszönt ellenfelének a rádióban: „Csaó!”
Bearman elismerte, utólag már bánja, hogy ennyire pimasz volt.
„Most már igazán rosszul érzem magam ettől. Megelőztem valakit, és azt mondtam: csaó” – mondta az F1 TV adásában az előzéseit nem látó Oconnak, jelezve, tiszteletlenségnek tartja az akkori reakcióját. „Két visszavágásom volt a tizennégyes kanyarban. Az egyik Red Bull és Alpine ellen. És csak örültem az előzéseknek.”
Később is csak mentegette magát. „Egyszerűen benne voltam a pillanatban, boldog voltam, mert a Forma-1-ben nagyon nehéz előzni, főleg most, hogy rossz volt a végsebességünk.”
A kérdésre, ez a köszönés lesz-e a védjegye mostantól, csak nevetett: „Nem, remélem, nem! Nem akartam udvariatlan lenni, egyszerűen csak boldog voltam, és meg akartam osztani ezt a csapattal.”

Boldogsága indokolt is volt. Az előzései élményszámba mentek, a versenyzése pedig remek visszavágás volt azután, hogy Ausztráliában balesetekkel és hibákkal nehezítette a saját és a csapata életét.
A brit tehetség gondosan előkészítette és tudatosan kivitelezte a támadásait és előzéseit.
„Egy előzést két-három körig elő kell készíteni, és igazán okosnak kell lenni. Nem egyszerűen csak betartasz. Én már három körrel előtte terveztem, megfelelően használtam az akkumulátoromat és hasonlók. Egyetlen esélyem volt előzni, ilyenkor muszáj három-négy körig feltöltenem az akkumulátoromat. Ha végre sikerül, az nagy megkönnyebbülés, és igazán klassz pillanat volt”
– mesélte.
Hozzátette: „Nagyszerű munkát végeztünk, a kivitelezéssel és mindennel. Az autó fantasztikus volt. Boldog vagyok. A pálya egyértelműen feküdt nekünk, szóval részben a pálya miatt volt, de úgy vélem, a következő versenyeken is jó formában lehetünk.”