Liam Lawson csak vergődik, Max Verstappennek a dobogóra sincs esélye – a Kínai Nagydíj megmutatta, egyelőre nincs azon a szinten a Red Bull, hogy a bajnoki esélyekről beszéljen. Címvédőjük ugyan továbbra is a második helyen áll Lando Norris mögött az összetettben, és a sanghaji hétvégéből is kifacsarta, amit csak tudott, de az autóját túlságosan lassúnak érzi, és jelezte is, hogy ez nyugtalanítja őt.
Helmut Marko tanácsadó úgy érezte, a vasárnapi versenyükben talán több is lehetett volna. „A rajttal indult: balszerencsés volt, hogy közrefogták, amivel két helyet veszített. Az első etapon lemaradtunk az élmezőnytől. Szerintem Max talán túl óvatosan bánt a közepes gumikkal, mert még benne volt, a sprinten milyen gyorsan koptak. A keményre váltva képes volt az élen lévők tempójára. Akkor viszont már késő volt” – mondta a Servus TV-nek.
A német Sky Sportnak hozzátette:
„Ha jobban rajtol, és nem veszít két pozíciót, és jobb a tempója az első etapon, akkor egy dobogó összejöhetett volna.”
A kemény gumis etapjukat Verstappen is ígéretesnek tartotta. Most az táplálja a reményüket is. „Csak a tapadás jött meg, nem változott az egyensúly. A kemény gumin tudtam nyomni, de akkor már késő volt. Az első etapon nem voltunk elég gyorsak, és ez döntötte el a versenyünket. Meg kell néznünk, miért így volt, mert általában a versenyen szoktunk jobbak lenni, nem az időmérőn” – mondta a négyszeres világbajnok.

Christian Horner csapatfőnök is felhívta rá a figyelmet: „Max tizennyolc másodperces hátrányban volt Oscar Piastrival szemben a kiállásakor, és a versenyt tizenhat másodperces hátránnyal fejezte be. Ez azt mutatja, hogy a kemény gumin versenyképesek voltunk. Meg kell néznünk, hogy a szombati adatok miatt esetleg túl óvatosak voltunk-e.”
Jön a nagy tanácskozás
Marko előrebocsátotta, Kínából hazatérve amolyan válságtanácskozást tartanak a csapat vezetőivel. „Technikai szempontból hátrányban vagyunk, és most jön egy megbeszélés arról, hogyan legyen újra győztes autónk, és mennyi időn belül.”
A kérdésre, készülnek-e már valamilyen fejlesztéssel, elmondta: „Természetesen vannak dolgok a tarsolyunkban, de mindig az a kérdés, ezek az elemek hogyan hatnak, egyáltalán hatásosak lesznek-e. Egy ennyire gyors megoldásra – bár ha működik, örülünk – nem hagyatkozhatunk.”
„Milton Keynesben lesz egy tanácskozás a héten, amin megbeszéljük, mikor és hogyan tudjuk behozni ezt a lemaradást. Addig is gyűjteni kell a pontokat, minél többet, amennyit csak lehet. Aggódunk, de nincs szó arról, hogy csüggedünk.”
„Keményen kell dolgoznunk. Max is ellátogat a jövő héten a gyárba, hogy megbeszéljük a gyenge pontokat. Javítanunk kell az autón, amilyen gyorsan csak lehet, de tudjuk, hogy időbe fog telni. Láttuk, hogy pályánként változhat a kép, akár gumitípusonként, de azt is látjuk, hogy csak a McLaren erős valamennyi pályán, valamennyi gumin. A McLaren egyértelműen az élen van, és nekünk találnunk kell valamit válaszként.”

Verstappent hiába kérdezték arról, szerinte mennyi idő kell a Red Bullnak az autó győztessé tételéhez. „Ezt lehetetlen megmondani. Mehet gyorsan, de az is lehet, hogy nem. Bárhogy is, gőzerővel fogunk dolgozni” – mondta a holland.
„Össze kell tartanunk csapatként, együtt kell dolgoznunk. Ezt tesszük, és tudom, hogy így lesz. Tudom, hogy a csapat gőzerővel dolgozik, mindent belead. Sosem kételkedtem ebben. De igen, meg kell próbálnunk javítani az autón.”
Nem éri váratlanul, hogy nehézkesnek tűnik az újabb címvédés. „Tudtam, hogy óriási küzdelem lesz az idei szezon, már csak azért is, hogy az élmezőnyben lehess. Mindenkinek keményen kell dolgoznia tovább, ez ilyen egyszerű.”
A Red Bullnál a 2026-os átállás jelenleg még csak nem is téma. „A figyelmünk egyelőre még teljesen arra irányul, hogy győztes autót faragjunk ebből, hogy megnyerjük a bajnokságot” – tisztázta Marko.

Horner szerint is korai feltenni a kezüket. „Még csak a második versenyél járunk! A bajnokságban nyolc pont a hátrányunk a McLaren mögött két futam után. Még teljesen nyitott a küzdelem. Tavaly láthattuk: kezdhetsz bármilyen jól, az számít, hol végzel.”
„A csapatunkban van potenciál. Mindenki tudja, hogy javítanunk kell a tempón. Megvannak az eszközeink, az embereink, képesek rá. Csak fel kell fejtenünk. Max keményebben dolgozik, mint valaha. Sokkal jobban részt vesz a mérnöki munkában, mint valaha. És ahogy mondta, élvezi is ezt, nem idegeskedi túl.”
„Nyilván minden versenyző türelmetlenül akarja a teljesítményt, de ő kérdezgeti a mérnököket: »Rendben, mi van ezzel, mi van azzal? Ezt tapasztalom versenyzőként, erre van szükségem a jó köridőhöz.« Csakis így, együtt javíthatunk a teljesítményen” – mondta a csapatfőnök.