Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Kisebb sérüléssel versenyzett Alonso Kínában

Kisebb sérüléssel versenyzett Alonso Kínában

Planet F1, AS, Marca
Kisebb sérülés hátráltatta Fernando Alonsót a Kínai Nagydíjon – bár nem volt túl sok ideje igazán hátráltatni…

Ez eddig nem Fernando Alonso éve. Csapata, az Aston Martin nem igazán mutatja a javulás jeleit a halovány 2024-es szezon után, kettőből két versenyt kellett idő előtt feladnia, így egyelőre pont nélkül áll, miközben csapattársa, Lance Stroll Melbourne-ben és Sanghajban is a legjobb tízben ért célba, és 10 egységgel a 8. a bajnoki tabellán.

Míg Ausztráliában egy vezetői hiba következtében esett ki, a múlt vasárnapi Kínai Nagydíjat fékhiba miatt kellett feladnia Alonsónak. A futam után a 43 éves versenyző tapaszokkal a nyakán adott interjút, amit látva megkérdezték, rendben van-e.

„Rendben vagyok. Azért van rajtam egy kis nyakvédő tapasz, mert pár napja becsípődött egy ideg, vagy valami ilyesmi. De végső soron nem sokat segített, mert nem mentem sok kört…”

– utalt arra, hogy már az 5. körben feladta a versenyt, így nagyon nem volt miben hátráltatnia a sérülésnek.

Hogy az Aston Martin helyzete vagy a saját nullázásai mennek-e Alonso idegeire, azt nem tudjuk, csapata mindenesetre eddig nem mutatott olyan formát, ami a konstruktőri ötödik helyének újbóli megvédéséhez és a „középmezőny legjobbja” titulushoz kell. Alonso nehezen tudja megítélni, hol is tartanak jelenleg. „Kísérletezünk” – mondta a veterán, akinek csapata a Barcelonában és Imolában tervez bevetni (reményeik szerint jelentős előrelépést hozó) fejlesztéseket. „Ha most két-három tizedet javulsz, azzal nem két pozíciót nyerhetsz, hanem nyolcat” – hívta fel a figyelmet, jelezve, nem adták még fel a reményt.

Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

Mike Krack, a versenyre utazó csapat vezetője elismerte, eleve nem számoltak erős évkezdéssel. „A versenyteljesítményünk nem volt nagyszerű. Tudtuk, hogy nem voltunk jók Bahreinben a teszten, és ezt Melbourne is megerősítette, igaz, rendhagyó körülmények uralkodtak a versenyen, és helyes döntéseket hoztunk, nem hibáztunk. Kínában kicsit jobban ment a sprintidőmérőn és a sprinten, de látható, hogy a középmezőny közepén vagyunk, még ha elég szoros is” – mondta a luxemburgi mérnök.

Kiemelte:

Készülünk fejlesztésekkel. Meglátjuk, mikor lesznek készen. Most Japán következik, és meglátjuk, ott hogy megy. Az új szélcsatornánk viszont már működik.”

Krack Alonso sanghaji fékhibájáról is beszélt. „Már az első kör közepén láttuk, hogy nagyon melegszenek a fékek a forgalomban. Meg kell vizsgálnunk, eldugult-e. Nem aggódunk a megbízhatóság miatt, de végezhetünk jobb munkát. Fel kell készülnünk az esetleges hibákra. Ha meleg van, a megfelelő hűtőrendszert kell választanunk” – mondta Krack, hozzátéve, szombaton az energialeadással is voltak gondjaik, és ezen motorpartnerükkel, a Mercedesszel együtt dolgoznak.

Borítókép: Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

További tartalmak