Napok óta arról szólnak a hírek, hogy a Red Bull krízistanácskozásokat tart, hogy nagy a fejetlenség a csapatnál, hogy Max Verstappen is elégedetlen. Nagyon úgy fest, hogy a csapat ott folytatta, ahol 2024-ben abbahagyta: az autója problémáit áthozta az idei évre is, megoldásai nincsenek, és a belső hullámok sem simultak ki.
Helmut Marko tanácsadó nyíltan beszélt arról, hogy elveszíthetik Max Verstappent abban az esetben, ha nem lesz nyerő autójuk, illetve nem győzik meg bajnokukat arról, hogy ők minden lehetségest elkövetnek, hogy legyen nyerő autójuk. Bajnokuk Kínában jelezte, az RB21-gyel egyáltalán nem elégedett, kevésnek érzi a címvédéshez. Christian Horner csapatfőnök ehhez képest szebbnek látja a helyzetet – vagy legalábbis próbálja szebbnek láttatni…
„A sprintfutam feléig a vezető pozícióért harcolt, aztán nagyon elkopott a gumija, ami kihatással volt a hozzáállására a versenyen. Változtattunk az autón, és egyértelműen javult a kopás a versenyre, csak kicsit ráijesztettünk magunkra a kopás mértékével az első etapon. Az volt a tervünk, hogy a verseny elején kíméljük a gumikat, de aztán kiderült, hogy teljesen más a helyzet. Szerintem egyik csapat sem gondolta a sprinten látottak alapján, hogy lehetséges lesz az egy kiállás” – vezette le Horner, hogy az autójuk a versenyen valójában nem is volt olyan rossz, csak kicsit eltaktikázták magukat az első etapon.

A csapatfőnök szerint Verstappen utolsó etapja olyan erős volt, mint a McLareneké, akiken a kemény gumin a célig 2 másodpercet még hozott is. „A kemény gumin jobb lett az autónk. Nem olyan jó, mint kéne, de a tendencia pozitív” – állapította meg.
Azt is kiemelte:
„Az időmérőn Maxnak 0,176 másodperc hiányzott a pole pozícióhoz, és ha a sprint miatt nem lettünk volna olyan óvatosak az elején, dobogósok lehettünk volna. Ahogy Melbourne-ben is a verseny második felében, úgy most is erősek voltunk, szóval nem beszélhetünk rossz autóról.”
Ilyet a bajnoki tabellára pillantva is állíthat: Verstappen a második helyen áll Lando Norris mögött, csupán 8 pont hátránnyal.
Horner szerint nincs még veszve semmi. Amikor a verseny után a Sky Sports arról kérdezte, mikor jutnak el arra a pontra, hogy elengedik az évet, és inkább 2026-ra koncentrálnak, a csapatvezető kényszeredett mosollyal kérte ki magának:
„Ez csak a második verseny volt. Nem lehetsz ennyire kishitű! Mármint nyolc pont a hátrányunk az egyéni bajnokságban két verseny után, szóval minden esélyünk megvan még. Ha más nem, a tavalyi év megtanított arra, hogy kezdhetsz, amilyen erősen csak akarsz, a lényeg, hogy hogyan zárod az évet. A csapatunk erős. Mindenki tudja, hogy találnunk kell egy kis tempót ahhoz, hogy versenyben lehessünk. Megvannak az eszközeink, az embereink arra, hogy ezt megcsináljuk. Csak fel kell fejteni.”
Horner a bajnoki esélyeiket is hasonlóan látja. „Soha ne mondd, hogy soha! A McLaren mindenkinek bizonyította tavaly, hogy lehet nehéz az évkezdés, attól még lehetsz nagyon versenyképes. Nyolc pont a hátrányunk az egyéniben. A csapatbajnokság nehéz feladat lesz, és jelentősen előre kell lépnünk az autónkkal annak érdekében, hogy harcba szállhassunk ezért. Két autóval kell pontokat szereznünk, és tavaly ez nagyon fájó volt számunkra. Két autó kell – de azért is, hogy az egyéniben küzdhessünk. A csapatnak gondoskodnia kell róla, hogy a két versenyzőnk a lehető legközelebb legyen az elejéhez” – mondta.

A német Auto Motor und Sport megjegyezte, Horner talán azért is mutatkozik optimistábbnak, mert muszáj neki Verstappen elvesztésének veszélye miatt…
A számok valóban nem mutatják katasztrofálisnak a Red Bull eddigi évét. Kérdés, versenyzőjük hogy érzi, ez mennyiben köszönhető neki, és mennyiben az autónak, illetve mennyire hiszi, hogy a problémák téli megoldásának elmaradása után képesek lesznek akkora ugrásra, mint amekkorát a McLaren tavaly Miamiban tett.
A tavalyi saját konstruktőri vereségükkel példálózva érvelni az idei győzelmi esélyeik mellett, talán nem a legszerencsésebb Horner részéről…