Ahogyan arról már beszámoltunk, a korábbi versenyző, Ralf Schumacher kijelentette, hogy bár nincs még hivatalos bejelentés, de már látta az erről szóló jelentéseket, a Red Bull döntött a pilótacseréről.
Mostanra már több lap is beszámol a cseréről, az egyik forrás a holland De Limburger lap, de a Verstappen-táborral jó kapcsolatot ápoló, Red Bull-ügyekben megbízható forrásnak számító Telegraaf, valamint a brit Autosport is tényként kezelik a versenyzőcserét.
Liam Lawson tehát egyre biztosabb, hogy megy, Cunoda Juki pedig jön. Ezzel nagyjából az a felállás jött létre, amit sokan vártak volna. Sok kritika is érte ugyanis a csapatot, hogy nem Cunodának adtak esélyt eleve, de Christian Horner és Dr. Helmut Marko a tavaly év végi tapasztalatok alapján úgy vélték, több potenciál rejlik az új-zélandi születésű versenyzőben.
Lawson az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon a 18. helyre kvalifikálta magát, majd baleset miatt kiesett a futamból. A kínai hétvégén pedig dupla katasztrófát élt át: a mezőny legvégén találta magát mind a sprintfutam, mind a nagydíj időmérőjén.

A De Limburger szerint a döntés hátterében egyébként nemcsak a vélhető teljesítménybeli különbség, hanem financiális okok is húzódhatnak – a Red Bull motorszállítója, a Honda korábban hajlandó lett volna további 10 millió eurót fizetni, hogy biztosítsa Cunoda ülését erre az évre. A japán gyártó már így is évente 10 millió eurót fizet a Racing Bulls csapatának az üléséért. Ezt az ajánlatot azonban akkor visszautasították, mivel Horner inkább Lawson pártján állt.
Úgy tudni, hogy a Red Bull nemrég ismét megkereste a Hondát, érdeklődve, hogy mennyit lenne hajlandó fizetni Cunoda Red Bull-os versenyzéséért. A jelentések szerint a japánok „több millió” eurót ajánlhattak.
A Red Bull döntése Lawson kapcsán már csak azért is rosszkor történik, mivel a 23 éves pilóta az idei első két futam helyszínén még nem versenyzett korábban, és az RB21-es konstrukcióval maga a világbajnok, Max Verstappen is szenved. Bár hozzá kell tenni, hogy míg Lawson nem végzett értékelhető helyen a versenyeken, a bajnok 36 pontjával egyelőre a második helyen áll a világbajnokságban.

A Kínai Nagydíj hétvégéjén sem Horner, sem Marko nem zárta ki a pilótacsere lehetőségét, annak ellenére, hogy Lawsonnak már van tapasztalata a következő szuzukai pályán. A konstruktőri bajnokságban való jó szereplés miatt azonban a Red Bull a hírek szerint úgy döntött, hogy négy év után Cunodának ad lehetőséget a testvércsapatnál.
Cunoda először a tavaly év végi, egy napos abu-dzabi teszten próbálhatta ki a Red Bull autóját, és a beszámolók alapján jól teljesített, ám végül mégis Lawson kapta meg az ülést. Most azonban visszatér a Racing Bullshoz, vagyis nem kerül ki a Forma–1-ből.