A tavalyi év második felében és a 2025-ös felkészülési időszak alatt is téma volt a hajlékony hátsó szárnyak és a mini DRS ügye, az Ausztrál Nagydíj után pedig hivatalossá vált, az FIA azonnali hatállyal szigorít a hátsó szárnyak hajlékonyságát vizsgáló méréseken.
A szárny főlapjának széleit korábban 75 kilogrammal terhelték a tesztek során, a lap alatti hézag mérete pedig legfeljebb 2 milliméterrel módosulhatott a terhelés hatására, Kínától viszont az új, szigorított eljárás esetében azonos terhelés mellett 0,5 milliméteres változás volt engedélyezett. A sanghaji hétvégén egy toleranciaszint is érvényben volt (0,25 milliméter).
A hétvégén híre ment, több csapatnak is változtatnia kellett az új mérések miatt. Nyilvánosan két alakulat ismerte el, hogy valóban érintette őket a szabálymódosítás: az Alpine és a Haas (érdekes megjegyezni, hogy az amerikaiak komoly előrelépést tettek).

Bár nem nevezte meg az érintetteket, Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses részlegének vezetője a hétvége után arról beszélt, nagyjából a mezőny felét válaszlépésre kényszerítették a direktívájukkal a szezonnyitó után. „Úgy vélem, négy vagy öt csapat szárnya nem felelt meg (Melbourne-ben), és Kínára módosítaniuk kellett” – mondta.
A hétvége előtt híre ment, az egyik „gyanúsított” a McLaren, vagyis a riválisok az ő szárnyaikat tartották minimum „határesetnek” a szabályok szempontjából. A csapat azonban Kínában arról beszélt, nem kellett változtatniuk.
A Race legutóbbi cikke szerint viszont a csapat hozzányúlt a hátsó szárnyakhoz, Ausztráliában ugyanis minden bizonnyal megbuktak volna a teszteken, amennyiben ott is a szigorúbb előírások vannak érvényben. Az általában jól értesült lap úgy tudja, a csapat megerősítette szárnyát, emiatt pedig csökkent az autók végsebessége.
Megjegyezik, ez megmagyarázza, miért nem domináltak úgy a hétvégén, mint Ausztráliában, vagy úgy, ahogyan arra többen (például a Mercedes és George Russell, aki már egyértelmű uralomról beszélt) számítottak Sanghaj előtt.
