Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Állítólag a McLarennek is változtatni kellett a szárnyán

Állítólag a McLarennek is változtatni kellett a szárnyán

Race
A Race információi szerint bár a csapat tagadta, a McLarennek is változtatnia kellett hátsó szárnyán a Kínai Nagydíj előtt életbe lépő méréséi szigorítások hatására. Megjegyzik, ennek is köze lehetett ahhoz, hogy a csapat kevésbé volt domináns, mint a szezonnyitó helyszínén.

A tavalyi év második felében és a 2025-ös felkészülési időszak alatt is téma volt a hajlékony hátsó szárnyak és a mini DRS ügye, az Ausztrál Nagydíj után pedig hivatalossá vált, az FIA azonnali hatállyal szigorít a hátsó szárnyak hajlékonyságát vizsgáló méréseken.

A szárny főlapjának széleit korábban 75 kilogrammal terhelték a tesztek során, a lap alatti hézag mérete pedig legfeljebb 2 milliméterrel módosulhatott a terhelés hatására, Kínától viszont az új, szigorított eljárás esetében azonos terhelés mellett 0,5 milliméteres változás volt engedélyezett. A sanghaji hétvégén egy toleranciaszint is érvényben volt (0,25 milliméter).

A hétvégén híre ment, több csapatnak is változtatnia kellett az új mérések miatt. Nyilvánosan két alakulat ismerte el, hogy valóban érintette őket a szabálymódosítás: az Alpine és a Haas (érdekes megjegyezni, hogy az amerikaiak komoly előrelépést tettek).

Fotó: XPB

Bár nem nevezte meg az érintetteket, Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses részlegének vezetője a hétvége után arról beszélt, nagyjából a mezőny felét válaszlépésre kényszerítették a direktívájukkal a szezonnyitó után. „Úgy vélem, négy vagy öt csapat szárnya nem felelt meg (Melbourne-ben), és Kínára módosítaniuk kellett” – mondta.

A hétvége előtt híre ment, az egyik „gyanúsított” a McLaren, vagyis a riválisok az ő szárnyaikat tartották minimum „határesetnek” a szabályok szempontjából. A csapat azonban Kínában arról beszélt, nem kellett változtatniuk.

A Race legutóbbi cikke szerint viszont a csapat hozzányúlt a hátsó szárnyakhoz, Ausztráliában ugyanis minden bizonnyal megbuktak volna a teszteken, amennyiben ott is a szigorúbb előírások vannak érvényben. Az általában jól értesült lap úgy tudja, a csapat megerősítette szárnyát, emiatt pedig csökkent az autók végsebessége.

Megjegyezik, ez megmagyarázza, miért nem domináltak úgy a hétvégén, mint Ausztráliában, vagy úgy, ahogyan arra többen (például a Mercedes és George Russell, aki már egyértelmű uralomról beszélt) számítottak Sanghaj előtt.

Nikolasz Tombazisz (Fotó: XPB)
Borítókép: Oscar Piastri (Fotó: XPB)

További tartalmak