Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

„Túl agresszívek voltunk” – a Ferrari főnöke számít még kizárásos esetekre idén

„Túl agresszívek voltunk” – a Ferrari főnöke számít még kizárásos esetekre idén

Autoracer
Több oka is volt a Ferrari sanghaji kettős kizárásának. A csapatfőnök biztosra veszi, hogy nem ők voltak az utolsók, akik túlfeszítették a húrt idén.

Pont nélkül maradt a Kínai Nagydíj vasárnapján a Ferrari, miután utólag mindkét versenyzőjét kizárták a futamról. Charles Leclerc autója 1 kilogrammal volt a megengedett tömegminimum alatt, míg Lewis Hamiltonnál a kopólemez vékonyodott el az előírásban szereplő határértéknél jobban. A Ferrari a történtek után egy közleményt adott ki, melyben elismerte, hogy Hamilton esetében egyszerűen elszámította magát, míg Leclerc-nél megjegyezték, hogy a monacói egy kiállással teljesítette a versenyt, és a gumikból kevesebb maradt, mint gondolták, ami hozzájárult a tömegcsökkenéshez.

Frédéric Vasseur csapatfőnök a francia L’Équipe-nek adott interjúban elismerte, több ok is volt a kizárások mögött, de egyszerűen túlfeszítették a húrt. „Nem csak a gumi volt. A gumik csak egy részét képezik a magyarázatnak. Egy liter vizet is veszítettünk, mert Charles kulacsa eresztett. Amikor a tömeg miatt zárnak ki, amögött mindig több kis tényező áll” – magyarázta a francia.

Ferrarit legutóbb a 2023-as austini Amerikai Nagydíjról zártak ki, akkor szintén a kopólemez miatt törölték Charles Leclerc eredményét. Azon a versenyen Lewis Hamiltont még mercedesesként diszkvalifikálták. Vasseur szerint a mai autókkal könnyű tilosba csúszni a határok feszegetésével.

„Pontosan: talán túlságosan agresszívek voltunk. Ez a csalódás megmutatja, hogy a tökéletességet hajszoljuk, és hogy időnként kicsit túl messzire megyünk”

– védekezett a ferraris.

Frédéric Vasseur (Fotó: XPB)

Kiemelte, Kínában rajtuk kívül Pierre Gasly is fennakadt a rostán, és az ő Alpine-ja is 1 kilogrammal könnyebb volt a megengedettnél, ezért őt is kizárták. Vasseur számít további hasonló esetekre is, mert a csapatok jelenleg annyira a penge élén táncolnak mindennel.

„Igen, ez biztos. Fontos élesen elkülöníteni az olyan kizárást, aminél túlzott kockázatot vállalsz, és az olyat, amire nem megfelelő magatartás miatt kerül sor. Az F1-ben a cél mindig a határok feszegetése mindennel, mindenhol. El akarod érni az utolsó grammot, az utolsó tizedmillimétert, a szárnyak deformálódásának utolsó millimétereit. Szóval biztosra veszem, hogy minél nagyobb nyomás nehezedik rád, és minél kiélezettebb a küzdelem, annál közelebb kell kerülnöd a határokhoz, és ezért annál nagyobb kockázatot vállalsz”

mondta Vasseur.

A Ferrari eddig nem tudott igazán megfelelni a téli nagy várakozásoknak. Lewis Hamilton a Kínai Nagydíj sprintpole-jának és sprintgyőzelmének megszerzésével ugyan adott némi okot az ünneplésre a tifosinak, főversenyen egyelőre dobogójuk sem volt, a konstruktőri bajnokságban pedig máris teret vesztettek a McLarennel, a Mercedesszel és a Red Bull-lal szemben.

Vasseur elismeri, hullámzóan teljesítettek eddig. „Az én feladatom, hogy a jót és a rosszat is kielemezzem minden egyes helyzetnél, hogy előrébb tudjunk lépni. Minden hétvégének vannak jó és rossz oldalai, és most mindkettő szélsőségesebbnek bizonyult. Sajnos a legutóbbi versenynek a legutolsó eseménye a legemlékezetesebb. Kicsit frusztráltak voltunk, mert úgy éreztük, Ausztráliához képest előreléptünk, de ez nem eredményezett pontokat a kizárások miatt. Ugyanakkor úgy vélem, hogy jó úton járunk, sok a pozitívum: ott volt Lewis pole-ja és győzelme a sprinten, valamint Charles versenye vasárnap” – hívta fel a figyelmet arra, hogy mutattak ígéretes jeleket is Kínában.

Borítókép: Lewis Hamilton és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak