Hullámzóan teljesített eddig a Ferrari 2025-ben, és rendszerint a nagyobb téttel bíró eseményeken jutott a hullámvölgyekbe. A mélypontot egyértelműen a Kínai Nagydíj vasárnapja hozta el azzal, hogy eltérő okokból, de Charles Leclerc-t és Lewis Hamiltont is kizárták a versenyből az autójuk szabálytalansága miatt. A monacói versenygépét túl könnyűnek találták a leintést követő mérlegelésen, míg csapattársának a padlólemeze kopott szabálytalanul vékonyra.
Leclerc Szuzukában elismerte, igazi pofon volt számukra ez a dupla diszkvalifikáció, de hiszi, hogy nem lesz több hasonló esetük. „Nos, magabiztos vagyok, mert valahányszor elkövetsz egy hibát, tanulsz belőle, főleg amikor ilyen sokba kerül.”
„Mindenki feszegeti a határokat, próbál a lehető legközelebb lenni hozzájuk. De az, hogy mindkét autóval túlléptünk rajta, nagyon fájó volt. És nem is hiányzott. Nagyon nehéz volt az év eleje, az első két verseny nagyon nehéz volt, a tempónk nem volt olyan jó, mint vártuk. Az, hogy ezzel még több pontot veszítettünk, mint amennyit már eleve veszítettünk, nyilván nagyon ártott a csapatnak.”
„De hiszem, hogy tanultunk belőle, megértettük, mi nem stimmelt, és változtattunk kicsit az eljárásokon. Több dolgon múlt. Emiatt nem volt elég nagy a ráhagyásunk” – magyarázta Leclerc a szuzukai sajtótájékoztatón.
A Ferrari a kínai sprinteseményeken bizonyította, hogy az autója versenyképes is tud lenni, ha minden stimmel. A fejtörést a csapatnak az okozta eddig, hogy nem tudták folyamatosan ebben az ideális tartományban tartani az SF-25-öst. „Csak annyira nehéz, mint bármikor. Mindig nehéz a maximumot kihozni az autóból. Nem gondolnám, hogy ilyen szempontból nehezebb lenne idén. Egyszerűen a McLarenhez képest nem elég jó a teljesítmény. Nem az számít, mennyire nehéz kihozni az autóból a maximumot, inkább arról van szó, hogy egyelőre nincs meg a teljesítmény az autóban. Apró lépésekkel viszont biztosra veszem, hogy fel tudunk zárkózni. Remélhetőleg ezzel a hétvégével kezdve” – pontosított Leclerc.

A kérdésre, fognak-e akkorát javulni ezen a hétvégén, amekkorát Melbourne után Sanghajban, a monacói ismét csak korrigált. „Nagyot léptünk előre pénteken és a szombati sprinten, főleg Lewisszal. vasárnap visszatértünk a normalitáshoz. Arra számítok, hogy inkább ott leszünk, ahol vasárnap Kínában voltunk, illetve előtte Melbourne-ben.”
Mindez újabb pontvesztést eredményezne a versenyképesebb riválisokkal szemben. Adódik a kérdés, nem tartanak-e attól, hogy már év elején kicsúszhat a kezükből a bajnokság azzal, hogy lemaradnak.
„Még nem. Ha visszatekintünk az előző évre, az első versenyeken a teljesítmény szempontjából lényegesen rosszabb volt a helyzet, mint jelenleg. Akkor azt vártuk, hogy a Red Bull egész évben dominálni fog, és mi csak vittük a számunkra elérhető pontokat. Aztán a végén a bajnoki címért küzdöttünk, amit az év elején vártunk. Most határozottan nem érezzük így, de azt határozottan érezzük, hogy nem hoztuk ki a legtöbbet az első két versenyből. Ez frusztráló, de nem jelenti azt, hogy ne térhetünk vissza. Hosszú még a szezon, és apró lépésekkel elképesztő szezonunk lehet még”
– jelentette ki a ferraris.
Leclerc kínai vasárnapja kapcsán felmerült a kérdés, minek volt köszönhető, hogy a sérült első szárnnyal is gyorsabbnak bizonyult Hamiltonnál, és ígéretes tempót futott a versenyen. „Biztosíthatok mindenkit, hogy sosem jó törött szárnnyal versenyezni, szóval nem ez lesz a célom az év hátralévő részében…” – mosolygott Leclerc, cáfolva azon elméleteket, hogy az autóján talán még javított is, hogy a Hamiltonnal történt első körös ütközésnél elvesztett véglapja nélkül még javult is az autója. „Megvizsgáltuk, honnan jött ez a teljesítmény. Őszintén hiszem, hogy a teljesítményünk igazán erős volt a versenyen. Változtattunk pár dolgon, de már a szombati sprinten is egészen jó volt, főleg a futam végén, ha azt veszem, hogy forgalomban voltam. Ezek után változtattunk, és előreléptünk vasárnapra. A versenyen igen jó volt a tempónk, ugyanakkor ép első szárnnyal még jobb lett volna.”
„Megértem, hogy meglepő volt, mert egy ilyen sérülésnél én is arra számítottam, hogy rosszabb lesz. Ugyanakkor másképp vezettem, átállítottam dolgokat, és ezzel nem volt akkora hatása, mint gondoltuk. De ettől még mindig gyorsabb teljes első szárnnyal!” – mosolygott a Sanghajban 5.-ként leintett Leclerc.