Két hete Kínában szerezte első idei pontjait Oliver Bearman, látványos előzéseivel és erős tempójával ezzel egyből feledtette az évnyitó melbourne-i hétvégén elkövetett hibáit. Japánban aztán még egy fokozattal feljebb kapcsolt: kihasználva a Haas sebtében módosított padlólemezét, ami rendezte az autó gyors kanyaros működését, a brit szombaton a legjobb tíz közé kvalifikálta magát az időmérő edzésen, másnap pedig a 10. helyen ért célba, és újra pontot szerzett. Mindeközben rutinosabb csapattársa, Esteban Ocon már a Q1-ben kiesett, és csak a 18.-ként intették le.
Az, hogy a 19 éves újonc gyors, és gyorsan is alkalmazkodik, már a múlt évi három beugrása során kiderült róla. Komacu Ajao csapatfőnök Szuzukában viszont felhívta a figyelmet még egy fontos erényére: a tudatosságára és intelligenciájára.
„Tudtuk ezt már tavaly, és ez is az egyik oka volt annak, hogy szerződtettük Ollie-t. 2023-ban Mexikóban dolgoztunk vele először, amikor tizennyolc volt. Egyből lenyűgöző volt ilyen szempontból, és tavaly valahányszor együtt dolgoztunk vele, pontos visszajelzéseket adott, átlátta a programot, értette a célokat.”
„Nemcsak arról van szó, hogy gyorsan vezet. Természetesen gyorsan vezet, de képes megérteni, hogy mit kell tennie, és aztán meg is valósítja a programot. Ez nagyszerű tehát, de nem lepett meg. Nem lepődtem meg, mert tudtam, mekkora potenciállal rendelkezik”
– méltatta a brit tehetséget Komacu.
„Nagy megelégedést jelent, amikor valaki így teljesít egy versenyen, és úgy vezet, mint most Ollie, megszerezve a tizedik helyet. Nagyon nagy munka megszerezni egyetlen pontot is. Nagyon elégedett vagyok, hogy sikerült elérnünk valamit ezen a hétvégén.”
„Ha megnézzük, mennyire voltunk versenyképesek pénteken, nem tűnt úgy, hogy továbbjuthatunk a Q1-ből. Péntek este arra fókuszáltunk, hogyan tudnánk többet kihozni az autóból és a versenyzőből, hogy továbbjuthassunk a Q1-ből. Aztán változtattunk pár dolgon az éjszaka, és aztán a harmadik szabadedzés után ismét, és a Q3-ba kerülés elképesztő volt” – dicsérte a csapatot is a japán főnök.

A Haas Ausztráliában szembesült azzal, hogy a nagy tempójú kanyarokban gond van az új autójuk aerodinamikájával. A VF-25-ös pattogni kezdett, amit olyan beállításokkal ellensúlyoztak, amik a pálya más szakaszain lassították őket. Kínában e hiányosságuk nem jött elő a lassabb kanyarokban, Japánba pedig vittek egy módosított padlólemezt, ami megoldást jelentett a problémára.
Komacu elárulta, ezt a fejlesztést eredetileg nem is tervezték bevetni Szuzukában, és valójában úgy készítették el, hogy előzetesen nem is tesztelték a szélcsatornába. Előbb feladták a csomagot Japánba, és a padlólemez modelljét csak aztán ellenőrizték a szélcsatornában is.
Merész, de kifizetődő húzás volt – de Komacu szerint egyszeri eset. „Sok múlik azon, mennyire komoly a probléma. A fejlesztésünket eredetileg nem terveztük bevetni, és ez levette a terhet rólunk, ha úgy tetszik. Ha nem ért volna semmit, és úgy állítjuk be az autót, hogy nem teljesít jól, akkor talán nagyobb lett volna a nyomás. Azt mondhattuk volna: ó, a fene, semmit sem oldottunk meg. De tudjuk, hogy ha más területeken nem megyünk végig az alapos eljárásokon, akkor teljesen elveszhetünk. Jó tehát, hogy bevált, de nem, a jövőben nem fogjuk így lerövidíteni az utat a fejlesztésekkel” – bocsátotta előre Komacu.