A svájci csapat rutinos versenyzője a tizenharmadik helyen haladt át a célvonalon Bahreinben, eredményét azonban nem tarthatta meg, hiszen autója megbukott a nagydíjat követő technikai ellenőrzésen és az FIA utólag kizárta.
A problémát – ahogyan Lewis Hamilton esetében a kínai főfutamon – a padlólemez túlzott elvékonyodása jelentette. Az FIA technikai ellenőrei három ponton mérték le a versenygép padlólemezét és az mind a három ponton a megengedett, kilenc milliméteres érték alatt volt. Kétszer 8,4 millimétert, egy ponton pedig 8,5-öt mértek.
A szövetség hivatalos közleményében akkor megjegyezte, a meghallgatás során a Sauber képviselője elismerte, a csapat hibázott és jelezte azt is, elfogadja az FIA méréseinek pontosságát. Ezzel már jelezték azt is, nem szándékoznak óvást benyújtani.

Most a csapat operatív igazgatója, Beat Zehnder beszélt arról, hogy bár egyelőre nem tudják, egészen pontosan mi vezetett a padlólemez nagymértékű kopásához, mindent elkövetnek majd annak érdekében, hogy a hiba – amit ő is nevén nevezett – ne forduljon elő újra azokon a futamokon, ahol a pályasajátosságok kihívásokat jelenthetnek.
„Egyértelmű, hogy a padlót a 9 milliméteres határ alá mérték” – nyilatkozta a Motorsportnak. „A hétvégén teljesítjük az edzéseket, mérünk és vannak referenciáink. Hogy miért voltunk 9 milliméter alatt, azt tényleg nem tudjuk.”
„Talán azért, mert Nico csak pár kört futott a harmadik edzésen és hiányzott a referencia. De ez nem ismétlődhet meg, és nem is fog megismétlődni. Figyelembe kell venni, van-e pálya, ahol az autó jobban pattog, vagy ahol sokat használjuk a kerékvetőt. Mi hibáztunk. Nyilvánvaló, hogy nem volt szándékos, hiszen pontokat is veszítünk a kizárással, és azt ki akarja?” – tette fel a költői kérdést.
