Válasz tőmondatokban, bizonytalanság, rosszkedv – sokszor láttuk ilyennek Lewis Hamiltont 2024-ben időmérők és versenyek után, és a múlt hétvégi bahreini kvalifikációt követően most visszatért ez az énje. A hétszeres világbajnok rendkívül maga alatt volt azok után, hogy csak a 9. rajtkockát szerezte meg a versenyre, aminek csapattársa, Charles Leclerc a második pozícióból vághatott neki.
Vasárnap aztán szépített. Hamilton az 5. helyig zárkózott fel, és a verseny közepén a gumitaktikájának hála Leclerc-rel együtt a mezőny leggyorsabbja volt, amíg nem érkezett a biztonsági autó. A brit a verseny ezen szakaszát nevezte a hétvégéje legtanulságosabb kulcspillanatának, melyben meglátta a célt: rájött, hogyan kéne vezetnie a számára még mindig „idegen” autót, és mire kéne törekednie, amikor a hétvégék előtt az alapbeállításokat határozzák meg.
„Végre nyomon voltunk, és a vezetési stílusom működött abban az időszakban. Sokat tanultam a mai napból és ebből a hétvégéből – talán többet is, mint az összes eddigi hétvégéből”
– állapította meg bizakodva Hamilton. „Világos, hogy az autó más stílust igényel, és szerintem lassan alkalmazkodom ehhez. És a beállításoknál is. Eddig nagyon messze voltam Charles-től az előző két hétvégén, de lassan közelítek hozzá. Ha jobb alaphelyzetből kezdhetem a hétvégéket, és alkalmazhatom az ezen a hétvégén tanult technikákat, remélhetőleg jobb lesz.”
Miközben Hamilton arról beszélt, hogy a Ferrarinál olyan újdonságokkal szembesült, mint a motorfék alkalmazása kanyarodásnál, amit a Mercedesnél nem használt, főnöke, Frédéric Vasseur jelezte, nem várják el, hogy csak Hamilton idomuljon a Ferrarihoz, ők is mindent megtesznek, hogy az autót jobban az ízlésére szabják.
„Nem fogsz tizenkét évnyi együttműködést csak úgy felváltani két hét vagy két verseny után. Ez mindenképpen azt jelenti, hogy javítanunk kell, de ez minden csapatra igaz a paddockban, benne van a génjeinkben, hogy próbálunk jobb munkát végezni.”
„Jó, hogy Lewis úgy gondolkodik, hogy »Rendben, javulnom kell, muszáj alkalmazkodnom az autóhoz.« Mi meg az autón fogunk dolgozni, és azon, hogy Lewishoz igazítsuk az autót. És közben azon is, hogy előrelépjünk. Együtt kell csinálnunk, konstruktív módon.”
„Higgadtan kell értékelnünk a teljesítményt, mert néha szinte a semmi választja el egymástól a jó hétvégét a nagyon rossztól és fordítva” – utalt arra Vasseur, hogy Hamilton időmérős kilencedik helye sem volt akkora dráma, mint amekkorának a közte és a Leclerc közti különbség tűnt a helyezések alapján.

Hamilton szombaton bocsánatot kért a Ferraritól, hogy „nem végzi el a feladatát” a Leclerc eredménye alapján bizonyítottan jobb autóval. Vasseur elárulta, ő bizonyos szempontból örült, hogy bajnokuk ennyire maga alatt volt.
„Tetszett az a tény, hogy szombat este maga alatt volt egy kicsit, mert ha a fickó a tizedik hely (a 9.-ről, a szerk.) után azt mondja, hogy ez szégyen, akkor nyilván azért csalódott, mert sokkal jobb volt ennél egész hétvégén. Becsülöm Lewis szombati hozzáállását. Mindent megtettem, hogy kicsit felrázzam, és a versenyen nagyon jó formában volt.”
Vasseur emellett kiemelte, Leclerc és Hamilton között időben nem akkora a különbség, amekkorának a helyezések láttatják. Ez a szoros küzdelemnek köszönhető. „Három-négy éve ez nem fordult volna elő. Ha akkor veszítettél öt tizedet a csapattársaddal szemben egy hiba miatt, veszítettél egy pozíciót, vagy egy sorral hátrébb kerültél. Ma öt tizeddel hat-hét helyezést veszítesz. Charles az első sorban volt, de ha három-négy tizeddel lassabb, akkor már csak hatodik lett volna. Ez mindig relatív” – mutatott rá Vasseur.