Pedig ígéretesen alakult. A múlt vasárnapi Bahreini Nagydíjon Andrea Kimi Antonelli ugyan két pozíciót veszített az első körben, és ezzel visszaesett a 7. helyre, az olasz a futam első felében meggyőzően versenyzett, és látványos előzéseket is bemutatott, például Max Verstappen ellen. Úgy tűnt, jól halad a sorozatban negyedik pontszerzése felé, ám a 32. körben érkezett a biztonsági autó, és a csapata a boxba hívta.
Antonelli mindössze öt körrel ezt megelőzően kapott lágy gumikat, így a biztonsági fázis idején már a harmadik kerékcseréjét ejtette meg. A végjátékra ismét lágy gumik kerültek a Mercedesére, amivel a nyolcadik helyről pozíciókat vesztett. Az újraindítás után a két Williamsen és Jack Doohanen áthámozta magát, a 11. helynél viszont nem jutott előrébb.
Tekintve, hogy a harmadik cseréjével időt és helyezéseket vesztett, illetve hogy a második kiállásánál kaphatott volna akár kemény keveréket is, Antonelli jelezte, el fog beszélgetni a csapatával a félresikerült stratégiájáról. „Eléggé zavaros ez. Az első kör határeset volt, mert letoltak a pályáról a hatos kanyarban, és három pozíciót vesztettem. Aztán visszaküzdöttem magam, újra ötödik voltam, és tudtam, hogy mások elém vághatnak, mert egy körrel később álltam ki. De ezek után újra sikerült javítanom, igaz, a közepes gumin szenvedtem, mert a kivezető körön túl keményen nyomtam, és megsütöttem a gumit. Ezek után kissé szenvedtem, de a pozícióm még így is jó volt.”
„Felül kell vizsgálnunk a stratégiát, de közben persze tudom, hogy nem könnyű döntést hozni. Mindig könnyű utólag beszélni, szóval felül kell vizsgálnunk a történteket, hogy Dzsiddában jobbak legyünk”
– mondta az ifjú olasz.
Főnöke, Toto Wolff is úgy érezte, elszúrták Antonelli taktikáját, igaz, szerint versenyzőjüknek balszerencséje is volt. „Kimi húzta ma a legrövidebbet. A lágy elfogyott, mert túl keményen nyomta. Felraktuk a közepest, nagyon keményen nyomta, és aztán választhattunk, hogy a keményet tesszük-e fel, vagy három kiállás lesz, és a lágyat kapja. Véleményem szerint meg kell néznünk az adatokat, adhattuk volna-e neki a keményet, és hogy a biztonsági autó a megfelelő időpontban jött volna-e, amivel a legjobb nyolcban vagy legjobb hatban végezhetett volna” – mondta az osztrák.
Hozzátette: „Ezen a versenyen minden összejött, de éppen ettől válhatunk jobbá hosszú távon.”