A Kínai Nagydíj utáni napokban összeült a Red Bull vezetősége, és arról határozott, hogy mindössze két versenyt követően Cunoda Jukira cseréli Liam Lawsont. A Racing Bullshoz visszaküldött versenyző a nyilvánosság előtt azóta sem kritizálta direktben a Red Bullt, szavaiból azonban egyértelműen kiderült, hogy úgy érzi, türelmetlenek voltak vele, és nem adtak neki elég időt a nehezen vezethető autóhoz való alkalmazkodásra.
Peter Bayer, a Racing Bulls ügyvezető igazgatója Bahreinben a Servus TV-nek elárulta, neki már a sanghaji verseny után szólt Helmut Marko tanácsadó, hogy esélyes a versenyzőcsere. Bayer a kínai hétvége eseményeit otthonról figyelte. „Kínában közvetlenül a verseny után – korán, nyolc harminckor – hívott Helmut Marko. Először azt hittem, az elszúrt stratégia miatt… El is gondolkodtam, fel kéne-e vennem. Aztán azt mondta: »Nézd, cserélnünk kell. Még alaposan meg fogjuk beszélni a kérdést, de készüljetek fel.«”
Bayer szerint Lawsont igazán letörte a lefokozás, ami váratlanul is érte.
„Amikor két hete először találkoztam vele Olaszországban a gyárban, az igazat megvallva teljesen a padlón volt. Egyrészt dühös volt, másrészt elégedetlen a döntés miatt. Szerintem egy kicsit hitetlenkedett is, hogy ilyen gyorsan meghozták ezt a döntést.”

A Racing Bulls mindent elkövetett, hogy lelket öntsön a versenyzőbe. Bayer külön is beszélt vele, és más perspektívát adott a helyzetének. „Amikor bizalmas közeg fogad, az természetesen segít. Igyekeztünk a lehető legbarátságosabban fogadni őt, hogy talpra állítsuk.”
„Emlékeztettem arra is, hogy még mindig a húsz Forma–1-es versenyző egyike, és erről ne feledkezzen meg. Nincsenek sokan. Valamint arra, hogy egy gyors autót kap tőlünk, és erre kell koncentrálnia. Szerintem ezt is tette.”
Bayernek nincs kétsége Lawson képességei felől, és úgy érzi, a csalódás után magára fog találni. „A verseny előtt Bahreinben töltött pár napot, összeszedte magát. Úgy érzem, hamarosan megint jó formában lesz” – mondta.
Az új-zélandi hétvégéje azonban nem alakult jól. Szombaton az időmérő edzésen egy DRS-hiba miatt ismét kiesett a Q1-ben, és másnap a versenyen sem a tempójával keltett feltűnést, hanem a csatáival és incidenseivel, amikért büntetőpontokat kapott. Végül csak a 17. helyen zárt.
És közben már Racing Bullsnál is kezd nőni a nyomás, hiszen újonc csapattársa, Isack Hadjar eddig stabilan gyorsabb volt nála, ráadásul hamar belopta magát a Red Bull-vezetők szívébe is…