Egy gyenge hétvége egy győzelem után, és máris újra magas hőfokon üzemel a pletykagyár. Max Verstappen nyilvánvalóan nem elégedett a Red Bull jelenlegi helyzetével, és érezhetően bizonytalan a címvédési esélyei kapcsán is. Mindez már önmagában elegendő lehetne ahhoz, hogy újra az esetleges távozásáról találgassanak, ám Bahreinben maga Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója jelentette ki: „komoly aggályt” jelent számukra, hogy amennyiben nem gyorsulnak belátható időn belül, bajnokuk faképnél hagyja őket.
A német Sky tévé szakértője, Ralf Schumacher már a bahreini verseny után kijelentette: biztosra veszi, hogy Verstappen az év végén csapatot vált. Később arról is beszélt, hogy véleménye szerint a Mercedes lehet a fő esélyes a megszerzésére, de Verstappen számára az Aston Martin, sőt, akár még az Alpine is egy komoly lehetőség lehet.
Miközben utóbbi erősen hasraütésszerű találgatásnak hangzik, a Mercedes-pletyka alapját a tavalyi tárgyalásokon túl Toto Wolff és Jos Verstappen kapcsolata erősíti, míg az Aston Martinról még maga Marko is azt nyilatkozta, hogy biztosra veszi, hogy megkörnyékezték bajnokukat, mert Adrian Newey alighanem szeretné a csapatánál tudni a hollandot.
Vettel után a másik négyszeres bajnokukat is elveszítik?
A Red Bull korábbi holland versenyzője, Robert Doornbos is úgy véli, közeleg a vége a Verstappen, Red Bull kapcsolatnak, amennyiben a bikások nem javulnak gyorsan. „Abban az esetben más csapathoz fog menni. Szerintem még mindig szereti a Forma–1-et, és még mindig nyitott a kihívásokra.”
„Egy olyan csapat, mint a Mercedes, nyilván nagyon akarja őt. Melyik csapat ne akarná őt? Reálisan nézve viszont az a kérdés, ki tudná megfizetni, és ki tud olyan csomagot kínálni számára, amilyet keres. Szerintem az Aston Martin és a Mercedes a két csapat, akik ki tudnák fizetni. Az Aston Martin pedig még nagyobb kihívás, mint a Mercedes”
– mondta a holland Motorsportnak Doornboos.

Juan Pablo Montoya is úgy érzi, ez a kapcsolat már nem fog sokáig tartani.
„Ez a vég kezdete Max Verstappen és a Red Bull számára. Szinte így kell lennie. Másfelől Verstappen hálát adhat az időszakért, amikor övé volt a legjobb autó. Max nyerni akar, de ha a Red Bull nem versenyképes, akkor nehéz miről tárgyalni. Tavaly Toto Wolff hangoztatta, hogy szeretné szerződtetni Maxot, de a tárgyalások most másképp mennének. Az összeg azóta sokat emelkedett, de Maxnak egy ponton döntenie kell arról, hogy a legjobb autót akarja-e, vagy sok pénzt.”
Helmut Marko korábban megerősítette, teljesítménykitételhez van kötve Verstappen jövő évi maradása: amennyiben a nyári szünetig nem érnek el egy bizonyos szintet, megnyílhat az ajtó a holland előtt. A tanácsadó azonban jelezte, ettől még messze vannak, Verstappen egyelőre nem is áll annyira rosszul a bajnokságban, és azért kell sürgősen javulniuk, hogy ez ne is változzon.
Doornbos szerint a lehetőség viszont még előállhat. „Innen indult Sebastian Vettel is: ha az autó nem elég jó ahhoz, hogy a legjobb háromban legyél, akkor felbonthatod a szerződést, gond nélkül. Másrészről a Red Bull azt is mondja: »Ha nem akarsz már itt lenni, mehetsz. Mindent megteszünk, hogy megadjuk a lehető legjobb technikát, és ha nem tudjuk, akkor megértjük, hogy egy négyszeres világbajnok azt mondja, körülnéz, hol nyerhetne.« És ez jogos is” – elmélkedett a korábbi F1-es.
Gyengült a tárgyalási pozíciója?
Montoya szerint Verstappen nem húzhatja sokáig a döntést, a tárgyalási pozíciója pedig már változott 2024 óta. „Max helyében én aggódnék. Hat hónappal ezelőtt kérhetett csúcsfizetést, és mindenki megadta volna neki. Az alapján viszont, ahogyan jelenleg a dolgok a Red Bullnál állnak, kopogtathat Toto Wolff ajtaján, és mondhatja: »Pajtás, fizess kevesebbet, csak hadd vezessem az autódat!« Akarja ezt? Ha tényleg nyerni akar, akkor oda fog menni Toto Wolffhoz, és meg fogja győzni, hogy alkalmazza. Ha viszont nyerni akar, de közben sok pénzt is, akkor Lawrence Strollhoz és az Aston Martinhoz kell mennie” – fejtegette a kolumbiai.

Egy másik exversenyző, Karun Chandhok mindeközben egy további szempontra is felhívta a figyelmet: ha Verstappen feladja a Red Bull-os jövőjét, feladja a csapaton belüli különleges státuszát is.
„A Red Bull olyan helyzetet teremtett, amelyben Maxnak talán beleszólása van abba, ki üljön a második autóban. A Mercedesnél ebbe vélhetően nem lesz beleszólása. Toto helyében mondhatod azt is, hogy George és Max lesz a két versenyző, és ez hihetetlenül erős felállás lenne. Ez a két versenyző az elmúlt hat hónapban folyamatosan magas szinten teljesített” – találgatott az indiai.
A Mercedesszel szemben viszont talán még ilyen szempontok szerint is lenne alternatíva: ha Lawrence Stroll kész bármennyi pénzt megadni Verstappenért, miért ne lenne kész bármilyen kiváltságot is megadni neki?
Miről vitázott Verstappen menedzsere Markóval?
A Verstappen-tábor aligha elégedett a jelenlegi Red Bull-helyzettel. A brit Sky Sport boxutcai riportere, Ted Kravitz a múlt vasárnapi bahreini verseny után arról számolt be, hogy szemtanúja volt, amint Verstappen menedzsere, Raymond Vermeulen kiosztja Helmut Markót a garázsoknál.
Kravitz azóta tovább vitte a találgatását, és arról beszélt, hogy Vermeulent talán nem is annyira az autó lassúsága és az eredmény zavarta, sokkal inkább a verseny során elszúrt két kerékcsere, amikkel versenyzője sok időt veszített.

A riporter ennek kapcsán máris kombinálni kezdett, és megemlítette, hogy a Red Bullt korábban az immáron a Sauber csapatfőnökeként dolgozó Jonathan Wheatley tette a kerékcserék királyává, és érdekes egybeesés, hogy miközben munkába állt a hinwilieknél, volt csapata Japán után Bahreinben is dadogósan működött a kerékcseréknél.
Ehhez persze nem árt hozzátenni: Szuzukában két vezető szerelő is kiesett a csapatukból, mivel a beteg apjukhoz utaztak haza Angliába, és Horner e személycserékkel magyarázta a megszokottnál döcögősebb cseréket.
Találgatni sok mindenről lehet, kívülállóként egészen könnyelműen. Azt mindenesetre e sok találgatás is jelzi, hogy a Red Bullnál mostanság nem minden kerek. Verstappen előbb vagy utóbb pedig el fogja dönteni, mit kezd ezzel…