Óriási nyomás alatt vette kezdetét a fiatal ausztrál első teljes szezonja: túl azokon az „alapvető nehézségeken”, amelyekkel minden újoncnak szembe kell néznie, főleg a tesztkorlátozások idejében, pótlásával kapcsolatban már a télen beindultak a pletykák.
Egészen pontosan akkor, amikor az Alpine szerződtette tartalékosnak Franco Colapintot, aki több forrás szerint is komoly veszélyt jelent Doohanre, akinek az első hat hétvége alatt kell teljesítenie, megérdemli a helyét, mert ha nem, akkor a csapat beveti az argentin versenyzőt, aki 2024 második felében több kiugró eredményt is szállított a Williamsszel.
Az ausztrál Speedcafe legutóbbi cikke szerint Doohan egyelőre megnyugodhat, főnökei ugyanis elégedettek azzal, amit eddig láttak tőle, noha a pontszerzés még nem jött össze neki (igaz a rutinosabb márkatársnak, Pierre Gaslynak is csak egyszer).

Doohan számára a két legnehezebb pillanat minden bizonnyal két ütközése volt: az első a szezonnyitó rajtja után, a második pedig a szuzukai első edzésen. Ezeket leszámítva viszont egy körös tempója végig biztató volt, legutóbb Bahreinben pedig már a futamon is harcban volt azért, hogy a legjobb tíz között végezzen (erről csak az utolsó harmadban csúszott le).
Az ausztrálról legutóbb főnöke, Oliver Oakes is biztatóan nyilatkozott. „A legutóbbi hétvégén jó munkát végzett, a hétvége egésze alatt” – kezdte. „Tudom, hogy a szuzukai edzés egy kicsit megfogta, de aztán a hétvégén nagyon jó volt.”
„Főleg az időmérőn, a Q1-ben és az első Q2-es körén. A második után egy kicsit csalódott volt, mert csak fél tized hiányzott a Q3-hoz. De aztán a futamon, az első két etapon remek munkát végzett. A vége trükkös volt. A biztonsági autó összehozta a mezőnyt. Versenyképesség szempontjából nehéz dolga volt a körülötte lévő autókkal. De jó volt a hétvégéje” – dicsérte.
