Tavaly vált hivatalossá, hogy Adrian Newey hosszú évek után búcsút int a Red Bullnak és néhány hónappal később az is, hogy a legendás tervezőmérnök az Aston Martinnál folytatja pályafutását. Itt 2025 márciusában állt munkába.
Hogy Newey számára a 2026-ös szezonra és az új szabályrendszerre való felkészülés áll a célkeresztben már akkor egyértelmű volt, az Aston Martin viszont azóta valamivel nehezebb helyzetbe került, a szezont ugyanis döcögősen kezdték. Ekkor természetesen felmerült, beszáll-e a jelenlegi autó fejlesztésébe Newey.
A csapatfőnök, Andy Cowell viszont a szaúdi hétvége előtt jelezte, a nehézségek ellenére Newey továbbra is csak és kizárólag a 2026-os autóval foglalkozik, miközben természetesen ismeri a 2025-ös modellt és annak problémáit is.

„Adrian a tervezési idejének a 100 százalékát 2026-ra fordítja” – jelentette ki Cowell. „Márciusban csatlakozott, szóval volt egy időszak, ami a felzárkózásról szólt. Fel kellett vennie a fonalat a koncepciós munkával kapcsolatban, amit az előző hónapban végeztünk. Kemény határidőket kell tartani a monocoque és a sebességváltó részleteinek kiadásával kapcsolatban.”
„Szóval, ha fel akarunk készíteni egy autót (a téli tesztekre), akkor korábbi döntési pontokra van szükségünk. Egyértelmű, hogy minden új, semmit sem fogunk átvinni. Nagyon sok a munka, és Adrian csak erre (a 2026-os felkészülésre) koncentrál” – emelte ki.
Amikor megkérdezték, Newey áttekintette-e a 2025-ös autó lehetséges tervezési hibáit, a csapatfőnök megjegyezte. „Elsősorban az eszközökre összpontosít és nem a ’25-ös autó teljesítményére. Értékes, ha Adrian megérti az eszközeinket. Dicsérte a főhadiszállást és a szélcsatornát. Persze szorgalmazza, hogy javítsunk a működésen. Vannak gondolatai, hogyan lehetne javítani nagyjából mindenen. Ez a csodálatos az ő lendületében.”