Azért küldte vissza Liam Lawsont a Red Bull a B-csapatába, hogy talpra álljon és újra összeszedje az önbizalmát, ám az első két versenyhétvégéje nem volt igazán más, mint a két Red Bullnál töltött. Szuzukában ugyan végre bejutott az időmérő Q2-es szakaszába, ám a versenye már nem alakult jól, és Bahreinben egy újabb Q1-es kiesés és pont nélküli eredmény következett. A múlt héten csak a 17. helyen intették le, miután két ütközése is volt, amikért büntetést kapott.
Lawson továbbra sem tűnik igazán magabiztosnak. Főnöke, Peter Bayer a múlt héten elárulta, amikor először visszatért hozzájuk a gyárukba, érezhetően a „padlón volt”. Nyomás ráadásul a Racing Bullsnál is nehezedik rá, hiszen Isack Hadjar újoncként bizonyult gyorsabbnak nála eddig, és ez tapasztaltabb versenyzőként aligha tesz jót a renoméjának.
Lawson Szaúd-Arábiában cáfolta, hogy önbizalom szempontjából amolyan válságos időszakot él. „Az önbizalom szempontjából semmi sem változott az év kezdete óta. Távolról sem volt elég az idő ez ahhoz, hogy azt mondjam arról a két versenyről: Istenem, igazán szenvedtem az autóval, már nem vagyok képes rá. Nem így volt. Két versenyt teljesítettem, amik nagyon zűrös hétvégék voltak, több tényező miatt is. Az önbizalmam viszont nem igazán változott” – mondta a Red Bull-os két hétvégéjéről és annak hatásáról.
„Egyszerűen most újra hozzá kell szoknom egy új autóhoz, és a csapat mindent megtesz, hogy ez a lehető leggyorsabban menjen. Erre fókuszálunk most. Ami az önbizalmam illeti, őszintén szólva úgy érzem, hogy mindig is megvolt.”

Kiemelte, az év első versenyein különböző körülményekkel szembesült: hol esett, hol a szél volt meghatározó, és az ilyesmikre reagálni csak némi tapasztalattal a zsebben lehetséges. „Idén trükkös a helyzet a gumikkal, a beállításokkal. A gumimelegítésnél nagyon eltérőek voltak a körülmények. Japánban nagyon hideg volt, Bahreinben nagyon meleg, és próbálod tökéletesen előkészíteni a gumikat. Ez nagyon különleges terület, és az ilyesmit nem lehet szimulálni a szimulátorban. Valós körülményekkel nézel szembe, ezeket nem lehet szimulálni, és érzésem szerint ez idén nehezebb, mint a korábbi években. A beállításokat lehet szimulálni, és ilyen téren egész jó helyzetben vagyok, de más dolgokon nehéz dolgozni.”
Laurent Mekies csapatfőnök szerint Lawson előrelépett Bahreinben, még ha az eredménye nem is ezt mutatta. Az időmérős DRS-problémája eleve meghatározta a hétvége alakulását. Lawson maga is úgy érzi, halad az átállással. „Határozottan javultunk. Az időmérőn egészen gyorsak voltunk a Q1-ben a problémáinkig. És bizonyos gumikon a versenyen is elég gyorsak voltunk. Az eredmény nem mindig mutatja, de személy szerint jó tudni ezt a folytatás szempontjából. Egyre otthonosabban érzem magam az autóban, de az itteni pálya nagyon más, és megint alkalmazkodni kell. Minden autóban töltött hétvégével egyre jobban alkalmazkodom” – mondta.