Az időmérő edzésen a Q3-ba jutott, a versenyen a pontszerzésért harcolt – Carlos Sainz számára a Bahreini Nagydíj volt az eddigi legígéretesebb versenyhétvégéje a Williamsszel. Pontot azonban így sem tudott szerezni, mivel a Cunoda Jukival történt ütközése során egy nagy lyuk keletkezett az autója oldaldobozán, ami miatt fel kellett adnia a versenyt.
Sainz ezek után keserű szájízzel távozott Bahreinből, de így sem volt elégedetlen: a hiba ezúttal nem a tempójában vagy a teljesítményében, hanem a szemléletmódjában volt. Sainz elismerte, a Ferrari után ideje hozzászoknia ahhoz, hogy nemcsak az autója, a helyzete is változott, és már nem feltétlenül kellene efféle csatákba bonyolódnia gyorsabb autókkal…
„Vegyesek az érzésem. Nagyon elégedett voltam a tempómmal és azzal, hogy sikerült előrelépnem a vezetés és a beállítások terén is, és ezzel versenyképesebb lettem a Wililamsszel. Másfelől lesújt, hogy nem szereztünk pontokat. Visszatekintve talán nem sok mindent csinálhattam volna másképp, hiszen Juki elveszítette az autója hátulját, és így jött nekem, de talán jobban meg kéne válogatnom a csatáimat.”
„Ha tavaly a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull előtt voltam, keményen harcoltam velük, de idén sajnos kicsivel realistábbnak kell lennem, és el kell engednem őket. Főleg egy olyan pályán, mint a bahreini, ahol könnyű előzni, és úgyis megelőznének. Más pályákon talán nem: Szuzukában vagy Monacóban határozottan harcolnék velük, de Bahreinben talán jobban meg kellett volna válogatnom, kivel csatázzak, és biztosítanom kellett volna, hogy pontszerző helyen érjek célba”
– ismerte el a spanyol.

Úgy érezte, körültekintőbb hozzáállással elérhető lett volna a pontszerzés számára, Cunoda pedig akár a pályán, akár a boxban, de mindenképp megelőzte volna.
Sainz később egyébként Andrea Kimi Antonellivel is csatázott, és le is terelte őt a pályáról, amiért 10 másodperces büntetést kapott. Ennek kapcsán utólag azonban bevallotta, amikor ezt tette, már tudta, hogy fel fogja adni a versenyt, és csak próbált segíteni a csapattársának, Alexander Albonnak, így inkább őt engedte el…
Egy évek óta meglévő Williams-probléma nyomában
Az autóval Bahreinben így is előrelépett, ám jelezte, biztosan lesznek még hullámzások nála a következő hétvégéken. „Az év első harmadában egyes pályákon jobban fog menni az autóval, másokon kevésbé, mert sokat kell még tanulnom, át kell állnom a vezetés, a beállítások terén, és amikor csapatot váltasz, mindig időbe telik. Próbálkozol: vannak jó és rossz hétvégéid. Próbálok a lehető legtöbbet megtudni erről. Nem könnyű. Minden csapatot váltónál látjuk, hogy idő kell hozzá.”
„Jó úton járok, csak kell hozzá idő. Lépésről lépésre haladok. Lesznek jó és rossz hétvégék, de az irány stimmel”
– állapította meg.
Hozzátette, az autójuk bizonyos problémái már évek óta megvannak, Alexander Albon is érzi őket, és úgy véli, ezeket aligha fogják tudni megoldani idén. „Még van min finomítani a vezetésem és az autó beállításai terén is. Vannak kisebb egyensúlyi gondjaink, amiket próbálunk megoldani a rendelkezésünkre álló eszközökkel, mivel fejlesztésekre szerintem nem sok esély van, hiszen a forrásainkat 2026-ra csoportosítjuk át. A gondok inkább a lassú és közepesen gyors kanyarokban jönnek elő. Ha ezen javítunk, az autóban komoly potenciál rejlik. És a csapatban is. Ha sikerül kiaknáznunk ezt, száz százalékig meg vagyok győződve róla, hogy nagyot léphetünk előre. A tapasztalat viszont azt mondatja velem, hogy évekbe telik a fejlesztés, és tapasztalás útján tudod meg, mi hátráltathatja az autót.”

„Számomra ezek újszerű gondok, és próbálok a vezetési módommal és a beállításokkal boldogulni velük. Csapatként viszont muszáj lesz javítanunk ezen, mert könnyen lehet, hogy évek óta ez tartja vissza a Williamst. Meg kell értenünk, és előrébb kell jutnunk az autóval, és meg kell próbálnunk alkalmazni ezt a következő szabályrendszerben is.”
Sainz a télen azt mondta, nem bánja, ha a Williams nem sokat dolgozik 2025-ös fejlesztéseken, ám szerinte ezzel a problémával akkor is muszáj lesz foglalkozniuk. „Szeretném, hogy még ha nem is fejlesztünk sokat az autón, akkor is foglalkozzunk erősségeinek és gyengeségének a kiismerésével. Noha nem sok időt töltünk a szélcsatornában és a CFD-ben, azért mindent meg fogunk tenni, hogy rájöjjünk, honnan a problémák” – fogalmazott Sainz.