Szinte már hiányoltuk a Szaúd-arábiai Nagydíj első szabadedzésének elején Max Verstappen rádiós panaszait. Aztán érkeztek. A holland ismét elégedetlen volt az autója kanyarbejáratokon mutatott teljesítményével, és amikor a mérnöke tanácsot adott neki az egyik kanyarhoz, közölte, hogy semmi értelme, annyira rossz az egyensúly.
A 9. helyezése és a 0,6 másodperces lemaradása mellett Cunoda Juki meglepő közelsége (0,003 másodperc) is jelezte, hogy nem érzi jól magát az autóban. Aztán Christian Horner csapatfőnök az edzés után elmagyarázta: eltérő dolgokat próbáltak ki a két autójukon, és bizonyos extrém irányokat is feltérképeztek. Mindezt az alapproblémáik jobb megértése és a megoldáskeresés jegyében.

Az esti második edzésre aztán javult a helyzet. Verstappent csak a két McLaren tudta megelőzni a lágy gumis gyorskörökön. Lando Norris 0,280 másodperccel bizonyult gyorsabbnak nála, Oscar Piastritól bő egy tizedre volt. Verstappennek ez a harmadik hely az idei legjobb eredménye szabadedzésen. Ígéretes, mondhatnánk, de ő hűtötte a kedélyeket.
„Kipróbáltunk különböző dolgokat az autóval, hogy irányt találjunk vele, és szerintem sokat tanultunk belőle. Még mindig nem olyan, amilyennek szeretnénk. Nem igazán figyeltem a különbségeket, csak a saját érzésed után mész, azt nézed, mit érzel az autóban. Egy körön kicsit jobb, de a hosszú etapok még mindig nagyon nehezek voltak”
– értékelt a címvédő.
Megkérdezték, javult-e az autója a bahreinihez képest. „Más az érzés, mert más a pálya, más a tapadás, és a beállítások is teljesen eltérőek. Nehéz tehát összevetni, de világos, hogy gyorsabbak akarunk lenni” – felelte.
Egyelőre nem tudja, hogy ami ma harmadik helyet hozott számára, az mire lehet elég az időmérőn. „Nehéz megmondani. Annyi biztos, hogy a McLaren megint nagyon versenyképes. Nekünk még lesz munkánk, és össze kell raknunk dolgokat.”

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint az időeredmények ezúttal kicsit jobb képet festenek róluk a valósnál. Felhívta rá a figyelmet, hogy a hosszú etapjuk a közepes gumin egyáltalán nem sikerült jól.
„A hosszú etapunk rossz volt. Az időmérős körökön valamivel jobbnak tűnik a helyzet. Most úgy kell dolgoznunk, hogy megtartsuk az időmérős tempónkat, de javítsunk a gumihasználaton, és csökkentsük a gumik melegedését”
– mondta az ORF-nek.
Utóbbi ismerős probléma: már Bahreinben is ez okozott fejtörést. Marko a német Sky Sportnak megerősítette, sokat kísérleteztek pénteken. „Nagy változtatásokat hajtottunk végre, új beállítási variációkat próbáltunk ki. Az időmérős körök jók, két-három tizedre vagyunk a McLarentől” – fogalmazott a szakember.
A holland Motorsportnak hozzátette: „Hosszú idő óta ez volt a legjobb péntekünk. Közelebb vagyunk a McLarenekhez. Tudjuk, hogy az időmérőn mi kell az autónak, de csökkentenünk kell a gumikopást a versenyre. Szerintem ez elérhető.”

Marko a bahreini verseny után úgy fogalmazott, ideje felszámolniuk a „black fridayeket”, amikor gyengén kezdik a hétvégéket, és aztán csak kapkodnak a felzárkózásért. Ennek kapcsán most elismerte, a szokottnál jobban feltekerték a motorjukat, hogy ne érje őket meglepetés. „Igen, mert nem kockáztathatunk mindig. Tényeket akarunk. De amúgy Bahreinben is ezt tettük már. Ez a pálya jobban fekszik az autónknak, de előre is léptünk. Bahreinben lassúak voltunk egy körön, és lassúak voltunk a hosszú etapokon is.”
Illúzióik nincsenek, Marko szerint a harmadik a reálisan elérhető legjobb hely. „A McLarenek nagyon gyorsak. A kör elejétől ott vannak, senki sem gyorsabb náluk az első szektorban. Ez az autó pokoli gyors. A mi autónk egyensúlya nem olyan, mint szeretnénk, de javítottunk. A McLaren autója mindenhol működik, és közelebb kell kerülnünk, de egy körön legalább közelebb vagyunk hozzájuk”