Közel volt Charles Leclerc a Ferrari első idei dobogójához, de nem eléggé. Bahreinben egy ideig reális esélye volt rá, ám a biztonsági autó a csapat szempontjából a legrosszabbkor érkezett, hiszen a legerősebb etapjukat szakította félbe, amikor a későbbi kerékcserével szerzett gumielőnyüket kihasználva gyorsabbak voltak mindenkinél. Ezek után a közepesről a kemény gumikra váltva már nem tudták ugyanazt a tempót produkálni, és Lando Norris megelőzte az agresszíven védekező monacóit.
Leclerc a verseny után azt mondta, mindent kihozott a Ferrariból, és azért lett negyedik, mert ennyire gyors az autó. Dzsidda kapcsán előzetesen arról is beszélt, hogy a múlt héten bevetett új fejlesztésű padlólemezük a gyorsabb szaúd-arábiai pályán hozhat igazi nyereséget számukra. Csütörtökön ugyanakkor jelezte, csodát továbbra se várjunk tőlük.
„Három tizedre vagyunk a McLarentől. A teljesítményünk hasonló, mint a Mercedesé és a Red Bullé, csak hullámzóbb volt eddig, ezért nehéz pontos képet alkotni a potenciálról.”
„Szerintem a biztonsági autó nélkül elérhető lett volna a dobogó. Fejlődünk, jó irányba tartunk. Nem tudom megmondani, hogy ezen a hétvégén dobogóra állunk-e, de hiszem, hogy lesz esélyünk”
– mondta Leclerc, aki az előző két hétvégén személyes szinten is előrelépett.

„Egy kicsit más irányt vettünk az utóbbi két versenyen, ami igazán tetszik. Ha sikerül tovább javulnunk ezen a területen, remélem, hogy meglesz az első dobogónk. Bizakodóbb vagyok. Persze nem egy dobogó a célom, én újra nyerni akarok. A pálya karakterének köszönhetően újabb előrelépést tehetünk Bahreinhez képest. A fejlesztések a számok alapján legutóbb működtek, és itt most többet várunk.”
„Ezen a pályán többet hozhat, de nem mernék számokat mondani, és nem is merném megmondani, hogy kihívói lehetünk-e a McLarennek. Szerintem jó lesz. Hiszem, hogy közelebb leszünk, hogy mennyivel, azt nem tudom”
– mondta Leclerc.
Felmerült, a sima aszfalt ezen a pályán kedvezhet a Ferrarinak, mert csökkentheti az eddig érzékeny területnek bizonyuló hasmagasságot. „Talán lejjebb engedhetjük az autót, de mindenki más is. Mindenki ezt fogja tenni, így nem fogunk többet nyerni vele, mint mások” – vélekedett a ferraris.
Nem téma az év feladása
A bajnokságban a Ferrari már jelentős hátrányba került. Leclerc lemaradása 45 pont Lando Norrisszal szemben, míg csapatáé 96 a McLarennel szemben. Csalódásról és leírt szezonról azonban hallani sem akarnak.
„Nem vagyunk a vágyott szinten, de a bajnokság még nagyon hosszú, és nem fogjuk feladni. A végsőkig nyomni fogjuk. Hiszem, hogy a mostani projekt kéz a kézben jár a következővel, és hogy lehet dolgozni a kettőn párhuzamosan. Nem hinném, hogy bármilyen extrém irányt kéne vennünk, mindkét fronton törekszünk a legjobbra. És ha már tényleg nem lenne esélyünk a bajnoki sikerre, akkor talán érdemes lesz majd teljesen átállni a 2026-os autóra”
– mondta Leclerc.

Dzsiddában ő maga is hozzátehet valami pluszt. Köztudottan szereti az utcai pályákat, és a szaúd-arábiait különösen. „Ez az egyik kedvenc pályám a szezonban. Mindig szerettem az utcai pályákat. Nagy kihívást jelentenek, főleg ilyen nagy tempó mellett. Történtek változások, amik javítottak rajta, de a veszélyesség szempontjából még mindig az egyik legnagyobb kihívást jelenti a versenyző számára.”
„A gyorskörön számít a bátorság, és ez tetszik. Persze mindig gondolni kell a biztonságra, és javítani kell rajta, de úgy érzem, bizonyos pályákon vannak korlátok e téren. Itt nagyon közel vannak a falak, a tempó nagyon nagy, szóval mindig lesz veszély, ahogy Monaco is veszélyes pár ponton, de nem hinném, hogy lenne tér a javításra” – mondta Leclerc Dzsiddáról.