Nemcsak az autójával, a gyári berendezéseivel is vannak gondjai a Red Bullnak. Már tavaly is így volt, és Christian Horner csapatfőnök a Bahreini Nagydíj után megerősítette: a régi szélcsatornájuk és a valóságot nem megfelelően reprodukáló szimulációs eszközeik pontatlansága komoly szerepet játszik abban, hogy nehézséget okoz számukra a problémáik megoldása.
Horner arról is beszélt, hogy a korrelációs gondok miatt most a pályán gyűjtött adatokra próbálják alapozni a fejlesztési munkálatokat, amihez időre van szükségük.
Max Verstappen szerint ez önmagában még nem a teljes kép. „Igen, természetesen nem teljesen elégedettek azzal, amit látnak. Dolgozunk az új szélcsatornán, de ehhez idő kell” – utalt a holland az új berendezésükre, amit legkorábban 2027-ben kezdhetnek használni.
A címvédő kiemelte, ezt a nehézséget nem lehetetlen megkerülni, és nem is új a helyzet.
„Nem, erről már tudunk egy ideje. Nem hirtelen a mostani szezonban alakult így. Valójában ugyanez volt már 2023-ban is, akkor sem láttunk bizonyos dolgokat pontosan a szélcsatornában. Nem mondanám, hogy mindenért ez a felelős”
– tette egyértelművé.

Akárhogy is, nagyon úgy fest, hogy a Red Bullnál nagy ütemben omladozik a vakolat. Mielőtt Horner a szélcsatornájukról beszélt volna Bahreinben, a tanácsadó Helmut Marko Szuzukában azt nyilatkozta, hogy a szimulátoruk is félrevezeti őket, és emiatt fordul elő velük gyakran, hogy pénteken nehézségekkel szembesülnek a pályán, és a hétvégéjük az időmérőig arról szól, hogy próbálják menteni a menthetőt. Az osztrák ennek kapcsán azt tanácsolta Verstappennek, hogy inkább a tapasztalatára hagyatkozzon, és ne arra, amit a szimulátorban lát.
Ez azt sugallja, hogy a Red Bullnak az infrastruktúra terén is problémái vannak, ami nem tűnik jó ómennek a 2026-os nagy szabályváltozások előtt. Főleg nem úgy, hogy az efféle reformok specialistája, Adrian Newey sincs már náluk.
Verstappent megkérdezték, mennyire aggódik 2026 miatt.
„Az természetesen egy teljesen más autó lesz. Nem lehet összehasonlítani őket. Előfordulhat, hogy egy teljesen másik csapatnál hirtelen minden összeáll”
– utalt arra, hogy megjósolhatatlan, ki hogyan veszi a szabályváltozások akadályát.
Rámutatott – és erről Horner is beszélt –, hogy korábban e szélcsatorna-hátrányukkal együtt is sikeresek tudtak lenni. „2022-ben és 2023-ban jól ment, és akkor is új szabályok léptek életbe. És ugyanazt a szélcsatornát használtuk. Előtte 2021-ben is egészen jó autónk volt, egy másik autógenerációnál. A 2014-es szabályok bevezetése után, 2014-ben, 2015-ben és 2016-ban is jó autónk volt, csak nem volt olyan jó a motorunk” – sorolta Verstappen a példákat, amik bizonyítják, hogy ilyen szélcsatornával is lehet sikeres a csapatuk.