Előzetesen tündérmesét csináltak Lewis Hamilton és a Ferrari románcából, de a valóság eddig másfajta forgatókönyvet írt. A kínai hétvégén a hétszeres világbajnoknak ugyan összejött egy sprintidőmérős győzelem és egy sprintsiker, ám e csúcspontokat a továbbiakban eddig nem sikerült megközelíteni.
A brit Bahreinben bizakodó volt a második etapján nyújtott jó teljesítménye miatt, ám a szaúd-arábiai péntekjét ismét elégedetlenül értékelte. Frédéric Vasseur csapatfőnök továbbra sem aggódik Hamilton formája miatt, annak pedig még örül is, hogy versenyzőjét ennyire bántják a rosszabb eredmények. „Lewisnál nyilván minden versenyen vannak valahol ismeretlen területek. Közben ott van a nagy tapasztalata, élvezi a támogatásunkat, Charles támogatását. Ezek a viszonyok hoznak jó teljesítményt.”
„Ha két gyengébb verseny után megkérdezik, elégedett-e, nemet fog mondani. És én örülök, hogy Lewis nem örül egy ötödik helynek. Extra motivációt kell merítenünk ebből, és én egyáltalán nem félek emiatt”
– tette egyértelművé a Sky Sportsnak nyilatkozó francia.

A pénteki sajtótájékoztatón arra is felhívta a figyelmet, hogy a szélsőséges reakciók az ítélkezésnél visszaütnek. Vasseur szerint a semlegesség a célravezető szemléletmód, legyen szó akár arról, hogy most egy hétszeres világbajnok helyzetén próbálnak javítani, akár arról, hogy egy jó vagy egy rossz eredmény után értékelik a helyzetüket. Vagy akár arról, mekkorának látják a bajt az autójukkal év elején.
„Nem számít, hogy Lewisról, Charles-ról vagy – tavaly – Carlosról van szó, mindig próbáljuk a legjobbat nyújtani a versenyzőnek. A két autónál egyformán próbálkozunk.”
„Kínában már a díjátadó gáláról beszéltetek… Le kell higgadni kicsit! Igaz, hogy új autónk van, és nem a tavalyi autó továbbfejlesztéséről beszélünk, ezért talán kicsit tovább tart a megfelelő egyensúly és beállítások megtalálása. Néha egy tizeden múlik, van, hogy jó az egyensúly, van, hogy nem. Mindig csak a következő versenyre figyeljünk!”
„Jó hír, hogy a versenyzők egy irányba húznak. Ez segíti a csapatot a visszakapaszkodásban” – mondta Vasseur a Scuderia helyzetéről.
A Ferrari sikeréhez szerinte leginkább a következetesség hiányzik még. „Igaz, hogy az a bahreini etap jól alakult. Sajnos túl korán jött a biztonsági autó. A gond az, hogy stabilan ilyen jól kell mennünk. Ha nyerni akarunk, sokkal következetesebbnek kell lennünk a hétvégéken. Ez mindenesetre jó példa volt, ahogy a kínai sprint is. És nem állítod a feje tetejére az autót, ha nyertél, ott egyszerűen a határon táncoltunk. Ha túlságosan nyomod, megfizetsz a gumik terén. Nehéz megtalálni az egyensúlyt.”

„A kulcs mindenkinél ugyanaz, leszámítva a lépéselőnyben lévő McLarent: nehéz mindent összerakni. A gumik nagyon érzékenyek, és amint hibázunk egyet, visszaesünk. Charles-nak a legutóbbi volt a legjobb időmérője, de ha négy századdal rosszabbat fut, már csak hetedik. Szóval higgadtnak kell maradnunk. Ez mindenkire igaz: Max nyert Szuzukában, aztán szenvedett Bahreinben. Szoros a mezőny, ezért öt-hat pozíciót is veszíthetsz a következő héten.”
„A hozzávalók adottak, de amikor főzöl, mindent a megfelelő pillanatban kell hozzáadnod. Nem hinném, hogy eddig kihoztuk volna a legtöbbet az autóból, vagy legalábbis csak pár alkalommal. Ez persze másokra is igaz, még a McLarenre is, akik mindenki előtt járnak.”
„Néha kicsit többet szenvedsz az autóval. Pár éve még a Q2-be lehetett kerülni egy szett közepes gumival, ma még a nagy csapatok is két kört mennek egy szett lágyon. Ennyire szoros a mezőny. Ezek alapján a kívülállók több pozíció rontás esetén drámáról beszélnek. Mi tudjuk, hogy öt század nem dráma. Higgadtnak kell maradni az elemzésekkel. Tavaly a csapat erőssége az volt, hogy ki tudta használni a századokat. Remélem, idén is hasonlóan alakul” – fejtegette Vasseur.
Hamiltonra visszatérve megemlítette: igaz, hogy újként némi hátrányban van a csapaton belül, ugyanakkor rutinosabb Leclerc-nél, ami némileg ellensúlyozhatja ezt. „Több csapattársat is láttam már életemben, és mindig pozitív együttműködés van: mindkét oldal tanul a másiktól. Nyilván Charles jobban ismeri a csapatot, Lewisnak viszont megvan a maga tapasztalata, és ez plusz értéket jelent számunkra, de Charles számára is. Ez kétirányú.”
A két versenyző stíluskülönbségeit természetesnek tartja, ám rámutatott: az F1-ben eltérő stílusok és utak is vezethetnek sikerre. „Lewisnak megvannak a saját tapasztalatai az elmúlt húsz évből, amit az F1-ben töltött. Mindig hasznos, amikor egy ilyen tapasztalt versenyző csatlakozik a csapatodhoz. Igyekszünk javulni. Négy csapat esélyes a győzelemre. Mindegyiknek más a struktúrája, más emberei vannak, más a vezetősége, de mindannyian képesek voltunk olyan autót gyártani, amik egy tizedre vannak egymástól. Nincs olyan, hogy valakinek igaza van, másnak meg nincs. Próbáljuk megérteni, mit csinálnak mások, és talán átvehetjük tőlük a legjobb dolgokat.”