Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

„Sajnos nem nyerhetsz mindig” – Verstappen szerint nem reális a Red Bulltól egy McLaren-féle ugrás

„Sajnos nem nyerhetsz mindig” – Verstappen szerint nem reális a Red Bulltól egy McLaren-féle ugrás

Motorsport
Max Verstappen szerint nyilvánvaló, hogy egy volt Red Bull-embernek köszönheti a McLaren a látványos felemelkedését. De képes lesz-e a Red Bull is hasonló felemelkedésre idén más emberekkel?

Fordított a felállás, mint 2024-ben. Míg egy éve a Red Bull kezdte erősen a bajnokságot, és a McLaren csak egy év közbeni nagy fordulattal tudott bekapcsolódni a címekért folyó küzdelembe, idén a wokingiak rugaszkodtak el a legjobban a rajtnál, és a bikások próbálnak felzárkózni rájuk. Különbségek persze vannak, hiszen Max Verstappen 2024-ben sorra nyerte a versenyeket, és hatalmas előnyt épített ki, amit aztán már „csak” védenie kellett. A McLarennek eközben most két bajnokesélyese van, akik egymástól is rabolják a pontokat, így nem tudtak olyan egérutat kiépíteni, mint ellenfelük az előző idényben.

Akármekkora is a pontkülönbség, a Red Bullnál tudják: hosszabb távon csakis akkor lehet esélyük az újabb címvédésre, ha felnőnek a McLarenhez. Szuzukában ugyan tudtak nyerni, de egy bajnokságot nem lehet mások hibáira és a szerencsére építeni, ehhez tudni kell erőből legyőzni a másikat.

A McLarennek 2024-ben sikerült elérnie ezt a fordulatot. Amikor a Miami Nagydíjon bevetették a B-autójukat, egy csapásra versenyképesebbek lettek, és onnantól folyamatosan a dobogókért és győzelmekért harcoltak. A lendületük azóta is tart.

Max Verstappen szerint nem kétséges, hogy e felemelkedés kulcsfigurája egy korábbi Red Bull-ember, a Wokingban főtervezőként múlt januárban munkába állt Rob Marshall volt.

„Igen, úgy gondolom, ő jelenti ott a különbséget. Amióta megérkezett, világossá vált”

– mondta a holland Motorsportnak.

A kérdésre, szerinte az is Marshall érdeme-e, hogy a McLaren élen jár a rugalmas szárnyakkal való trükközésben, Verstappen határozott igennel felelt.

Rob Marshall és Christian Horner (Fotó: XPB)

A példa előttük: lehetséges egy hatékony fejlesztéssel nagy fordulatot elérni a szezonon belül. A kérdés csak az, a Red Bullnak sikerülhet-e idén – Marshall nélkül.

„Jelenleg nem érzem teljesen reálisnak, hogy ilyen nagy ugrást tegyünk” – mondta ki nyíltan Verstappen. „De természetesen igyekszünk olyan sokat javulni, amennyit csak lehetséges. Nehéz megmondani, mennyit tudunk javulni. A többiek sem állnak egy helyben.”

A Red Bull helyzete az autóval nem tűnik másnak, mint tavaly. A versenygéppel és az eszközökkel kapcsolatos problémáik szinte ugyanazok. Verstappen szerint viszont van egy különbség. „Most legalább már tudjuk, mik a problémáink. Tavaly Monzáig nem tudtuk, hol keressünk, vagy egyáltalán mit kéne keresnünk. Most ez tisztább, és ez reményt ad arra, hogy olyan fejlesztésekkel állunk elő, amik javítanak az autó egyensúlyán.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A Red Bull Bahreinben és Szaúd-Arábiában is tett fel pár kisebb újdonságot az autójára. Miamiban is csak kisebb módosításokra lehet számítani, a fejlesztés két meghatározóbb állomását a májusi imolai, majd a júniusi barcelonai hétvége fogja jelenteni. Utóbbin lép életbe a rugalmas első szárnyakra vonatkozó szigorítás is. „Elértünk egy kis javulást, és reméljük, hogy Miamiban is így lesz. Imolában jönni fog pár új elem. Nem nagy csomag, szóval lépésről lépésre haladunk” – mondta Helmut Marko tanácsadó. „Barcelonában aztán változhatnak az erőviszonyok, de senki sem tudhatja, amíg nem próbáltuk ki. Szóval nem mi  leszünk az egyetlenek, akik Barcelonában az új szabályokra fognak hagyatkozni.”

Verstappen érezhetően nincs száz százalékig meggyőződve arról, hogy idén összejön neki az újabb címvédés. „Természetesen nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de mit tehetnék? Kiabálhatnék és szitkozódhatnék, de az úgysem segít. Sajnos nem nyerhetsz mindig” – állapította meg.

Borítókép: Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak