Kezében a legjobb autó, és ő képtelen kihasználni. Kis túlzással erről szól egyelőre Lando Norris szezonja. Hiába vezeti négy futam óta a bajnokságot, a McLaren versenyzője valószínűleg maga is egyetértene azzal, hogy az előnye kisebb, mint lehetne, az eredménysora pedig szerényebb, mint egy ilyen autóval elvárható lenne.
Bahrein után újabb időmérő edzésen követett el sokba kerülő hibát: az előző heti 6. helye után most csak a 10. rajtkockából fog rajtolni, miután a Q3-as első körének kezdetén a falnak csapta az MCL39-est, és mért kört sem tudott vele teljesíteni.
Norris év eleje óta mondogatja, hogy az idei autó nem illik a vezetési stílusához. Úgy érzi, bekorlátozza őt, nem vezethet úgy, ahogyan szeretné, ahogyan igazán gyors, és ez állt a hullámzó teljesítménye mögött is. A brit a mostani hibáját mégsem hozta összefüggésbe e helyzetével. Elismerte ugyan, hogy a dzsiddai hétvégén valami újjal próbálkozik a vezetési stílus terén, ám szerinte ez már csak azért sem lehet a hibája oka, mert valójában jól ment neki ezen a hétvégén, és elégedett volt az autójával.
„Próbáltunk dolgozni bizonyos dolgokon, és foglalkoztam a vezetésemmel. Ennek semmi köze hozzá, ez egy különálló hiba” – jelentette ki, hozzátéve, most leginkább a hozzáállás nem volt megfelelő. „A pole-ért kéne harcolnom, és nem kéne efféle buta kockázatot vállalnom.”
Miközben a McLaren Bahrein után próbálta meggyőzni arról, hogy túl kemény volt magával, és túlzásba vitte az önkritikát, Norris a balesete után idiótának nevezte magát. „Buktam, szóval nem leszek büszke, és nem leszek boldog. Cserbenhagytam magamat, a csapatomat. Egyetértek azzal, amit mondtam a rádióban” – mondta.

Andrea Stella csapatfőnök eközben a mostani balesetet annak bizonyítékának tartja, hogy Norrisnak nehézségei vannak az MCL39-cel. Annak ellenére mondja ezt, hogy a versenyzője maga választotta el a kettőt egymástól. „Lando ezen a hétvégén egészen versenyképes. Minden edzésen, minden szett gumin jó köröket rakott össze. De a Q3-ban, amikor Lando próbál kipréselni további pár ezredmásodpercet az autóból, előjön, hogy az autó egyszerűen nem úgy reagál, ahogyan várja. Ez a viselkedés lepte meg. Az autó kicsit alulkormányzottá vált a négyes kanyarban, és a külső kerékvetőre került, ami nem elnéző.”
„Az, ami most történik, egy jelenet, ami onnan indult, hogy elvégeztünk bizonyos munkát az autón. Összességében gyorsabbá tettük az autót, de elvettünk valamit Landótól, amivel az autó nem olyan kiszámítható, amikor a határon van vele”
– magyarázta az olasz.
A McLaren az előrelépés érdekében jelentősen újragondolta a 2024-es autóját az idei évre. Az egyik újításukat az agresszíven átalakított első felfüggesztés jelenti. A találgatások szerint ez okozhatja Norris bizonytalanságát. Ő maga mondta, hogy nem szereti, amikor az autó eleje nem elég erős. Felmerült, hogy az új felfüggesztés nem nyújtja számára ugyanazt az érzést, amit tavaly megszokott.

Stella szerint az már régen rossz, ha a mai autókban ülve agyalni kell azon, mit hogyan csináljon a versenyző, mert ehhez túl nagy a tempó.
„Ezek az autók nagyon gyorsak, és megkövetelik, hogy változtass a természetes vezetési stílusodon. Ezt halljuk Hamiltontól is, aki egy hétszeres világbajnok. Még ő is arról beszél, hogy ösztönösen kell vezetni ezeket az autókat, mert túl gyorsak ahhoz, hogy gondolkodhass. Vagy előre tudod, mit tesz az autó, vagy lassú leszel. Lando pedig nem fogadja el a lassúságot.”
„A mi felelősségünk gondoskodni arról, hogy az autó megfeleljen a tehetsége szintjének, és ki kell javítanunk ezt a viselkedést, mert azt szeretnénk, hogy Lando magabiztos legyen, és merje feszegetni a határokat az autóval” – állapította meg Stella.